Ten eerste vragen jullie je waarschijnlijk af why in the world hackintosh en niet gewoon een echte mackintosh?
Twee redenen, geld en programma's. Ik werk zelf in de grafisch industrie en werk met mac op mijn werk. Ik ben dus ook helemaal gewend aan die interface en sneltoetsen. Dat geeft toch nogal wat strubbels als ik achter een pc zit (lees: steeds de verkeerde sneltoetsen, frustraties, vliegende toetsenborden...).
Plus ik heb al mijn adobe programma's thuis voor OSX systeem....
Nu heb ik een early 2009 iMac staat thuis die gewoon veel te licht is geworden voor wat ik nodig heb.
even snel uit mijn hoofd, dual core 2,5 ghz, 8 gb ram 1066mhz , 320 hardeschijf en Nvidea kaart (weet even niet welke).
Ik draai echt hardcore photoshop en heb gister gemerkt bij mijn broertje dat ik zijn CPU zelfs op 100% gebruik als ik bezig ben met een serie.
Hij heeft een hele dikke i7 3.6 Ghz - 8 MB staan met 256gb SSD, een verademing kwa snelheid

Nu heb ik heb gevraagd een PC samen te stellen voor mij. Daar ben ik met ong 750 klaar en dan heb ik echt een beest staan voor de komende jaren die ook overklokbaar is. Nu hoor ik alleen veel negativiteit over hackintosh (niet geheel vreemd maar toch) wbt updates.
Mijn vraag dus; zijn er mensen met ervaring en raden jullie dit wel of niet aan?
Of zeggen jullie koop gewoon een dikke iMac/power mac of stap dan helemaal over op windhoos??
Hoofdzakelijk gebruik: Grafisch werk (indesign, illustrator), diehard Photoshop, lightroom en toekomst video bewerking.
bedankt voor het lezen

ps: ik heb ook al voor 2de hands iMac i7's zitten kijken. Dan ben ik ook snel 1500 kwijt en heb ik nog steeds minder stevige hardware...(vaak geen SSD)

)