Eigenlijk had ik niet gedacht dat ik zelf een bericht in de laatste categorie zou plaatsen, maar ik ben ten einde raad.
Mijn bed heeft een hekel aan me. Dat wil zeggen, de rechterkant van mijn bed. Het meubelstuk lijdt volgens mij aan schizofrenie, want met de linkerkant is niets mis.
Ik kocht het een paar weken geleden. Tweepersoons, lekker groot, enorm matras erbij, je kent het wel. Zoals bij elke relatie, was het begin een roze wolk.
Eindelijk ruimte, eindelijk wakker kunnen worden in elke houding, van zeester tot potlood, zonder een ijskoude hand/voet/vul maar in te hebben. Heerlijk!Helaas was die blijdschap van korte duur. Ik begon mijn bed beter te kennen, zoals dat altijd gaat wanneer je samenwoont. Er waren niet alleen leuke kanten. Sterker nog: er was één niet-leuke kant, de rechterhelft van mijn bed dus. Het kraakt verschrikkelijk. Eerst dacht ik nog dat het liefkozende geluidjes waren ("wat gezellig dat je er weer bent vannacht!
"), vervolgens dacht ik dat het misschien een subtiele hint was ("meid, misschien moet je eens wat minder vaak een excuus verzinnen om niet te sporten
"), maar nu weet ik dat er maar één reden kan zijn: de rechterhelft van mijn bed probeert me weg te pesten.Waarom ga je dan niet links slapen? zou je me kunnen vragen.
Ik ga inderdaad links slapen.
Het probleem is dat mijn hersens wel doorhebben dat het beter is om de rechterhelft van mijn bed met rust te laten, maar dat mijn hart iets heel anders zegt.
Wanneer het de kans krijgt - dus wanneer ik slaap - dwingt het mijn lichaam stiekem om zich om te rollen, zodat ik weer aan de verkeerde kant beland en wakker word van het gegil dat onder mijn matras vandaan komt.
Het matras zelf op de grond leggen past niet. Bovendien ben ik bang om de "goede" helft van mijn bed te kwetsen als ik dat doe, want met de linkerhelft heb ik een uitstekende relatie. Het is echt alleen rechts, die kant die telkens toch weer onverwacht opspeelt en die me nachtenlang wakker houdt.
Natuurlijk is dat een enkele keer niet erg, maar doordeweeks gaat mijn wekker om half zeven... Vorige week heb ik het bed al gedeeltelijk uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, maar het hielp niet. Heeft iemand een gouden tip om het gekraak op te lossen of kent iemand toevallig een praatgroep voor bedden met schizofrenie?
Ik heb geprobeerd om het een beetje leuk op te schrijven, maar ik ben wel serieus op zoek naar een tip tegen krakende bedden.

.