ns dagkaart via ah, hoe werkt het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

truselientje

ns dagkaart via ah, hoe werkt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 09:53

Ik heb via de albert heijn laatst dagkaartjes gekocht, die verzilverd moesten worden via de website van de ah. Dit heb ik gedaan en de kaartjes uitgeprint. So far so good.
Maar hoe zit dat nu met de trein? Ik ben zo'n 10 jaar geleden eens met de trein geweest en daarna nooit weer en sinds de ovchip kaart enzo snap ik er helemaal niets meer van dus neem ik de auto meestal maar :Y)
Met de aanbieding van de ah is treinen in dit geval veel voordeliger, dus toch maar 2 kaartjes gekocht. Alleen wat moet ik met deze kaartjes doen op het station? Moeten ze gescand worden ofzo? (Zit zo'n vierkantje op zeg maar, die je ook met je telefoon kunt scannen) Of moeten we ze gewoon bij ons hebben?
Wie helpt deze pas-onder-een-steen-vandaan-gekropen medemens?

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:00

Je moet ze bij je hebben incl een geldig legitimatiebewijs.
Bij de grote stations waar poortjes staan, zie je van die scanicoontjes voor tickets via het internet. Dan kun je hek tegen de scanner aanhouden en gaan de poortjes open :)

langua

Re: ns dagkaart via ah, hoe werkt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:03

Die code is alleen voor eventuele gesloten poortjes, daarmee kan je deze openen. Maar je kan zo de trein in, wanneer de conducteur komt, laat je je e-ticket zien :D

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 10:10

Ah super! Ik dacht ook al zoiets maar wist het niet zeker. Bedankt!

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:15

Hou de QR code wel netjes, anders pakt de scanner ze niet, en anders even NSmedewerker vragen, en idd je legitimatiebewijs tonen bij controle.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:38

rox_en_wilvy schreef:
Hou de QR code wel netjes, anders pakt de scanner ze niet, en anders even NSmedewerker vragen, en idd je legitimatiebewijs tonen bij controle.

Dit inderdaad. Maar komt vaak wel goed :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:44

schaam je niet, ik ben ook zo iemand die echt niet weet hoe je met de trein of bus moet reizen.... :(

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:05

misschien ten overvloedde: maar heb je wel de juiste datum op de kaartjes laten printen? Er staat namelijk een datum op en alleen op die dag is je e-tiket geldig.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 08:52

Bedankt allemaal, het is ons gelukt :D
Hadden geen poortjes waar we de kaartjes moesten scannen en onderweg geen controle gehad. Overstappen lukte op het nippertje en de terugreis zonder overstappen dus dat was wel relaxt. Gaan nog wel eens vaker met de trein denk ik.

@Mijati: dat van die datum had ik inderdaad van te voren al gelezen, dus dat is goed gekomen.