Een leuk gesprek met Jehova's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij van Jehova's?

Interessant, ik nodig ze binnen uit.
6 (1%)
Interessant, ik voer het gesprek maar laat ze niet binnen.
77 (14%)
Ik ben door hun in het geloof gestapt.
2 (0%)
Ik doe gewoon niet open als ik denk dat ze voor mijn deur staan.
141 (27%)
Ik doe wel open maar ben bot en kap ze af.
194 (37%)
Ik doe wel open, luister netjes maar durf ze niet af te kappen.
99 (19%)

Totaal aantal stemmen: 519

Anoniem

Een leuk gesprek met Jehova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:08

Er wordt veel negatief gesproken over Jehova's aan de deur. Opdringerig, voet tussen de deur, etc. Zelf heb ik dat nooit meegemaakt. Altijd vriendelijke mensen, moet mooie normen en waarden die netjes en correct zijn. Zo ook vandaag. Een stel van rond de 35 jaar met 2 kinderen stond aan de deur. Ze vroegen mij wat ik van kinderen in de huidige samenleving vond. Zo ontstond er een leuk gesprek wat ik echt ook interessant vond. Ik ben zelf wel gelovig opgevoed, maar nooit wat mee gedaan, maar de normen en waarden die in de bijbel staan vind ik eigenlijk heel correct en heel toepasbaar. Het gesprek duurde 5 minuten, ik heb ook meteen aangegeven dat ik wel gelovig ben opgevoed maar geen behoefte heb aan het geloof vandaag de dag. Dat respecteerde ze ook, en ondanks dat had ik toch een leuk gesprek met de man. Na 5 minuten gaven ze me een interessant tijdschriftje af, en vertrokken ze uit eigen wil. Ik heb hier echt een goed gevoel aan over gehouden en vond het erg interessant.

Nu ben ik benieuwd, want ik heb dus nog nooit een slechte ervaring gehad. Waar komen die ervaringen dan vandaan? Ik kan deze mensen alleen maar prijzen hoe vriendelijk ze zijn. Dat ze er verder andere ideeën op na houden van wat ze wel en niet mogen vind ik in dit geval een ander verhaal.

Kwal

Re: Een leuk gesprek met Jehova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:10

Ik heb ze sowieso nog nooit gezien _O- Ik woon in Drenthe aan het einde van een doodlopende weg haha

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:14

Ik heb ooit één keer een folder van ze aangenomen. Zo van: "dank u wel, dag". Dat mens bleef maar terug komen om met me over die stomme folder te praten. Verschrikkelijk!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:15

Ik geloof niet, en zal ook niet geloven.....
En waar ik vooral een hekel aan heb is dat mensen mij ongevraagd hun geloof willen opdringen.
hier staan ze regelmatig aan de deur, soms wel 2x per week.
Ene keer zijn het 2 dames en de andere keer zijn het 2 jongens.
Ik heb hun meerdere malen vriendelijk gevraagd niet meer te komen, nu 5 jaar later begint mijn geduld behoorlijk op te raken........ Ik kan dus niet meer vriendelijk zeggen dat ik geen interesse heb, (die heb ik gewoon echt niet) en zie geen andere optie meer dan onvriendelijk de deur dicht te gooien....
In het verleden zijn de voeten hier tussen de deur geweest om mij aan te praat te houden, of ben ik nadat ik gezegd had welke "zonden" ik begaan had, uitgemaakt voor weet ik het wat..
Wat ik ook erg vind is de tijden die ze hanteren, half 9 smorgens is hier heel normaal

Ik vind dat iedereen zijn eigen geloof moet kunnen hebben, maar dat je daar niet andere mee moet lastig vallen....... soms is het de manier waarop het gedaan wordt waar ik echt kwaad om kan worden.....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:16

Zal er aan liggen wie er staat. Mijn moeder is theologe en heeft idd ooit bij een bak koffie een hele interessante discussie gehad. Hier ook meestal vriendelijke mensen en ik werk bij iemand die het wel meldt hoe zij leeft maar veel respect toont voor andere ideeën en mij ook niet probeert te bekeren.

Maar ze zijn er omgekeerd, mensen die kwaad worden of blijven drammen. Ooit als toppunt iemand die mij en mijn kinderen hel en verdoemenis toewenste omdat ik zei dat ik het blad toch niet zou lezen en dat hij het beter kon houden voor een ander, scheelde weer kosten. Tja, dan ben ik er snel klaar mee. Maar denk dat die ook niet veel toffer was geweest als boeddhist of moslim hihihi.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:16

Ik mis de optie "ik kap ze beleefd af" :)
Ik ben niet geïnteresseerd en neem dan ook geen folders ofzo aan. Mijn ex deed dat altijd wel, waardoor ze idd maar terug bleven komen :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:17

Ze zijn bij mij een keer aan de deur geweest toen ik ziek op bed lag. Ze hebben drie keer de bel ingedrukt (waarom in hemelsnaam als er de 1e keer niet open gedaan wordt...) en na de 3e keer heb ik me uit bed gehesen en de deur geopend waarna ze geirriteerd waren want ze hadden immers al 3x staan aanbellen :?
Ik heb ze de tip gegeven om volgende keer door te lopen als na 1x aanbellen de deur niet open gaat en heb ze ook gezegd dat ik ziek op bed lag, geen zin had om daaruit te komen en geen zin had in een gesprek en toen kreeg ik alsnog een "ja maar, het geloof blabla....".

En daarom zijn ze dus irritant.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:19

Ik zeg ook altijd vriendelijk 'nee bedankt, geen interesse'. Is nog nooit een Jehova getuige opdringerig geweest. Tja, ik ben sowieso niet voor het geloof, in welke vorm dan ook (ik ben een aanhanger van Arjen Lubach :D ) maar ik heb dan ook weer geen zin om me te ergeren aan een Jehova.
Een vriendin van mij is trouwens Jehova getuige. Superleuke meid, wel 'anders' met bepaalde dingen maar weet niet of dat ermee te maken heeft of ze Jehova is of niet. Ze is in elk geval cool:)

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:20

Bij ons op het dorp komen ze ook bijna niet. Krijg je als 90% van het dorp gereformeerd is

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:20

RoodZonnetje schreef:
Ik ben niet geïnteresseerd en neem dan ook geen folders ofzo aan. Mijn ex deed dat altijd wel, waardoor ze idd maar terug bleven komen :P

Miss inderdaad zo'n soort optie in de poll :).
Ik doe open, laat ze even praten en vertel daarna netjes dat ik geen interesse heb.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:21

Ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met Jehova's. Hier geen voeten tussen de deur. Laatst een kwartier met een Jehova staan discussiëren en ik vond dat een leuk gesprek. Ik heb ook niks met geloof, maar zolang ze beleeft en niet opdringerig zijn sta ik best open voor een gesprekje mits het uitkomt natuurlijk.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:23

Heb niks tegen ze maar ze zijn zo opdringerig hier. Sinds ze onze honden gezien hebben komen ze overigens niet meer.. :')
Afbeelding

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:24

Mijn vriend heeft 1 keer zo'n gesprekje gevoerd en die man bleef ook maar terug komen. We zijn nu gelukkig verhuisd. Als het even kan doen we alsof we niet thuis zijn en anders kappen we ze beleefd af (waar ik wel heel veel moeite mee heb, ik wil altijd aardig zijn..)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:25

RoodZonnetje schreef:
Ik ben niet geïnteresseerd en neem dan ook geen folders ofzo aan.

Idem!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:26

Ik heb niets tegen Jehova's, echt niet. Maar ze komen altijd op het verkeerde moment aan de deur :+
Een tijd geleden hadden we er ook twee terwijl ik druk was met het eten (vlees in de pan, dus kon niet zomaar uit de keuken weg). Ik dacht dat het de pakketdienst was, dus toch open gedaan.. Jehova's..
Vriendelijk afgewimpeld dat ik niet geinteresseerd ben, en heb hun succes gewenst..
Begint de oudste vrouw van het tweetal een verhaal dat ik niet moet vergeten dat ik mijn kinderen (die ik niet heb trouwens :+ ) het recht ontneem om naar de hemel te gaan en dat ik er verantwoordelijk voor ben dat ze naar de hel worden gestuurd.

Uh what? :=
Deur dichtgegooid.. Zo laat ik niemand tegen me praten :n

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:27

Nog nooit aan de deur gehad maar betwijfel of ik open doe .. Ben maar 16 en ik geloof er dat iets in maar ben niet zo gelovig want dat vind ik verder onzin.

Mocht ik opendoen en ze staan der dan luister ik ze aan, praat hier en daar mee maar ik laat ze zeker niet binnen.. Dat vind ik gewoon eng, een vreemde in huis

Tigra_

Dat ze al deur aan deur gaan om hun geloof te verkondigen vind ik echt verschrikkelijk. Dus ik laat ze gewoon voor de deur staan. Ik ben wel gelovig opgevoed maar niet gelovig dus vandaar dat ik wellicht niets van welk geloof dan ook moet hebben. Maar Jehova's komen aan de deur andere gelovige niet dus daar zit voor mij wel het verschil in. Als ik opzoek ben naar een geloof ga ik zelf wel op zoek.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Wij hebben nu dus ook een sticker met 'Geen collectes, geen huis- aan huis verkoop en geen geloofsovertuigers'.
Dat helpt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:28

Als ze opdringerig zijn is dat eigenlijk gek, want dat wordt ze afgeraden. Ik heb ze nog nooit aan de deur gehad eigenlijk, hier in Engeland staan ze vooral op straat met foldertjes en een soort bord. Ze 'moeten' juist erg vriendelijk zijn om de kans te vergroten dat je naar ze luistert, zeg maar :D

Mijn vriend komt uit een familie van Jehova's dus misschien ben ik bevooroordeeld.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:28

Als ze mij in mijn gezicht staan uit te lachen, zoals de 2 dames die hier laatst voor de deur stonden, omdat ik niet geloof krijgen ze toch de deur tegen hun neus.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:29

Als je eenmaal als aardig/vriendelijk in hun "boekje" komt te staan, gaan ze steeds vaker komen en zul je ook regelmatig worden uitgenodigd voor een bijeenkomst.
Veel van wat je verteld wordt genoteerd, zodat ze bij een volgende x weer een binnenkomer hebben (en ook voor andere die evt de wijk over nemen).

Helaas MOETEN ze langs de deuren, niet omdat ze zelf graag willen maar, ze zijn verplicht zoveel bezoeken af te leggen en een bepaald aantal Wachttorens te verspreiden (die zijzelf moeten bekostigen).

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:31

Hier komen hele aardige aan de deur. Ik maak een praatje en ze gaan weer. Ze hebben zelfs een briefje in de bus gedaan toen mijn moeder een paar weken geleden is overleden.
Ik geloof niet, we hebben meestal een praatje over de dieren.

jolmer20

Hmm ikzelf ben niet gelovig en ook geen van mijn ouders/grootouders zijn dit dus we hebben er weinig behoefte aan.
Ik weet dat als mijn moeder ze richting de deur ziet lopen, ze nee schud richting die mensen en dan lopen ze, meestal, al weer door. Soms ook niet, maar dan wordt er niet open gedaan.
Misschien niet de juiste manier, maar dit is ook omdat we vaker last gehad hebben van de 'slechte' jehova's dan dat we 'goede' mensen aan de deur hebben gehad.
Wel fijn dat een normaal gesprek gewoon te doen is! Jammer alleen dat het verpest wordt door de vervelende/opdringerige jehova's.

Anoniem

Cayenne schreef:
Ik heb niets tegen Jehova's, echt niet. Maar ze komen altijd op het verkeerde moment aan de deur :+
Een tijd geleden hadden we er ook twee terwijl ik druk was met het eten (vlees in de pan, dus kon niet zomaar uit de keuken weg). Ik dacht dat het de pakketdienst was, dus toch open gedaan.. Jehova's..
Vriendelijk afgewimpeld dat ik niet geinteresseerd ben, en heb hun succes gewenst..
Begint de oudste vrouw van het tweetal een verhaal dat ik niet moet vergeten dat ik mijn kinderen (die ik niet heb trouwens :+ ) het recht ontneem om naar de hemel te gaan en dat ik er verantwoordelijk voor ben dat ze naar de hel worden gestuurd.

Uh what? :=
Deur dichtgegooid.. Zo laat ik niemand tegen me praten :n
Gek, want ze geloven niet in een hel :+ Ze geloven overigens ook niet dat je een Jehova getuige moet zijn om het eeuwige leven te krijgen (de hemel).

Voor mijn vriend heeft het een groot voordeel gehad want hij is nu heel goed in sales, mensen dingen verkopen etc. Deed hij tijdens zijn studie als bijbaantje, promo en zo, en nu is hij recruiter.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:34

Wilawander schreef:
Heb niks tegen ze maar ze zijn zo opdringerig hier. Sinds ze onze honden gezien hebben komen ze overigens niet meer.. :')
[ [url=m/ikjk42.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is geen hond, dat is de duivel :')
Gave foto!