Win actie Magazine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Win actie Magazine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 11:33

Op mijn stage is het de bedoeling om een magazine op te maken. Maar voor dat magazine hebben ze nu iets wat lezers kunnen winnen. Een kook boek (geloof ik). Ze hebben altijd een kruiswoordpuzzel in hun magazine gehad waarvan je dan het antwoord moest opsturen. Maar we kwamen tot de conclusie dat een kruiswoordpuzzel wel een beetje oudbollig is. Hebben jullie ene leuk idee voor een win actie voor in een magazine?

Een bel en win actie is niet mogelijk.

romyloverrr

Re: Win actie Magazine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:35

Een heel klein stukje van een foto geven en de lezer moet raden wat het is (iets wat met koken te maken heeft misschien?)

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:40

Misschien een van de recepten uit het boek geven en degene die het beste resultaat heeft (filmpje, foto als bewijs) wint? Foto's van hun lekkerste gerechten laten insturen (kan je weer koppelen aan social media, crossmediaal uitbreiden :j ) of aan de lezers vragen waarom zij het kookboek willen winnen?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 11:46

romyloverrr schreef:
Een heel klein stukje van een foto geven en de lezer moet raden wat het is (iets wat met koken te maken heeft misschien?)

Dat is een leuk idee! Ik zal het voorleggen :D

Straww_ schreef:
Misschien een van de recepten uit het boek geven en degene die het beste resultaat heeft (filmpje, foto als bewijs) wint? Foto's van hun lekkerste gerechten laten insturen (kan je weer koppelen aan social media, crossmediaal uitbreiden :j ) of aan de lezers vragen waarom zij het kookboek willen winnen?

Denk dat het iets te ingewikkeld is. Maar toch een leuk idee!
Enkel de vraag en dan een motivatie geven werd ook al afgewezen. Het was te simpel. Lezers moeten er wel iets voor doen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:51

Een foto van een gerecht maken, dan zeggen noem hiervan 10 ingredienten (vb) en wie de meeste goed heeft wint een prijs :D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:55

Wat is de doelgroep van het magazine? Hoe oud zijn deze mensen? Zijn het mannen of vrouwen..
Als je dat weet, dan ben je al een heel stuk verder ;)

Je kan ook met de andere stagiaires een 'brainstormsessie' houden om te kijken wat voor leuke ideeën daar uit komen.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 11:55

laraxXxemma schreef:
Een foto van een gerecht maken, dan zeggen noem hiervan 10 ingredienten (vb) en wie de meeste goed heeft wint een prijs :D

Wel leuk maar denk toch weer te ingewikkeld. Ik zal alle ideeën voorleggen maar het moet iets zijn wat niet te veel tijd in beslag neemt.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 11:59

Meraki schreef:
Wat is de doelgroep van het magazine? Hoe oud zijn deze mensen? Zijn het mannen of vrouwen..
Als je dat weet, dan ben je al een heel stuk verder ;)

Je kan ook met de andere stagiaires een 'brainstormsessie' houden om te kijken wat voor leuke ideeën daar uit komen.

Het gaat om het magazine Subliem, Glossy lifestyle magazine voor de welgestelde drent. Het magazine is meer op vrouwen is gericht maar word ook zeker door mannen word gelezen.

Ik ben nu dus aan het brainstormen met de andere stagiaire (we zijn met z'n 2e) maar we komen niet heel veel verder. We zitten ook een aantal magazines door te bladeren.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:04

Nou ja, ze zou een wedstrijd kunnen koppelen aan hun facebook? Dat mensen een foto in moeten sturen van hun lekkerste recept. Of van een compleet mislukt recept. Degene die het kookboek het hardste nodig heeft..

Maar ik weet niet of zij FB hebben, en of jullie zelf hun FB in beheer hebben.. dan kan je namelijk een wedstrijd ontwikkelen. Maar, da's wel even een dingetje.

Je kan de foto's ook laten mailen, en die publiceren.

Maar dit zou ik voor mensen tot 40 doen.. daarboven :n

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 12:09

Meraki schreef:
Nou ja, ze zou een wedstrijd kunnen koppelen aan hun facebook? Dat mensen een foto in moeten sturen van hun lekkerste recept. Of van een compleet mislukt recept. Degene die het kookboek het hardste nodig heeft..

Maar ik weet niet of zij FB hebben, en of jullie zelf hun FB in beheer hebben.. dan kan je namelijk een wedstrijd ontwikkelen. Maar, da's wel even een dingetje.

Je kan de foto's ook laten mailen, en die publiceren.

Maar dit zou ik voor mensen tot 40 doen.. daarboven :n

Denk dat de lezers van dit blad bij 35/40 jaar begint. Ik denk niet dat ze heel veel zin hebben om te veel te moeten doen om een kookboek te winnen. Ze hebben een Facebook pagina maar zit niet in ons beheer maar die van een collega. Die zou eventueel wel wat online willen zetten. Maar ook dat moet niet te ingewikkeld zijn. De andere stagiaire houd zich bezig met het blad maar voor dit ben ik gevraagd om mee te denken.

Er komen echt allemaal leuk ideeën voorbij. Maar zoek iets simpels wat niet te simpel is :')

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:47

Gydja schreef:
laraxXxemma schreef:

Wel leuk maar denk toch weer te ingewikkeld. Ik zal alle ideeën voorleggen maar het moet iets zijn wat niet te veel tijd in beslag neemt.

Het is maar net hoe ingewikkeld je het maakt. Als je alle ingredienten pureert tot soep is het waarschijnlijk te moeilijk, maar stel je maakt pasta met saus, ik kan gegarandeerd al 5 ingredienten (peper en zout zijn evengoed ingredienten) opnoemen die er hoogst waarschijnlijk in zitten zonder het plaatje te hebben gezien :j