Ziekmelden op tweede werkdag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Ziekmelden op tweede werkdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 07:28

Ziek zijn komt altijd op het verkeerde moment natuurlijk.. fijn

Maar ik ben gisteren ziek geworden en dat is vannacht nog veel erger geworden. Vandaag zou ik eigenlijk mijn tweede werkdag hebben. Ik zit erover te denken om me ziek te melden.

Wat zouden jullie doen? Ik vind het zo banketstaaf over komen om de tweede dag al gelijk ziek te melden :=
Ik werk normaal trouwens van 9:00 tot 17:30 dus het is niet even op de tanden bijten.

suus_pepper

Re: Ziekmelden op tweede werkdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:29

Als je ziek bent ben je ziek. Als je het kunt proberen zou ik gewoon gaan. Desnoods aangeven dat je niet lekker bent en dat je misschien na de lunch naar huis wil.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:29

Doen!
Ziek is ziek.

Ik heb t ook gedaan mn tweededag
en ben een week ziek geweest.

Werk er nogsteeds ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:30

Zou dan trouwens wel nu direct bellen... Dan kan er nog vervanging geregeld worden.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:30

sprong een paard om mijn voet de dag voor ik bij een nieuwe werkgever zou beginnen... :( Eerste week helemaal niet geweest...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 07:31

In het reglement staat dat ik tussen 8:00 en 9:00 moet bellen, dus dan bel ik gelijk om 8 uur. Ik kan bijna niks, voel me zo beroerd :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:34

Ik wist dat dit topic van jou was. :+

Ik zou inderdaad gewoon ziek melden! Anders ben je straks nog langer ziek. Én je kan je taken dan niet goed uitvoeren. Gewoon ziekmelden dus! Kan iedereen overkomen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:36

Heel erg balen en ziek zijn is sowieso altijd op een verkeerde timing :=
Meteen bellen idd en uitleggen dat je het echt enorm balen vind en was gekomen als het ook maar een beetje had gekund bladiebla. Dan zullen ze er vast geen probleem van maken :)
Beterschap!

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:54

Ik ben werkgever maar ook werknemer geweest...

Om met mijzelf te beginnen.. een tweede dag zou ik wel gewoon gaan werken. Ben je echt zo ziek dan sturen ze je wel naar huis en zou het ook te zien moeten zijn. Geeft tenminste aan dat je het wel wil proberen.

Is een werknemer van mij de tweede werkdag ziek dan zou ik daar mijn vraagtekens bij zetten met dezelfde geachte zoals ik het zelf wel zou gaan proberen.

Ik weet niet wat voor werk je doet maar mogelijk zit je nog in je proeftijd? Er zijn genoeg organisaties waar je dan helemaal niet meer hoeft te komen.

Overigens heb ik altijd bij bedrijven gewerkt in de commercie met een behoorlijk Amerikaanse mentaliteit. Voor jouw tien andere..... misschien dat ik er daarom zo insta.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:03

Ik zou het gaan proberen. Als het echt niet gaat dan zien ze dat wel maar ze hebben dan ook gezien dat je het probeert

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:07

Ziek is ziek. Eem beetje een fatsoenlijke werkgever snapt ook wel dat een echt mens ook wel eens ziek kan worden :+
Gewoon erbij zeggen dat je je hartstikke banketstaaf voelt.
Ik zou niet blij zijn als een werknemer en/of collega flink ziek op het werk zou komen, ten eerste omdat je de rest dan kan aansteken en ten tweede omdat je er dan juist langer mee rond blijft lopen als je niet uitziekt.
Beterschap!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:13

Ik zou het ook proberen, wel met 2 tabletten paracetamol à 500mg en 1 ibuprofen van 400mg. Dan kan ik meestal weer een paar uur voort. Evt herhalen vanmiddag na de lunch.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:14

Ziek is ziek :roll: De bekende uitspraak en een heel breed begrip. Wat is ziek?

Ze kennen jou nog niet. Als je daar even werkt weten ze ook wanneer jij je ziek zou melden... met een loopneus of een heftige buikgriep. Dat heb je nog niet opgebouwd.

Ik ken al mijn werknemers al wat langer en de een meldt zich ziek in de vakantie om verlof dagen te behouden en de ander doet dat pas als ze op sterven na dood zijn. Drie keer raden wie het langste zijn baan mag houden als er iets voorvalt.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:16

Gewoon gaan. Als het niet gaat ziet je werkgever het vanzelf. :)

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:16

Ik vind ook: gewoon gaan. Zo laat je zien dat je echt heel graag wilt. Als het echt niet gaat dan sturen ze je vanzelf naar huis maar heb jij laten zien dat je je best wilt doen voor het bedrijf en inzet hebt.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:17

Ik heb een keer een kaakontsteking gehad die op mijn tweede werkdag die geopereed moest worden en ik heb elders een blindedarmontsteking gehad op mijn derde werkdag...
En nee, ze zijn niet vervelend geweest dat ik niet kon werken.
Het is ook afhankelijk van je werk. Met een mega verkoudheid kun je best achter het bureau zitten. Ik ben fysio en mensen zouden het niet waarderen als ik kuchend en snotterend boven hun hing.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:19

Eerst proberen, als het niet gaat kan je altijd nog naar huis. Lading pijnstilling erin en zien hoe ver je komt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 08:19

Kan ze niet bereiken :n
Het liefst zou ik ook gewoon gaan, maar dit gaat echt niet. Ik ben echt nooit ziek en nu voel ik me gewoon zo beroerd. Het is een kantoorbaan waar ik de hele dag achter de computer zit en ik barst nu al van de hoofdpijn. Het is echt lang geleden dat ik me zo *** heb gevoeld :=

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:22

Ik zou ook gewoon gaan. Beter dat ze zien dat je ziek bbent en je naar huis sturen dan dat er ook maar enige twijfel ontstaat over je motivatie.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:24

Nikass schreef:
Ik zou ook gewoon gaan. Beter dat ze zien dat je ziek bbent en je naar huis sturen dan dat er ook maar enige twijfel ontstaat over je motivatie.

Precies dit.
En je kruipt ook achter een scherm om je vraag aan ons voor te leggen en reacties te lezen. Ik weet dat het niet hetzelfde is, maar als ik dat zou kunnen, zou ik ook naar mijn werk gaan.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:25

Ik zou ook gewoon gaan. Als t niet gaat kan je altijd nog terug gaan. Heb je iig wel inzet getoond.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:26

Gewoon gaan, pijnstillers erin en je rustig houden. Je kan altijd nog naar huis. Dan heb je je in iedergeval van je goede kant laten zien. Ziek zijn kan je overkomen, maar ziek thuis blijven niet. Dat is een keuze.

Ossie96

Ghostattack schreef:
Kan ze niet bereiken :n
Het liefst zou ik ook gewoon gaan, maar dit gaat echt niet. Ik ben echt nooit ziek en nu voel ik me gewoon zo beroerd. Het is een kantoorbaan waar ik de hele dag achter de computer zit en ik barst nu al van de hoofdpijn. Het is echt lang geleden dat ik me zo *** heb gevoeld :=

Maar als je al hebt besloten om niet te gaan, waarom open je dan een topic? :)

Kan me voorstellen dat je je nu alleen maar banketstaaf gaat voelen als je niet gaat omdat veel bokkers zeggen dat je gewoon moet gaan.

maras

Ik zou denk ik ook toch gaan werken, inderdaad met fikse paracetamol maar ziek melden is iets was ik eigenlijk ook niet doe, meestal gaat het wel met pijnstillers en beroerd voel je je thuis ook. Ik denk dat als je bij ons zou werken en je op de tweede dag ziek zou melden je daarna wel ontzettend goed je best moet gaan doen om dat streepje achter je naam weer weg te krijgen.............maar goed , jij maakt natuurlijk zelf je keuze en wij kunnen niet voelen hoe jij je nu voelt, beterschap gewenst !

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:27

Ik heb een regel voor mezelf: op het moment dat ik aan een ander moet vragen of ik me ziek zal melden of niet ben ik nog niet ziek genoeg en ga ik het gewoon proberen..