Volle bloesemboom in Drenthe, waar?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Volle bloesemboom in Drenthe, waar?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 10:23

Waar in Drenthe kan ik een mooie volle bloesemboom vinden? Nooit gedacht dat het zo lastig zou zijn om zo'n boom te vinden ondanks dat mijn vader boomverzorger is. Maar als ik hem vraag waar ik die bomen kan vinden krijg ik een lastig verhaal met allemaal Latijnse namen en komen we uit op waar appel en perenbomen staan. :') Ook leuk maar ik wil een volle bloesemboom, met voorkeur een roze Japanse kersenbloesem boom op de foto zetten. Of nou ja, eigenlijk een paard voor een bloesemboom.

DUS wie weet een locatie in Drenthe waar een mooie volle bloesemboom staat en met een rustige ruime omgeving zonder huizen of andere storende elementen?

sorry als het hier niet hoort

Seven

Re: Volle bloesemboom in Drenthe, waar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:29

Nu nog niet maar onze mega wilde kers is bezig met bloemen te maken

Verder week ik inderdaad ook geen mooie volle bomen had er zelf ookal naar gekeken

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:31

Ik heb een hele tuin met appel en perebomen, maar hier bloeien ze nog niet. Wel de forsythia die giga bloeit en een magnolia die heel mooi bloeit, maar die laatste staat precies voor het huis. En straks komen de seringen er ook weer aan.
Als de appels en peren bloeien (of wat wilt met de forsythia of magnolia) je bent welkom.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 10:38

Het punt bij appel en perenbomen is dat als ze elk jaar mooi gesnoeid worden er minder bloesem aan komt. Een ''verwaarloosde'' boom krijgt meer bloesem. Dus als iemand zegt ik heb een mooie fruithof kan het zo maar eens zijn dat er niet eens heel veel bloesem is.

forsythia staat bij ons achter het weiland en magnolia hebben we zelf ook in de tuin. Maar ik ben echt specifiek op zoek naar bloesem bomen. We hebben ook wel een kersenbloesem boom in de tuin maar dat is nog een baby boompje.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 10:40

Seven schreef:
Nu nog niet maar onze mega wilde kers is bezig met bloemen te maken

Verder week ik inderdaad ook geen mooie volle bomen had er zelf ookal naar gekeken

Ik heb je een pb gestuurd. Ik zwijmel namelijk al helemaal weg bij de woorden ''mega wilde kers'' <3

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:52

Gydja schreef:
Het punt bij appel en perenbomen is dat als ze elk jaar mooi gesnoeid worden er minder bloesem aan komt. Een ''verwaarloosde'' boom krijgt meer bloesem. Dus als iemand zegt ik heb een mooie fruithof kan het zo maar eens zijn dat er niet eens heel veel bloesem is.

Onze bomen zijn hele oude rassen en hoogstammers en worden ook nog eens zeldzaam gesnoeid. Lees het zijn verwaarloosde bomen :+ Aangezien wij ze niet houden voor de hoeveelheid appels en peren. Het meeste gaat naar de paarden en kippen. Maar goed blijkbaar niet wat je zoekt dus succes verder.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 15:00

rina schreef:
Gydja schreef:

Onze bomen zijn hele oude rassen en hoogstammers en worden ook nog eens zeldzaam gesnoeid. Lees het zijn verwaarloosde bomen :+ Aangezien wij ze niet houden voor de hoeveelheid appels en peren. Het meeste gaat naar de paarden en kippen. Maar goed blijkbaar niet wat je zoekt dus succes verder.

Als er wel veel bloesem aan komt schrijf ik ze niet af. Zo als jij vertelt zijn ze vast heel mooi :D precies wat ik zoek. Alleen veel fruit bomen worden gesnoeid voor de hoeveelheid appels enzo. Ik heb al op Facebook heel veel aanmeldingen gekregen en kwam er ook achter dat Seven mijn paard gemasseerd heeft :') Herkende haar eerst helemaal niet haha.

Appel en perenbomen duurt volgens mij nog wel 4 week voor dat ze gaan bloeien. Waar in Duitsland woon je en wat voor paard heb je? Ik ben nog aan het kijken wie ik uit de aanmeldingen ga kiezen. :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:03

Geen bloesem hier helaas... Zoek het zelf ook... :(
Ik heb wel een stoer paard in Drenthe in de aanbieding als model :P

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 15:05

cp112 schreef:
Geen bloesem hier helaas... Zoek het zelf ook... :(
Ik heb wel een stoer paard in Drenthe in de aanbieding als model :P

Over welke van al je stoere paarden heb je het? :D Ik vind ze allemaal leuk!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:07

De hengst

Afbeelding

Afbeelding

Vanmorgen is er ook een veulen geboren van.hem hier. Alleen die kan ddan dus niet voor een bloesemboom :').
Met de hengst kan ik prima ff ergens heen met de trailer mocht je elders een locatie vinden.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 15:10

cp112 schreef:
De hengst

[ [url=m/axiFXa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/J7RhMH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanmorgen is er ook een veulen geboren van.hem hier. Alleen die kan ddan dus niet voor een bloesemboom :').
Met de hengst kan ik prima ff ergens heen met de trailer mocht je elders een locatie vinden.

Oh van die merrie met die leuke aftekening op de neus? :D
Wat een prachtige hengst! Nu nog een geschikte locatie vinden.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:11

Ja die ja haha

Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:17

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 15:24

miccamaaike schreef:
In de hoofdstraat in Hoogeveen bloeien de bomen geloof ik wel, maar of je daar nu gelukkig van wordt...
http://www.vijftigplusser.nl/makeimage. ... height=450

Wel mooie bloesems, maar omgeving is mwoah en de bomen zijn nog maar boompjes helaas.

haha je zet niet even een paard tussen de winkels :') De bloesem ziet er wel mooi vol uit!
We hebben zelf ook zo'n boompje voor het huis staan. Maar is nog echt baby net als deze.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:25

Ja is ook zo wat he :+
Ik zal als ik naar huis rij eens opletten of ik nog een mooi boompje zie ergens.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 15:29

miccamaaike schreef:
Ja is ook zo wat he :+
Ik zal als ik naar huis rij eens opletten of ik nog een mooi boompje zie ergens.

Dankje :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:34

Hier dus iemand met hetzelfde probleem _O-
Ik wil zo graag een reportage bij de bloesembomen voor mijn portfolio...maar nergens een locatie te vinden waar een is, of waar ik ook een model voor kan regelen _O-