Toch zijn er een paar dingen waar ik niet helemaal tevreden mee ben.
Ik ben 24, bijna 25. Sinds bijna een jaar HBO afgestudeerd (Bedrijfskunde MER om precies te zijn) en reeds een kleine twee jaar werk ik drie dagen per week bij een webshop. Maar een klein bedrijf en ik ben er vanuit mijn afstudeerstage gebleven. Was allang blij dat ik werk had en ik zat er met erg veel plezier. De werkzaamheden zijn altijd hetzelfde gebleven en zijn niet echt werkzaamheden die bij mijn opleidingsniveau passen. Niet dat dat erg is, maar het salaris is er ook naar.
Dit betekent dat ik met drie dagen niet op mezelf kan wonen, maar fulltime ook maar moeizaam.
Want ja, ik heb ook geen vriend. Gelukkig heb ik hele lieve ouders die het helemaal niet erg vinden en me ook beslist geen kostgeld willen afvragen (dus ik kan mooi blijven sparen). Maar ze begrijpen ook dat ik wel op mezelf zou willen. Dus gaan we volgende week naar een woonmarkt of startersmarkt. Weet ik het veel... Hartstikke leuk, informatie inwinnen, maar de wereld is toch echt mooier met geld.
Maar ja en nu? Ik ga straks vier dagen werken, maar daarmee gaat het me natuurlijk nog niet lukken om zelfstandig te worden.
Dus ik ben wel aan het nadenken. Toen ik mijn werk eventjes niet zag zitten, heb ik me ingeschreven bij een uitzendbureau, waarbij ik graag in aanmerking voor de functie van telefonisch adviseur bij ING wilde komen. Daar heb ik uiteindelijk niets mee gedaan toen ze me belden. Het werd me afgeraden omdat het niet bij me zou passen. En als ik terugdenk aan mijn ervaring met de hele dag praten in het verleden, lijkt een belfunctie ook niet echt geschikt voor mij, ik raak halverwege de dag mijn stem namelijk kwijt. Maar wat is er dan met zo'n breed HBO diploma te doen?
Ik heb wel eens wat kleine ideetjes, die ik wel zou willen uitwerken voor mezelf. Maar hoe? Ik zou het niet direct weten. Daarnaast ben ik misschien een beetje te creatief en ben ik in no time weer geïnteresseerd in iets anders.
Jaren geleden had ik een hele kleine blog over paardenspullen, wat ik heel erg leuk vond om te doen. Maar ik was nog aan de studie en had niet de middelen om ook spullen te gaan testen. Inmiddels zijn er zoveel paardenblogs dat ik niet geloof dat daar nog een markt voor is. Terwijl ik iets met paarden (niet de hele dag tussen de paarden, dat lijkt me dan weer helemaal niets) best leuk zou vinden, wat ook nog bij mijn niveau past.
Maar jeetje, het valt niet mee...
Het boek Lean in werd me elders aangeraden, wellicht hebben jullie ook nog ideetjes. Handvatten voor mij om wat mee te gaan doen. Want ik zou niet weten welke kant ik op moet.

En daarbij kan ik mn vriend ook echt niet missen. Maar bijvoorbeeld samen emigreren zou ik absoluut graag willen.