Donkere ruimte in kamer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Donkere ruimte in kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:07

Hoihoi :wave:

Ik heb een leuke kamer van ongeveer 20m2 waar ik heel blij mee ben. Ik heb het fijn ingericht met een studeerhoek, slaap/zithoek en een hobbyhoekje haha :D Wat dat betreft zit het goed. Alleen....
Een van de lange muren heeft een raam, verder zijn er geen ramen. Op zich geen probleem, alleen zit dat raam dus helemaal aan de zijkant van die muur. Dit betekent dus dat er links van de muur iets meer dan een meter raam zit, en verder niet. Raam is ongeveer anderhalve meter hoog dus wel lekker groot. Maar helaas dus niet groot genoeg waardoor er in de overige 3,5 meter bijna geen lichtinval is. Dat vind ik best jammer! Want verder is het een fleurige kamer.

Nu kan ik inderdaad simpelweg een staande lamp neerzetten in die hoek waardoor er wel wat licht is daar... Maar dat vind ik zo "nep".... en niet origineel :o

Heeft iemand tips om die hoek wat op te laten lichten? Het is al een witte muur en heb daar enkel 3 fotolijstjes hangen momenteel.

De rest van mijn kamer is in lichtbruine en lichtroze tinten. Veel bloemen :j Ik had een idee om een nepplantenstuk met lichtjes erin oid op te hangen daar... Of zoiets in die richting..

Creatieve bokkers, hellup! :')

Anoniem

Re: Donkere ruimte in kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:09

Zo'n speciale licht therapie lamp die zonlicht nabootst! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:10

O ja!

Ik ben student dus geen duizenden euro's tot mijn beschikking :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:10

Spotjes maken? Of zo'n leuke Philips lamp neerzetten die kleurtjes heeft die je zelf kan instellen?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:11

paar spiegels ophangen, waarvan tenminste 1 passpiegel.. Beetje spelen met je hoeken en je kamer kan baden in het daglicht.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:13

Ik zag gister (in duitsland) echt super leuke bomen staan, dat waren alleen geen echte bomen kwam ik later achter :')
Het waren nep bomen waarvan het leek of ze in bloeiden, met wat bloemetjes aan de takken, maar die bloemetjes waren dus de lichtjes. Ik heb even snel gezocht, bij gebrek aan beter een beetje dit idee: http://dutch.alibaba.com/product-gs/led ... 84623.html
Deze lichtjes lijken geel maar die ik had gezien waren wit.

Misschien wat voor jou ?

Edit; https://www.google.nl/search?q=baum+mit ... B204%3B300
Hier zit wel wat inspiratie tussen denk ik :j

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:21

Kerstverlichting! Je kan het op verschillende manieren ophangen en draperen, zo kun je het er heel gezellig en romantisch uit laten zien :)

Op pinterest en weheartit kun je erg veel leuke voorbeelden vinden ook, ik had namelijk hetzelfde met mijn kamer :p

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:25

elenaMM77 schreef:
paar spiegels ophangen, waarvan tenminste 1 passpiegel.. Beetje spelen met je hoeken en je kamer kan baden in het daglicht.

Dit dus :)

Min of meer zelfde probleem in mijn woonkamer, tuin op het noorden, dus niet zo veel lichtinval. Maar grote spiegel op de muur tegenover de ramen, en de hele kamer licht op :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:59

Wij hebben in de donkere hoek waar ook een grijze muur is (maar donker is relatief in onze woonkamer) nu een witte kast ipv en zwarte en daarop een ledstrip. Die kan in verschillende kleuren en met een beetje gelig licht scheelt het vervolgens een hoop :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:39

Iedereen bedankt voor de tips!
Van die spiegel is echt een goede :j
Kerstverlichting is mijn kamer niet studentikoos genoeg voor ingericht :)) Maar toch bedankt!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:45

elenaMM77 schreef:

Was ook mijn eerste gedachte!

Je kan ook zelf een creatieve lamp knutselen .
Ik had in mijn studenten kamer een soort kerstlichtjes (niet echt kerstig, maar een sterretjessnoer) ergens hangen en ik had een wake-up light die ook wel eens gebruikte als extra 'dag' licht zegmaar.
Ook had ik zo'n lamp die verschillende kleuren kan (phillips), die richtte ik op een witte muur en dan kon ik die muur iedere gewenste kleur geven. Dat geeft extra licht en een leuke sfeer.