Te goed opruimen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Te goed opruimen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 13:44

Wie heeft hier nog meer last van? Ik heb mijn 2 zonnebrillen afgelopen najaar opgeruimd... Zo goed dat ze nu weg zijn. Ik heb een hele kleine kamer en daar liggen ze gewoon niet meer???

Ik ga zo mijn kamer helemaal opruimen en boenen en ik heb ze al meerdere keren gezocht.

Nog meer hopeloze bokkers die voor eeuwig aan het zoeken zijn?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:52

Regelmatig last van.
Ik kreeg altijd opmerkingen dat ik mn zooi moest opruimen.
En nou doe ik dat en dan krijg ik niks meer teruggevonden!
Zeer frustrerend :')

Maarre....je schrijft dat je een hele kleine kamer hebt.
Heeft iemand ze niet misschien ergens anders neergelegd?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:54

Yup, zo erg dat ik het vaak verplaats naar een 'betere' plek, en vervolgens de plek waar hij LAG nog wel weet maar waarnaar ik hem heb opgeruimd niet meer. Tegenwoordig laat ik spullen dus maar liggen waar ze liggen, behalve als het in de weg ligt en dan naar een plek waar ik er echt niet overheen kan kijken (niet in kastjes verstopt dus!)

Ik hoop dat je ze nog terug vindt ;)

Moonlight17

Re: Te goed opruimen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:57

Ik heb het probleem meestal als andere mensen mijn spullen opruimen. Kan dan niks meer terug vinden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:59

Heel herkenbaar. Dan denk ik laat ik het hier maar neer leggen, dat is een handige plek en kan ik het zo weer terugvinden.... alleen dat terugvinden wil dan soms niet meer lukken :(

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:00

Ja, sommige dingen heb ik me echt klem naar gezocht. Zonnebrillen liggen bij mij altijd overal en nergens, maar ik heb er gelukkig ook best veel (ik kan er zo 7 vinden). Die hebben voor mij wel een praktische functie, want zonder zonnebril heb ik veel meer last van mijn ogen en is autorijden vaak geen doen (en dus ligt er o.a. eentje standaard in mijn auto, en één standaard in mijn jaszak).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:01

Millanka schreef:
Yup, zo erg dat ik het vaak verplaats naar een 'betere' plek,

Dit doe ik dus ook altijd......

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:03

Hehe heel herkenbaar. Wekenlang ligt het stof te verzamelen op mn kamer, tot ik een opruimwoede heb...
Kamer schoon, alles opgeruimd en een week later weet ik niet meer waar ik het opgeruimd heb -O-

Zonnebrillen heb ik er 5 van, dus daar is er altijd wel 1 van te vinden :j

Succes met zoeken!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:08

Vaak leg je het op een plek waarvan je denkt 'op die plek hoef ik voorlopig niet te komen' of 'ik bewaar het extra goed' en uiteindelijk is die 'extra goede plek' verdwenen :')
Zo had ik een keer een pasje per se nodig, vond ik die terug onder een stapel tijdschriften. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 14:11

Mizora schreef:
Ja, sommige dingen heb ik me echt klem naar gezocht. Zonnebrillen liggen bij mij altijd overal en nergens, maar ik heb er gelukkig ook best veel (ik kan er zo 7 vinden). Die hebben voor mij wel een praktische functie, want zonder zonnebril heb ik veel meer last van mijn ogen en is autorijden vaak geen doen (en dus ligt er o.a. eentje standaard in mijn auto, en één standaard in mijn jaszak).

Ik kan ze helaas niet in de auto laten liggen, dus 1 zit in mijn tas en 1 ligt op mijn kamer.

Maar ik heb ze net gevonden, ik dacht ik kijk voor de zekerheid in dat mandje met panty's maar daar ligt hij eeeeecht niet. Nou wel dus, op de bodem. :? Geen idee wat mijn gedachtengang was toen ik dat deed. :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:12

Toppie! Ja, soms is de logica toch niet helemaal logisch, naderhand.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 14:13

Nu kan ik weer normaal autorijden haha.

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:14

regelmatig last van. Heel hinderlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:22

Herkenbaar :')

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:28

Heel herkenbaar inderdaad. Vaak zat dat ik ze ergens neer leg zodat ik weet waar het ligt. En het dan vervolgens nergens meer terug weet te vinden. Ben blij dat ik niet de enige ben blijkbaar haha!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:35

Zeg Marly, heb je al eens je zusjes gevraagd? :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 21:58

KimD schreef:
Zeg Marly, heb je al eens je zusjes gevraagd? :P

Ja dat doe ik altijd vóór ik ga zoeken. :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 23:16

Ik moest direct hieraan denken. Story of my life. :o

Afbeelding

Aan de andere kant: 'Ik zoek niet. Ik vind.' (Pablo Picasso) :D

Succes! :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 23:28

MarlindeRooz schreef:
Wie heeft hier nog meer last van? Ik heb mijn 2 zonnebrillen afgelopen najaar opgeruimd... Zo goed dat ze nu weg zijn. Ik heb een hele kleine kamer en daar liggen ze gewoon niet meer???

Ik ga zo mijn kamer helemaal opruimen en boenen en ik heb ze al meerdere keren gezocht.

Nog meer hopeloze bokkers die voor eeuwig aan het zoeken zijn?

dat heb ik nog wel eens met sinterklaascadeautjes..
die dan half juni ineens ergens vol in het zicht liggen, waarbij ik mij afvraag waarom ik ze niet heb kunnen vinden.. Dus ik laat ze daar liggen, daar vind ik ze echt wel terug.. En dan in december kan ik ze weer niet vinden..

overigens schijnt dit te maken te hebben met dat je blind kunt worden (of zelfs al zijn) voor bepaalde voorwerpen..
heb daar een keer een documentaire over gezien..

Als je iets altijd ziet en je veranderd er iets heel kleins aan, dan zien je hersenen het hele voorwerp niet meer, omdat je het niet als zodanig herkend.

het kan dus echt zijn dat je zonnebrillen vol in zich ergens liggen, maar omdat ze daar normaal niet horen zie je ze dus ook niet..

ze lieten dit zien aan de hand van een sleutelbos.. met een mooie opvallende hanger eraan..
die ligt altijd op tafel vol in het zicht.. En dan wordt de hanger eraf gehaald..Gevolg, men zag de hele sleutelbos niet meer.. het hele huis werd overhoop gehaald.. want iemand had ze verkeerd neergelegd, ze horen op tafel te liggen.. waar ze dus ook gewoon lagen, maar het werd compleet genegeerd door de hersenen, omdat het voorwerp niet op die manier herkend wordt.

dit fenomeen verklaard ook waarom je soms nog nooit van iets gehoord hebt, het nog nooit gezien hebt.. maar als iemand je het laat zien, dan zie je het ineens overal..

bekendste voorbeeld is hoe 'amerika' ontdekt werd.. De indianen vroegen hoe ze er gekomen waren.. waarop de spanjaarden naar de zee wezen.. 'met de boten'.. maar de indianen zagen niets slechts een lege zee... pas toen hen verteld werd hoe het er dan uit moest zien zagen ze ineens een rood stukje stof wapperen, met daaronder een mast die ineens zichtbaar werd en daaronder de rest van de boot..

wij kunnen daarentegen wel een vliegende schotel 'zien' als deze ineens overvliegt.. omdat wij er over gehoord hebben en ons een voorstelling hebben kunnen maken over hoe ze eruit konden zien.. we hebben een referentiekader.

vond het heel interessant om te lezen en wilde dat toch even met jullie delen.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 09-04-15 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 23:29

Ik wilde dat ik iets kwijt was zodat ik mijn hele kamer ging opruimen en boenen :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 23:33

Zonnebrillen hebben pootjes toch? Bij mij lopen ze tenminste altijd weg...

Maar om je vraag te beantwoorden: ja, het is heel herkenbaar :=
De uitspraak: "Ik leg het hier neer, zodat ik het makkelijk terug kan vinden." gebruik ik niet meer, aangezien dat toch nooit waarheid blijkt te zijn.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:51

Hahaha...als je huisgenoten hebt helpt het om aan hen te melden waar je dingen opruimt.
Kun je in ieder geval de schuld verleggen als er dingen kwijt zijn. :D
" zeg, ik heb jou gezegd waar ik mijn .... heb neergelegd. Weet jij het nog?"
Ik berg dingen ook te goed op. Heb geloof ik wel een fotografisch geheugen,maar het gekke is dat ik het dan 'zie ' liggen op de ena laatste plek.