Wat is er met mijn NAS aan de hand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Wat is er met mijn NAS aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 22:11

Heb ik weer. Op mijn NAS bewaar ik zowat alles. Foto's, ingescande documenten... Nu heb ik een aantal van die documenten nodig, blijkt het ding aan het poedersuiker geweest :+ Nou heb ik sowieso al veel problemen met 'm want verbinding maken is al jaren een uitdaging op zich (tenminste, mijn vent heeft nergens last van :') ) maar dit slaat echt weer alles :+

Heel random, verspreid over een aantal shares en heel wat mappen, heeft ie documenten hernoemd. Het is écht heel random en god weet hoe lang al :') Het valt haast niet op omdat het denk ik echt maar om een paar procent van de gebruikte anderhalve terra gaat en ja, laten we wel zijn, zo vaak gebruik ik alles wat daar opgeslagen is niet :+ Het gaat ook om allerhande bestandstypen, JPEGs, PNG's, AI's, PDF's... Allerlei. Bij sommigen heeft ie ook de extensie verwijderd, maar wat ze vooral in common hebben is dat alle "nieuwe" bestandsnamen als volgt opgebouwd zijn: 6 hoofdletters en/of cijfers, een tilde en dan nog een letter of cijfer. Dus ABC1D~1, bijvoorbeeld.

Nu kwam ik er bij toeval achter omdat in de map met documenten die ik nou nét nodig heb, zowat alles gefucked is, van de 35 bestanden zijn er nog 5 "goed", ik durf eigenlijk niet eens naar m'n share met foto's te kijken.... wat ik op mijn backupshare gezien heb is het verder echt heel random :+

Wie weet wat hier gaande zou kunnen zijn, en wat ik zou kunnen doen om verder verval van mijn halve digitale leven te voorkomen? Ga sowieso als een spéér alles er van af trekken haha, maar een nieuwe schijf zit eigenlijk ff niet in budget :+

--> Edit, het verhaal wordt vreemder, nu blijkt dat bij benadering via web, alle bestanden wél correct zijn, qua naam, extensie en bereikbaarheid.... %)
Laatst bijgewerkt door Neej op 08-04-15 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Re: Wat is er met mijn NAS aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:16

een macro virus of trojaans virus.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:23

Ik dacht dat het over een appaloosa ging :')
Sorry geen tips :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:26

Sizzle schreef:
Ik dacht dat het over een appaloosa ging :')
Sorry geen tips :o

Ik ook. :') Toen zag ik dat het Renée was en toen dacht ik :o? :o?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 22:29

_O- Okee briljant ladies _O-

Typisch is trouwens wel, dat ik alle gefuckte bestanden wél normaal kan bereiken, inzien en qua naam ook gewoon normaal zijn, als ik de NAS via web benader :+ Dus nu ben ik helemaal in het warretje :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:31

Sorry! :* Ik kan je ook echt niet helpen, zoals je misschien is opgevallen op HTT heb ik een topic geopend omdat ik wederom een keer van mening verschil met de Mac.