Chromebook achtige machines

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lepeltje

Chromebook achtige machines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 00:44

Mijn laptop is een maand geleden gestolen, mijn goede oude arme kapotte acer machine is dus kwijt :') . Eigenlijk moest ik toch al een andere maar de reden dat ik dus nog in gevecht was met die schijtmachine is dat mijn budget uh klein is zeg maar. :D
Dus nu werk ik met een 10 jaar oude hp machine genaamd hendrik maar hendrik haat mij intens omdat ik dingen van hem vraag die hij niet kan :P .

Wat ik me dus afvraag is of je met zo'n laptopje met een klein ssd schijfje waarvan ik niet zeker weet of het wel een chromebook is een beetje kan werken. Met andere woorden kunnen er programmas als spss, r, sigmaplot en andere fancy programmas waar je eigenlijk helemaal niet mee wil werken op. En kan je er dan ook mee werken zonder dat je 300 koffie per dag weg moet werken omdat het ding over alles een kwartier na moet denken (wat moet je anders doen :') )?

Mijn gevoel is dat het antwoord 'nee' is maar ik ben toch benieuwd naar ervaringen van mensen met zo'n ding. :o

Zoiets zeg maar (niet perse deze laptop maar het idee), ik snap dat het met zo'n android geval niet wil maar zou dit ook niet willen?
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/HP ... langId=-11

Jasmijn159

Re: Chromebook achtige machines

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 00:51

Nee, met wat jij wilt zul je dan altijd traagheid houden ben ik bang.

Schrijf je eisen op en ga er even mee naar de mediamarkt of andere electronica winkel! Kunnen ze je valt wel t eea aanbieden en op ideeen brengen!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 01:11

Dat leek me inderdaad ook een goed idee maar omdat ik een iets kleinere laptop zoek omdat het ding mee moet overal naartoe kreeg ik allemaal laptops van meer dan 500 euro voor mijn neus geschoven. Kleine goedkope normale laptops zijn schijnbaar vrij zeldzaam.

Ik snap dat dat waarschijnlijk is wat ik zal moeten betalen voor wat ik ermee wil maar ik was toch benieuwd of er iemand is die werkt met iets uber budget achtigs. :o

Op oude hendrik draait met een beetje geduld spss bijvoorbeeld ook wel, je moet er niks naast willen doen maar het kan. Zelfs de goedkoopste processor die ze nu in laptops stoppen is 10 keer beter dan die van hendrik, dan moet zo'n goedkoop ding toch een beetje zo'n dom programma kunnen draaien? :') ;(

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 01:28

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 06:44

Op een Chromebook kan geen bestanden/programma's downloaden! :)
Alles gaat via het internet! Loop er zelf nu ook weken tegen aan |o

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:36

Ik zou niet langs de mediamarkt gaan, laat je even adviseren bij een fatsoenlijke winkel/computerexpert of op Tweakers bijv.

Chromebooks kun je inderdaad niks op downloaden, dus SPSS en R vallen dan al af.
Heb je nog eisen qua schermgrootte oid? Hier heb ik vast de chromebooks uitgefilterd: http://tweakers.net/categorie/496/lapto ... GtXY3-OI4v Als je dan de rest van je eisen even invult heb je een aardig idee.
Tweakers heeft ook altijd de Best Buy Guide, de laatste is deze: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1620979 Al zou een dell of acer niet mijn persoonlijke voorkeur hebben..

Iejoor, wist je dat niet toen je 'm kocht dan?

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 13:29

Bedankt voor jullie hulp, als ik meer tijd heb kijk ik even naar je linkjes imd.

De echte chromebooks op android vallen inderdaad af, maar die hp stream bijvoorbeeld heeft windows als ik het goed zie, kan je er dan ook niet een paar programma's opzetten?

Schermgrootte niet kleiner dan 13 inch trouwens.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:53

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:30

Chromebooks hebben echt mijn voorkeur. Ik heb zelf een laptop van asus gehad. Ding was zoooo sloom. Op gegeven moment gewoon in de hoek gegooit en nooit meer naar omgekeken. Het leuke aan chromebooks is dat ze niet werken met een hardeschijf.. Daardoor worden die laptops altijd zo sloom. Die hele harde schijf staat vol.
Dat kan bij chromebooks dus niet want die werken met een cloud (dont worry je kunt ook offline werken, dan update hij die zelf naar de cloud als je wifisignaal hebt).
Ik ben echt een onwijs voorstander. Ik heb een samsung chromebook 2. Erg tevreden over! kostte 300 euro. worden echter niet in NL meer aangeboden maar er zijn wel webwinkels die kopen vanuit amerika in.
Ging prima.
Ding start in 10 seconde op. super!