Heb jij wel eens iemand op diefstal betrapt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Heb jij wel eens iemand op diefstal betrapt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 20:11

Hoihoi,

Tja, soms komen je de raarste dingen in het hoofd. Zo dacht ik laatst aan een moment dat ik op de basisschool zat en ik in de winkel stond te kijken. Daarbij heb ik iemand gespot die daadwerkelijk iets aan het jatten was (ik ben zeker daar zeker van) en liep zo de winkel uit. Aangezien ik niet echt als 11 jarige invloed heb op een 40-jarige man, heb ik er niks van gezegd.

Hebben jullie wel eens iemand betrapt op diefstal? Wat deed je toen?

mingming

Re: Heb jij wel eens iemand op diefstal betrapt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:13

Ik heb wel eens een vrouw een snoepje zien pakken uit zo'n bak van de kruidvat, maar of dat nou echt stelen is wat je gaat aangeven :+ Dus uhm, nee daar deed ik niks mee :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:14

Ik heb in Parijs wel eens een man een vrouw zien zakkenrollen maar durfde niks te zeggen... Was een jaar of 11 dus ook niet echt de leeftijd.
Wat ie heeft gestolen weet ik niet, maar het ging wel soepel.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:15

Ik heb nooit iemand betrapt,
wel eens op onze beveiligingsbeelden terug gezien hoe een klant een portemonnee uit de tas van een andere klant jatte... bizar om te zien hoe makkelijk dat ging. De andere klant had absoluut niets door.
Door de bewakingsbeelden is dit persoon wel gepakt, was een vaste klant.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:17

Ik heb een keer iemand allerlei vestjes zien passen en ze liep zo de winkel uit met al die vesten nog aan :wow:
Ik heb er niets van gezegd, maar ik was ook nog maar 5 ofzo. Ik heb het wel daarna aan mijn ouders verteld..

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:19

Al regelmatig op mijn werk..

Aan de ''klant'' gemeld dat we hem hebben gezien en of hij misschien een mandje nodig heeft voor de spulletjes. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:20

Ik heb het niet gezien, maar ik hoorde van de week een inbraak. Ook heel onwerkelijk hoe snel dat is gegaan! Hebben aan de voorkant een raam in geslagen en zo het raam open gezet en naar binnen gegaan en via de schuifpui achter zijn ze er weer uit gegaan.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:22

Jep, in Rome in de bus en bij de metro. Vriendin van mij had een rugzakje om en we stapten in de bus. Er stond een of andere gare man achter haar die heel soepel probeerde de rugzak open te maken. Gelukkig is het hem niet gelukt omdat we het beiden door hadden.

Daarna bij een andere vriendin die een klein schoudertasje droeg. We liepen de metro in en het was ontzettend druk. Achter haar liep een jongen van een jaar of 15 maximaal. Hij had het tasje geopend en de portemonnee al in de handen. Ik had dit samen met iemand anders op tijd door en toen hebben we hem weg geschreeuwd :+ De portemonnee heeft ie gelukkig laten vallen en die kon ik net op tijd oprapen.

Edit: Laatst bij de Dirk hier. Ik was er niet zelf bij, maar hoorde de kassadames praten. Iemand had een pizza gestolen. En hoe? Gewoon een diepvries pizza, twee dozen pakken. Een pizza eruit halen en in de andere doos stoppen zodat je twee pizza's hebt en de lege doos terugleggen. Twee voor de prijs van één :') Hij had het al vaker gedaan en was nu ook in de winkel, dus ze moesten hem even in de gaten houden omdat hij waarschijnlijk van plan was weer hetzelfde te doen.
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 16-04-15 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:23

Ik heb een keer gezien dat een collega een heel pak met 12 schilmesjes jatte. Ik heb heel lang over zitten twijfelen of ik het tegen mn leidinggevende zou zeggen, maar heb het toch maar niet gedaan want ik wil ook geen verklikker zijn.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:25

Hier hebben ze snachts geprobeerd het raam er uit te halen om in te breken. Mijn zus werd wakker van het getikt en ik ben uit blinde woede mn bed uitgesprongen en er achteraan gerend.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:31

Jaren geleden op mijn werk (eetcafe). We vroegen ons al weken af wat er toch met de flessen wijn gebeurde. Er mistten er steeds zoveel.
Op een avond ging ik de trap op richting personeels toilet en daar zat een collega verstopt achter kratten in het magazijn wijn te zuipen met de fles aan zijn mond. Diefstal + alcoholgebruik onder werktijd.

Ik heb het gemeld, maar ik vond het verschrikkelijk. Was zo'n leuke jongen. En ook nog zo jong, en toch al met zo'n probleem. Bleek hartstikke verslaafd te zijn en is ontslagen.

Ik hoop nog steeds dat hij zijn leven inmiddels op de rails heeft gekregen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:35

Ja, mezelf :+ .
Was echt jaaaaaren geleden, toen de Kruidvat nog het merk Collection 2000 verkocht. Ik liep buiten en zag ineens een mascara in mijn handen. Was toen een jaar of 12 gok ik, ben huilend terug naar de kassa gelopen om dat ding af te geven :'). Die mevrouw achter de balie keek echt ontzettend verbaasd! Ging echt om een mascara van 1,5 gulden ofzo :=.

Ik ben niet zo van het jatten. Had vroeger wel een vriendin die serieus de hele Bijenkorf bij elkaar jatte, maar heb het haar nooit zien doen en had haar ook gevraagd het niet te doen als ik er bij was. Deed ze gelukkig :).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:01

Ja een vriendinnetje op de middelbare school. Toen ik het zag ben ik meteen naar huis gegaan en ik ben ook nooit meer met haar de stad in gegaan. Ik vond het zó gênant.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:08

xSannee schreef:
Ik heb nooit iemand betrapt,
wel eens op onze beveiligingsbeelden terug gezien hoe een klant een portemonnee uit de tas van een andere klant jatte... bizar om te zien hoe makkelijk dat ging. De andere klant had absoluut niets door.
Door de bewakingsbeelden is dit persoon wel gepakt, was een vaste klant.

in een Supermarkt?

Ik heb zo vaak iemand betrapt omdat ik er bewust op let, eet iemand druiven zonder af te wegen waarschuw ik die persoon Maar 1 keer (1 druif om te proberen zeg ik niks van) de tweede keer dat ik die persoon zie en eet weer druiven zonder af te wegen dan meld ik het mijn Chef. die persoon gaat ook mee.
ik werk ook in de wijnafdeling (ik ben braaf, ik zie en kwijl voor mijn lievelingswijn Maar ben braaf om hem te laten staan), zo heb ik mensen veel Alkohol in hun Tassen zien stoppen. uiteraard gemeld en ook zijn zij door de politie afgevoerd.
En jammer genoeg hebben we deze mensen nog niet: mensen die vlees uitpakken en in hun jassen stoppen en zo weer uit de Supermarkt lopen, pakkingen liggen bij mij in de wijnafdeling..
echt onvoorstelbaar wat mensen doen..
En ook twee Meisjes, 13 en 14 jaar hebben geprobeerd Make-up te stelen en heel veel drinken.. die zijn gepakt, ik heb zo gelachen.. natuurlijk niet voor de ogen van hun Maar achteraf. ik was nog mee gelopen zodat ze niet wegrennen kunnen, had 1 haar zonnebril expres laten vallen om nog Meer waren weg te doen in een karton die daar lag. ahja Madam blond heeft ook ogen in haar achterhoofd, onder, boven echt overal XD

Maar gelukkig worden de meeste mensen wel gepakt, ik vind het zo ziek wanneer iemand steelt..

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:12

Ja...!
Ik werkte toen nog in de supermarkt en een man stond een fles Bacardi weg te stoppen achter z'n broek.
Hij had niet door dat er een belletje af ging zodra iemand de slijterij in liep.
Ik had hem dus op heterdaad betrapt...

Je wil niet weten hoe vreselijk ik dat vond, wist niet wat ik moest doen omdat mij dat nooit verteld was :=

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:18

Ik heb laatst nog een mevrouw van middelbare leeftijd vriendelijk gemeld dat er betaald moest worden voor de snoepjes uit de schepbakken bij de Kruidvat. Ouwe tang stak zo een hand vol in haar jaszak! :')

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:21

al meerdere keren (werk in een winkel )

toevallig vanmiddag nog een oudere mevrouw incl. rollator. mevrouw stopte zo wat broodjes (á maximaal 1euro) in haar zak, en zodra ze een collega zag naderen bleek dat ze nog behoorlijk vitaal was; mevrouw sprintte de winkel uit met haar rollator, zo snel dat mijn collega haar niet eens kon inhalen!! :\

ook een mevrouw die een vaste klant was, werd betrapt terwijl ze spullen in haar tas stopte. mevrouw haar excuus was letterlijk 'ja maar ik ben al 89 en mijn benen kunnen het niet aan om te wachten in de rij' :')

*edit, deze zelfde dame was 3 dagen later ondanks een winkelverbod weer in de winkel. mevrouw dacht dat ze de winkel wel in mocht, want ze had maar 1 dingetje nodig, en daarbij, de brief waarop stond dat ze niet binnen mocht lag thuis, dus dan kon ze toch gewoon binnenkomen?? 8)7

je maakt wat dingen mee in een winkel hoor _O- . vraag me wel eens af wat die mensen bezielt.. ik zou het nooit durven. daarbij, de meeste diefstallen bij ons gaan om relatief goedkope artikelen (en het meest door senioren).. slaat eigenlijk nergens op.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:28

Het enige wat ik ooit heb meegemaakt dat iemand aan mijn fiets zat te rommelen, kwam aan op het station... Even staan te kijken (was het wel echt mijn fiets?!), toen gevraagd "Joh, ik heb hier de sleutel, dan rij je er wat makkelijker mee weg"... Toen kwam er een "ow is dit dan niet mijn fiets?" uit :') Degene liep daarna weg... Niet naar een andere fiets :') (daarna wel even subtiel de politie gebeld... maar die deden niets want er was niets gestolen :'))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:28

Dimphyl schreef:
al meerdere keren (werk in een winkel )

toevallig vanmiddag nog een oudere mevrouw incl. rollator. mevrouw stopte zo wat broodjes (á maximaal 1euro) in haar zak, en zodra ze een collega zag naderen bleek dat ze nog behoorlijk vitaal was; mevrouw sprintte de winkel uit met haar rollator, zo snel dat mijn collega haar niet eens kon inhalen!! :\

ook een mevrouw die een vaste klant was, werd betrapt terwijl ze spullen in haar tas stopte. mevrouw haar excuus was letterlijk 'ja maar ik ben al 89 en mijn benen kunnen het niet aan om te wachten in de rij' :')

*edit, deze zelfde dame was 3 dagen later ondanks een winkelverbod weer in de winkel. mevrouw dacht dat ze de winkel wel in mocht, want ze had maar 1 dingetje nodig, en daarbij, de brief waarop stond dat ze niet binnen mocht lag thuis, dus dan kon ze toch gewoon binnenkomen?? 8)7

je maakt wat dingen mee in een winkel hoor _O- . vraag me wel eens af wat die mensen bezielt.. ik zou het nooit durven. daarbij, de meeste diefstallen bij ons gaan om relatief goedkope artikelen (en het meest door senioren).. slaat eigenlijk nergens op.

"Ik wilde het wel betalen maar de band was vol dus ik kon het niet op de band leggen" :))
Een paar jaar geleden schoot ik nog in de stress als ik in de gaten had dat iemand 'verdacht' was, nu kijk ik er niet meer van op en zie ik het vaak aan mensen dat er iets niet klopt in hun gedrag en dan ben ik er ook scherper op, en als ik dat gevoel bij mensen heb dan klopt dat 9 van de 10 keer ook.
Hier dus al meerderen keren mensen betrapt.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:39

Die vrouwen met een Rollator zij echt erg.. zo heb ik een oude vrouw Alkohol in haar tas zien stoppen, ahja ik niet blind zijn :-)
Zij had gezegt dat ze het vergeten was XD Ahja dat moet ik geloven..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 21:40

Lees hier vooral dat het ouderen betreft. En de jeugd wordt volgens de ouderen asociaal genoemd? In sommige opzichten denk ik van niet. :+

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:30

Ik heb ook wel eens iemand zien stelen op mijn oude werk bij de Wibra toen ik 17 was samen met een collega.
Het was een junkie en stond ook zo strak van de drugs dat we niet durfde te zeggen. -O- we stonden ook maar met zijn 2en.

Hij stal onderbroeken, zie hem nog wel eens in de stad, de onderbroekenman.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:32

Cchanny schreef:
Al regelmatig op mijn werk..

Aan de ''klant'' gemeld dat we hem hebben gezien en of hij misschien een mandje nodig heeft voor de spulletjes. :)

Dit inderdaad.. :j
Tot nu toe werd dit altijd goed opgepakt door betreffende "klant"..
"Ik wilde echt betalen hoor, moest het even ergens laten.." Suuuuuuure.. :')

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:35

Zeker op de rommelmarkt, ik verkocht 2 speelgoedauto's voor 50 cent.. Volwassen man vond het nodig snel 1 extra in zijn hand te moffelen. Maarja zit je dan met je 10 jaar oud :+

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:41

mingming schreef:
Ik heb wel eens een vrouw een snoepje zien pakken uit zo'n bak van de kruidvat, maar of dat nou echt stelen is wat je gaat aangeven :+ Dus uhm, nee daar deed ik niks mee :')

Ook al meegemaakt en niet gemeld, want de "dief" was... mijn moeder. :o

Nog geen diefstal zelf gezien, wel 99% zekerheid dat een pensionklante ooit geld uit mijn portefeuille gepikt heeft (ze ging even in mijn huis naar het toilet).

Ook es samen paardenspulletjes gaan kopen met enkele vroegere pensionklanten, en die verwisselden de prijskaartjes in de winkel, zodat ze een duur product voor een lagere prijs kochten. Heb ik niets van gezegd, maar zo'n mensen vertrouw je natuurlijk niet meer.