Gebeld worden door prive nummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liiisette

Gebeld worden door prive nummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 09:09

ik weet niet of dit topic hier goed staat anders mag het verplaatst worden.

Sorry als de titel een beetje verkeerd is maar ik wist niet hoe ik het moest omschrijven, vrijdagnacht ben ik om 1.22 gebeld door een prive nummer, ik hing op, hoorde niks en dacht bekijk het ik wil slapen. Bijna een uur later om 2.06 werd ik weer gebeld, toen heb ik hem weggedrukt.

Afgelopen nacht was het weer raak, toen heb ik hem gelijk weggedrukt. Vanmorgen om half 9 werd ik weer gebeld door een prive nummer maar toen was ik te laat met opnemen.

Wie weet wat je hier tegen kan doen want ik vindt het wel heel irritant, ik heb dit ooit een keer eerder een lange poos gehad en toen hoorde ik ook altijd geen stemmen als ik opnam. Het klinkt misschien raar maar mijn gevoel zegt dat dit niet gaat om een grap maar net of iets ingeschakeld staat om mij te bellen standaard ofzo. Vaak als het een grap is dan hoor je wel iets kleins als je opneemt maar dit was nu vrijdagavond niet het geval.

Misschien nog wel even handig te vermelden dat mijn telefoon s nachts op geluid staat ivm mijn werk, die kunnen maarzo bellen dat er iemand ziek is en of ik kan komen. Ik heb geen huistelefoon dus vandaar dat ze op mobiel bellen.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet hiervoor. Alvast bedankt.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 09:16

Je telefoon op stil zetten als je gaat slapen, dan wordt je iig niet wakker gebeld.
Heb in mijn telefoon zitten kijken, maar in de instellingen kan ik niets vinden om ze te blokken.

Misschien even contact opnemen met je provider, vragen of zij iets voor je kunnen betekenen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 09:16

Heb je een iphone?
In dat geval met je werk afspreken dat ze voortaan 2x direct achter elkaar naar je bellen en je telefoon op nachtstand zetten. Daarbij kun je instellen dat oproepen wel doorkomen als ze binnen een xtijd 2x bellen.

Essxan

Re: Gebeld worden door prive nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:08

Op een samsung zit een weigerlijst. Daar kun je ook privenummers in blokkeren. Betekent wel dat er dan niemand met een privenummer jou nog kan bereiken.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:10

Als het goed is kan een provider wel het nummer achterhalen en blokkeren

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 10:10

Nee ik heb een android, daar werkt die optie ook voor? Want dat is wel een idee inderdaad. Zal iniedergeval morgen de provider even bellen

@essxan, weet je toevallig ook of dat dan geldt voor doorgeschakelde prive nummers? De telefoon van mijn andere werk staat namelijk doorgeschakeld naar mij en als ik dan gebeld wordt geeft ie het nummer in beeld van de beller en moet ik eerst een 1 toetsen om op te nemen zodat ik weet dat het om dat werk gaat en niet om een eigen telefoontje.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:11

Dat heb ik dus ook gehad. Ook rond dezelfde tijden. Meestal ben ik dan nog wakker, maar fijn vind ik het niet. Had al aan een vriend gevraagd of hij het was :')

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:12

Als je vermoedt dat het een grap oid is, zou ik een heel hard geluid laten horen als ze bellen of heel hard gaan schreeuwen ofzo.

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:14

Dat geldt voor alle privenummers volgens mij. Je kan zelf de blokkade ook weer annuleren dus dan zou je bv als je gaat slapen het kunnen blokkeren en overdag er weer af halen.

Het is wel even zoeken bij je instellingen om de functie te vinden. Maar werkt perfect.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:15

privé nummer neem ik nooit op, zet zo ie zo mijn phone uit als ik ga slapen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:26

secricible schreef:
Heb je een iphone?
In dat geval met je werk afspreken dat ze voortaan 2x direct achter elkaar naar je bellen en je telefoon op nachtstand zetten. Daarbij kun je instellen dat oproepen wel doorkomen als ze binnen een xtijd 2x bellen.

Toevoeging, bij de Iphone kun je de slaapstand op verschillende manieren in schakelen.
Twee keer achter elkaar gebeld worden door zelfde nummer binnen drie minuten, telefoon gaat over; alle inkomende oproepen en meldingen uitschakelen; oproepen van bepaalde nummers (favorieten) wel toe staan in slaap stand.

Slaapstand kun je handmatig aan zetten en automatisch.
Bij de Iphone heb je nog de optie bij alleen bij vergrendelde telefoon of altijd indien ingeschakeld.

Momenteel gebruik ik Iphone 's nachts als beeldscherm van de bewakingscamera boven paardenstal. Dat beeld is dus de gehele tijd zichtbaar op ontgrendelde Iphone, maar ik heb geen trek in meldingen van whatapp of gebeld te worden.
Telefoon gaat iedere avond na bepaalde tijd op slaapstand, favorieten kunnen me altijd bellen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:29

Door weg te drukken en op te nemen heb je nu iig bevestigd dat jij 's nachts bereikbaar bent.
Ik had het lekker laten gaan.

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:38

Bij Android kun je instellen dat je als je je telefoon op prioriteit zet, je alleen gebeld kunt worden door nummers die bij favorieten staan.
Hopelijk heb je hier iets aan.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:41

Even contact opnemen met je provider.
Zij kunnen het nummer namelijk wel zien en blokkeren. :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:48

Ik heb hetzelfde gehad. Ja, providers kunnen het zien en blokkeren, maar daarvoor moet je onderhand wel aan kunnen tonen dat je echt gestalkt wordt. Ik heb het ook geprobeerd maar heb uiteindelijk maar een ander nummer gekozen, dat kan met een abonnement geloof ik eenmalig. Was bij vodafone overigens