Babyshower?!? HELP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Babyshower?!? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 19:50

Aangezien mijn aller bestie ever zwanger is wordt er van mij verwacht een babyshower te organiseren....
En laat ik nou helemaal niet thuis zijn in die wereld....

Ik weet het ff niet meer..
Ik ken haar heel goed. En met duffe suffe spelletjes ga ik haar geen plezier doen!

Dus ik ben opzoek naar leuke ideeën voor een shower!
Nou kunnen we natuurlijk niet meer wild in de touwen gaan hangen... Maar cupcakes bakken. Of raad de naam spelletjes zullen waarschijnlijk weinig succes hebben.

Siers83

Re: Babyshower?!? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:51

Een lekkere high tea? Gewoon relaxed voor iedereen en geen spelletjes.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:54

Wil ze überhaupt wel een babyshower?
Als je het toch doet, zet haar wensen en grenzen centraal op de dag. Neem alles mee en ruim ook weer op na afloop. Laat geen zooi en afwas achter.
Laat het niet te lang duren en hou rekening met haar rusttijden. Qua eten zorgen dat ze alles mag eten ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:57

Wil ze het überhaupt wel? Je zou er mij namelijk totaal geen plezier mee doen. Niet iedereen houdt ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:01

Mijn idee bij een babyshower is altijd om met zijn allen bij elkaar te komen, gezellig te theeleuten en kadotjes uitpakken? Hier zitten toch normaal geen activiteiten bij? Gaat een beetje lastig met een (hoog)zwangere immers..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 20:02

Nee ze wil het wel.
Daar ben ik zeker van. Maar het is geen type ' suffe' spelletjes.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 20:03

Relaxed schreef:
Mijn idee bij een babyshower is altijd om met zijn allen bij elkaar te komen, gezellig te theeleuten en kadotjes uitpakken? Hier zitten toch normaal geen activiteiten bij? Gaat een beetje lastig met een (hoog)zwangere immers..

Haha. Ik heb er geen verstand van. Maar op internet kwam ik dat tegen.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:06

Het is hier in Noord-Amerika erg populair en ze zijn hier ook zeer creatief. Misschien kun je even rondneuzen op Pinterest? Moet vast wel iets te vinden zijn dat niet suf is :)

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:09

Ik heb voor mijn beste vriendin een soort high tea/wine georganiseerd, iedereen had lekkere hapjes gemaakt. (Soesjes toren, choco fondue, cupcakes, lange vingers met blauwe muisjes (jongetje) sandwiches en alcohol vrije wijn/Jillz 0%.

Verder hadden we wel 1 spelletje. Iedereen had kinder foto van zichzelf mee en als ze er 1 goed raadde mocht ze diegene z'n kado uitpakken. Duurde maar 2/3 uurtjes en was super gezellig en ze was heel blij!

hier onze tafel:

Afbeelding

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:12

Bij de laatste babyshower die ik heb gehad hadden we een high tea waarin iedereen lekkere hapjes mee nam en toen gingen we jongens tegen de meisjes doen (team jongens team meisjes ze wisten nog niet wat het werd) met allemaal leuke weetjes over zwanger zijn en bijvoorbeeld vragen over de top 10 jongens/meisjes namen. Erg leuk vond ik deze!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 20:17

Merell123. Dat ziet er gezellig uit. Lijkt mij heel leuk op die manier...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:18

Inderdaad gewoon een high tea waarbij elke gast wat lekkers maakt :) gewoon knus en zonder al te veel poeha.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:24

Voor mijn schoonzus heb ik ook haar babyshower georganiseerd. Ze houdt totaal niet van die suffe spelletjes en is heel nuchter dus we hebben t ook lekker gewoon gehouden en vooral niet te lang. Zou t ook uiterlijk rond week 32 van haar zwangerschap doen.
Wij hebben rompertjes 'versierd' en ik had cupcakes gebakken. Ook mocht iedereen een stukje tekst invullen op een blauwe/roze papieren romper ( ik denk dat t een meisje/jongen wordt op deze datum geboren en zo zwaar, lijkt op papa/mama etc). Die kwamen in een frame te hangen als een soort van waslijn.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:39

Dat van die babyfoto's en dan raden bij wie de foto hoort heb ik inderdaad ook vaker gehoord. En dan inderdaad iedereen wat lekkers mee laten nemen en je hebt zo een hele gezellige middag :-)

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 15:36

Wij zijn naar een restaurant in de buurt gegaan en hebben daar een high thea gehad. Zij wist van niets, totdat wij het restaurant binnen liepen. We zouden met z'n drieen gaan hightheaen als verjaardagscadeau. Tadaaa, heel de zaal vol.

Er hing een slinger met daaraan rompers en iedereen heeft een verhaal op een romper geschreven voordat ze binnen kwam. Verder geen spelletjes of wat gedaan.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 15:39

Laat die suffe spelletjes gauw zitten!

Gewoon allemaal wat lekkers maken en een leuk kadootje kopen. Of zoals hierboven een lekkere high tea gaan doen.

Maak het jezelf (en de zwangere) vooral niet te moeilijk.

Wat wel leuk is (hadden wij gedaan) is het als een verrassing doen. Het feestvarken kwam nietsvermoedend binnen en toen was er feest! Moet je wel iemand hebben die dat weet te waarderen natuurlijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 15:57

daantjuhhh schreef:
Aangezien mijn aller bestie ever zwanger is wordt er van mij verwacht een babyshower te organiseren....

Hoezo wordt dat A verwacht en B dat van jou verwacht? Zo normaal zijn babyshowers in NL ook weer niet :=

Mijn aller bestie ever pever kan lang wachten als ze dit van mij verwacht zonder enige communicatie vooraf. Ook met communicatie is het lang wachten vrees ik, maar goed dat is een heel ander verhaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:03

Ik ben 31 weken zwanger als ik mijn babyshower krijg. Ik mag nog niks weten, maar ik hoop toch niet dat ik activiteiten moet gaan doen. Ik ga nu al bijna van mn stokje als ik actief moet worden := Gewoon gezellig thee met taart vind ik wel leuk :Y) Overigens heb ik er wel toestemming voor gegeven, ze vroegen of ik het leuk vond als ik een babyshower kreeg. Ik hou wel van cadeautjes :Y)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:07

Oud klasgenootje had ook een babyshower en de vriendinnen hebben haar buik gegipst. Met toestemming van haar :)
Verder hadden de thee en verschillende hapjes :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:10

Ik ben ook niet zo een spelletjes type, mijn vriendinnen hebben mij dus allerlei babypotjes laten proeven en deze opgediend in een luier :+ Hahhaa gelukkig zaten er ook fruithapjes tussen hahahhaha

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:10

Babyshower wilde ik nooit, kraamfeest nadat de beebs gezond en wel geboren was vond ik vele malen leuker. Zal ik wel van mijn moeder hebben, die wilde ook nooit een kadootje één minuut voor ze jarig was,haha.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:13

Wij organiseren ook vaak een high tea.
ik hou er zelf niet van om allerlei gekke opdrachten te doen, maar dat kan uiteraard wel..
Wat ook kan, is van iedereen een babyfoto vragen en dan moet degen die zwanger is raden wie wie is, als ze het raadt krijgt ze een cadeautje van diegene.

Wij hebben altijd de volgende hapjes en dingetjes:

Buiktraart (maak ik zelf)
Chocolaatjes
Soesjes, klein deel met botercrème besmeren en dan gekleurde muisjes erop
Brownies
cupcakes

Zelf gemaakte worstenbroodjes en dergelijke
Sanwiches, bijv.., kip/sla/philadelphia
Eventueel frituurhapjes

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 17:26

Ik zou zelf het versieren van rompers erg leuk vinden haha! Dan kan je baby straks van iedere vriendin een gepersonaliseerde romper aan. :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:02

Koop dan wel rompers va maat 62/68 en dan een paar per maat groter. Daar heeft ze meer aan dan de kleine maatjes

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 23:29

Voor mijn beste vriendin hadden we hun huis versierd met ballen en slingers.

Daarnaast een pot met roze en blauwe kaartjes en daarop konden mensen hun voorspellingen in schrijven (leuk voor later :) )

Verder hebben wij high tea hapjes gemaakt (iedereen nam wat mee), een gezamelijk cadeau gekocht, iedereen nog een eigen cadeautje (mocht iedereen zelf invullen qua bedrag), er is een luiertaart gemaakt en we hebben een babyfoto raad spel gedaan.