Welke schoenen moet ik nou houden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Welke schoenen moet ik nou houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 09:36

Goed, het is een stom probleem maar zelf kom ik er niet helemaal uit :+

Ik heb voor een bruiloft waar ik daggast ben, mooie pumps besteld met een redelijke hak. Vorige week kwamen de schoenen binnen en ze zijn echt mooi *\o/* Dus snel gepast en helaas te groot......... voor alleen mijn rechtervoet. Dus snel gekeken of ze ook halve maten verkochten en maatje 38.5 besteld om te kijken of deze beter zaten.

Vol verwachting gisteren mijn pakketje bij de buurvrouw op gehaald en direct gepast en helaas te klein.......... voor mijn linkervoet.

Dus het zit nu zo:
Maat 39 past goed om mijn linkervoet, maar is te groot voor mijn rechtervoet. Ik slip er echt uit
Maat 38,5 past goed om mijn rechtervoet, maar knelt om mijn linkervoet.

Kortom ik baal er serieus van! Ik kan wel een zooltje leggen in alleen mijn rechterpump, maar die kan ik niet leggen in mijn linker want dan is ie net zo groot als de 38.5.

Ik neig ernaar om de 39 te houden want een hele dag op 1 te krappe schoen ga ik niet redden. Nu weet ik dat er allemaal huis tuin en keuken oplossingen zijn om te schoen wat kleiner te maken. Maar daar ben ik dus niet zo in thuis. Dus ik heb jullie hulp nodig :+

Wat kan ik doen om 39 goed passend te maken? Of moet ik toch voor de 38.5 gaan?

Ik heb de schoenen aan het einde van de dag gepast. Je voeten zijn dan natuurlijk altijd wat dikker. Ik zal ze morgenochtend ook nog eens passen als ik net uit bed kom.

Yv_

Re: Welke schoenen moet ik nou houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:39

39 en dan zo'n plakdingetje erin. Een hele dag op te kleine schoenen ga je echt spijt van krijgen..

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:40

Hee! Super leuk!
Ik zou de 39 houden, en dan in de rechter een zooltje leggen, en eventueel zo'n plak dingetje achterin.
Het kan prima om in één schoen een zooltje te doen hoor! Ik heb altijd in hakken, in m'n rechterschoen een zooltje, m'n voeten verschillen nml een maat :')

Een hele dag op te kleine schoenen, ga je niet volhouden... en dan eindig je met blote voeten, en schoenen in je hand... tenminste dat zou ik hebben :+

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:40

Beide maten houden en om beide voeten een andere maat schoen? _O- :+ :')

Nee geen idee hoe je dit kan gaan oplossen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:41

allebei even in de hal zetten en de stad in, heel ouderwets gewoon schoenen gaan passen..
want beiden is in principe niet goed..

knellen gaat je opbreken en eruit slippen kan best heel lomp worden als je op een bruiloft bent natuurlijk.. opvullen kan, maar is niet je van het.

beste is om toch nog even de stad in te gaan. als je echt niets vind dan de 39 houden

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:43

Oei als de Ts er een eindje mee gaat stappen over het voetpad, zitten er echt al slijtage sporen op de schoenen hoor. Dan kun je ze niet meer retour sturen!

Gewoon de grootste houden en bij een schoenen winkel langs om te kijken welk soort zooltje de schoen beter passend maakt :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:43

Waren ze duur?Anders van elk paar 1 schoen aan wat past.Links 39 en rechts 38,5.Moet wel het zelfde paar zijn natuurlijk.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 09:48

Nee ik ga er niet mee lopen, dat doe ik niet.

ElenaMM77 het verschil in maat blijft altijd natuurlijk. dat is ook direct de reden dat ik zelden op pumps loop (met laarsjes e.d. heb ik er minder last van en als deze wat losser zitten om de ene maakt dat ook niet veel uit, ze blijven toch wel aan). Mijn linkervoet is gewoon groter dan mijn rechter. Dat ga ik niet oplossen door ander merk schoenen te kopen.

Dit zijn ze. Ze zijn van het merk Gabor en dus ook wel een tikkeltje prijzig :+
https://secure-i2.ztat.net//large/GA/11 ... J11@12.jpg

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:52

Misschien is er een bokker met het zelfde probleem,maar dan andersom en de schoenen mooi vindt en ze wil overkopen.

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:02

Stuur stiekem de rechtse 39 en de linkse 38,5 terug als paar :)*

Een zooltje in één schoen kan best hoor, ik zou dus ook de 39 houden als ik jou was. Er zijn echt wel meerdere dingen die je erin kan leggen om je schoen kleiner te maken. *\o/*

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:05

Beide paren terugsturen. Schoenen waar je aan moet prutsen om ze passend te maken gaan nooit lekker zitten is mijn ervaring.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:10

Ptje007 schreef:

Ik had dus precies het zelfde criminele brein. Nouja, crimineel.. Het zou wel erg zijn, maar goed... je hebt wel je ideale paar schoenen. :o

Ik zou niet beginnen aan zooltjes, het kan wel, maar het lijkt mij niet lekker lopen omdat je toch iets ongelijk loopt.. En die plakdingetjes voor in de hiel vind ik ook flut, het plaksel laat op den duur los.

Ik zou idd de stad in gaan om een goed passend paar te kopen om het toch eerlijk te houden. :o

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:18

Ir111 schreef:
Beide paren terugsturen. Schoenen waar je aan moet prutsen om ze passend te maken gaan nooit lekker zitten is mijn ervaring.

Inderdaad, hier hetzelfde. Schoenen die bij de eerste keer aantrekken niet goed zitten ga je nooit voor je plezier dragen en zullen gedoemd zijn tot een leven in de kast.
Als ik jou was zou ik een dagje gaan shoppen en veeeeeel schoenen passen. Koop dan het paar wat je gaaf vindt en wat ook nog eens goed zit, want die zijn er vast!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:19

Toch verder zoeken.........

Vooral met pumps! Plakdingetjes, oprekken: je weet al waar het gaat eindigen, nl. met zere voeten op de ene dag dat je ze aan hebt. Daarna liggen ze ongetwijfeld te verstoffen onder in de kast, waarbij je je elke keer als je ze bewonderd toch weer de pijn in je voeten herinnert. Zonde!

Edit: bijna dezelfde reactie boven mij zie ik nu.... We weten het allemaal wel he, maar schoenen...het blijft een ding apart :D
Laatst bijgewerkt door turtlelito op 14-04-15 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:19

Loretteeee schreef:
Ptje007 schreef:

Ik had dus precies het zelfde criminele brein. Nouja, crimineel.. Het zou wel erg zijn, maar goed... je hebt wel je ideale paar schoenen. :o

Ik zou niet beginnen aan zooltjes, het kan wel, maar het lijkt mij niet lekker lopen omdat je toch iets ongelijk loopt.. En die plakdingetjes voor in de hiel vind ik ook flut, het plaksel laat op den duur los.

Ik zou idd de stad in gaan om een goed passend paar te kopen om het toch eerlijk te houden. :o

En jij denkt dat de betreffende webwinkel daar niet achter komt? 8)7

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:23

Liselot schreef:
En jij denkt dat de betreffende webwinkel daar niet achter komt? 8)7

Nog nooit geprobeerd eigenlijk! :D Alleen de ideeën komen wel als eerste boven borrelen, maar ik ben te braaf om ze ook uit te voeren. :o

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:23

Als ze perse een paar wilt houden, zou ik de 39 behouden en een gelzooltje achter in de hiel plakken.
Dat verkleind de schoen een klein beetje en het zorgt er ook meteen voor dat je er niet uit slipt als ze nog iets te ruim zijn.

Bama verkoopt ze :)
Deze : http://www.sooco.nl/bama-onzichtbare-ge ... -4718.html

Heb ze zelf gekocht omdat ik in dat soort schoenen ontzettend snel blaren loop. verkoopster vertelde mij een maatje groter qua schoen te pakken en dan zon strip te gebruiken. Heb op mijn eigen bruiloft heerlijk op de schoenen rond kunnen lopen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:25

Ptje007 schreef:

Een zooltje in één schoen kan best hoor, ik zou dus ook de 39 houden als ik jou was. Er zijn echt wel meerdere dingen die je erin kan leggen om je schoen kleiner te maken. *\o/*

Dat dacht ik heel stiekem ook... :D Mag natuurlijk niet!

Ik zou de 39 houden en een vullig erin doen.
Te klein is echt een ramp!

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:28

Ptje007 schreef:
Stuur stiekem de rechtse 39 en de linkse 38,5 terug als paar

Dat vind ik behoorlijk brutaal!! En al komen ze er niet achter, zou jij het leuk vinden om zo'n paar te krijgen met 2 verschillende maten?

Ts, erg leuke schoenen, maar als ze nu al niet lekker zitten, zou ik toch echt kijken naar een ander paar :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 10:28

Om 1 van beide maten te houden is echt wel door mijn hoofd geschoten en mijn vriend kwam met hetzelfde criminele idee, maar dat ga ik dus echt niet doen. Ik ben wat dat betreft een pussy en krijg last van mijn geweten. Buiten het feit dat het gewoon niet netjes is natuurlijk ;)

Ik ga er nog even over nadenken wat ik ga doen. Rechts is niet heel erg veel te groot, dus daar ga ik vanavond even een zooltje inleggen om te kijken of het beter wordt.

Ik snap dat ik op zoek moet naar schoenen die beter zitten, maar andere schoenen lost het probleem van het verschil in grote in mijn voeten niet op ;)
Bij maat 39 zit links echt heel goed en is rechts dus iets te groot en bij maat 38,5 is het precies anders om en is links dus net te klein en past rechts precies goed. Dat ligt niet aan de schoenen maar aan het feit dat mijn voeten zo ongelijk zijn.
Dit heb ik natuurlijk bij mijn allstars bijvoorbeeld ook, alleen daar merk je dat verschil haast niet. Net zoals bij laarzen in de winter e.d. Het verschil is te klein om echt in de schoen te gaan schuiven en laarzen of allstars ofzo flip je niet uit, dus dan maakt dat halve maatje te groot niet zo veel uit.
Maar bij pumps loop ik hier altijd tegen aan, dat is dus ook de reden dat ik er niet zo vaak op loop ;)
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 14-04-15 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:29

Er is iets van n schoenen bank. Voor mensen met maar een been (je koopt schoenen immers altijd per paar). Een idee om daar eens op te googlen? Wie weet staat de jouwe er tussen?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:33

Gewoon zo'n plakkussentje binnenin de hak doen in de schoen die te groot is. Ik zou 39 houden.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:38

Liselot schreef:
Ir111 schreef:

Inderdaad, hier hetzelfde. Schoenen die bij de eerste keer aantrekken niet goed zitten ga je nooit voor je plezier dragen en zullen gedoemd zijn tot een leven in de kast.
Als ik jou was zou ik een dagje gaan shoppen en veeeeeel schoenen passen. Koop dan het paar wat je gaaf vindt en wat ook nog eens goed zit, want die zijn er vast!

hier ook dezelfde ervaring. Het is de wens van de gedachten dat de schoenen lekker gaan zitten...maar dat zullen ze nooit gaan doen. Ik zou dus ook verder zoeken

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 10:40

Ja dat snap ik maar waar moet ik dan naar gaan zoeken? Andere pumps hebben dan toch hetzelfde probleem? Het probleem is toch mijn verschillende voeten en de schoenen ansich zijn het hele probleem niet.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:00

Saskia ik zou echt zo'n zooltje in je hiel proberen even proberen, als het niet past heeft het je €5 gekost en kunnen de schoenen alsnog retour :j