IP camera en wifi.. Wel/niet/wel/niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MDJ

IP camera en wifi.. Wel/niet/wel/niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 15:50

Ik heb een ip camera voor in de stal gekocht.. Installeren verliep van een leien dakje, deed het prima!

Maar nu... Als ik op stal ben en daar op de wifi zit doet de camera het 90% van de tijd.. Als ik thuis ben kan ik heeeel soms even 10 seconden naar zeer haperend beeld kijken voordat ik de melding krijg dat de verbinding is verbroken en de camera offline.. Vervolgens kan ik er dan weer een hele tijd niet op om dan weer 10 seconden te kunnen kijken..

Aan de verbinding ligt het niet, de camera hangt praktisch naast de router..

Iemand enig idee wat hier aan te doen is en hoe het kan dat als ik op hetzelfde wifi netwerk zit de camera wel (en snel) werkt maar als ik thuis of ergens anders ben hij (bijna) niet werkt?

Quad

Re: IP camera en wifi.. Wel/niet/wel/niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:22

De beelden van de camera moeten geüpload worden, en dan ben je afhankelijk van de uploadsnelheid van de provider die daar op stal aanwezig is. En ik vermoed dat daar het probleem zit.

Je kan kijken of de opnameresolutie van de camera iets omlaag kan. Of de bitrate. Kwestie van spelen tot je een acceptabele verbinding krijgt.

MDJ

Re: IP camera en wifi.. Wel/niet/wel/niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 18:37

Volgens mij heeft het niet iets met de uploadsnelheid te maken. Als ik mijn telefoon verbind met de wifi op stal werkt de camera gewoon. Als ik thuis de camera wil bekijken geeft hij heel specifiek aan dat de camera offline is?