Ik vind het totaal niet moeilijk om nieuwe vrienden te maken, ben hartstikke spontaan en heb een vlotte babbel.
Maar de afgelopen tijd (1,5 jaar) ben ik echt gruwelijk gena*id. Vertrouwen geschonden, lelijke dingen achter mn rug om etc. Dit waren wat grieten van de middelbare school, allemaal geen contact meer mee.
Nu weer, sinds oktober erg veel opgetrokken met de vriendin van een vriend van mijn vriend. Allemaal heel leuk en op de 1 of andere dag is de knop volledig om gegaan, totale vreemdelingen van elkaar ofzo. En tuurlijk ik kijk ook naar mezelf, waar gaat het fout? Dat ik soms echt zo weinig tijd heb door stage/school/werk dat ik amper toe kom aan tijd voor mezelf.
Maar vrienden hoeven elkaar toch ook niet 24/7 te spreken/zien?
Het is niet dat ik helemaal koos vriendloos ben hoor, maar heb in principe maar 1 échte vriendin die al ruimschoots 10 jaar de beste op de wereld is.
Op haar vertrouw ik dan ook volledig. Dan heb ik nog wat vriendinnen (plus minus 3) maar daar durf ik al m'n vertrouwen niet meer in te steken ivm wat er een aantal keer met hun was voor gevallen (individueel). Mensen hebben het dus al gauw bij mij 'verpest', vertrouwen geschonden? Okay doei!
Zulke vrienden hoef ik dan niet. Hierdoor vind ik het zo lastig om mensen een kans te geven, daarbij probeer ik ze heeeel secuur uit te zoeken.. En pak ik het allemaal heel voorzichtig aan.
Of ik er heel erg mee zit? Het gaat. Die vriendinnen die ik nu heb, hebben nu hun eindexamenjaar en dus weinig tijd. Ik merkte 't vooral met mijn verjaardag (wie moet je uitnodigen..?) en met uitgaan of gezellige avondjes..
Verder zijn er heus mensen waar ik goed mee kan opschieten als ik ze zie (tijdens uitgaan bijv) maar dat is niet echt ''friendship-material''
. Velen hebben allang hun eigen beste vrienden groepje.Ben ik de enige die hier mee kampt?
), en kwam dus twee maanden geleden in een nieuwe klas met nieuwe mensen terecht. Ondanks er best wat mensrn zijn met de zelfde intresses etc. vind ik het zooo moeilijk om me met mijn socially awkwardness ergens aan te sluiten. 
. Ik denk dat het veel voorkomt.