Wat te fotograferen bij nieuw beroep?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

Wat te fotograferen bij nieuw beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 15:50

Beste Bokkers,

Gister ben ik op gesprek geweest bij mijn nieuwe werkgever waar ik van de week een contract mag tekenen.
Nu komt mijn werkgever met een dagelijkse opdracht die ik uit moet gaan voeren.

Het is zo dat ik voor een Gouds media bedrijf ga werken als fotograaf.
Nu is het de bedoeling dat ik ga fotograferen voor de website's en de lokale krant.
Dit is allemaal geen probleem, als ze me weg sturen voor een opdracht red ik dat prima om daar goede foto's van te maken.

Maar nu is het zo dat ze ook willen dat ik iedere dag 3 foto's maak van Gouda. Dit kan en mag van alles zijn, alleen is het zo dat ik met dit soort dingen snel door mijn inspiratie heen ben.

Het mogen gewoon Goudse gebeurtenissen zijn, straatbeelden van het typische "historische" Gouda of wat al dan niet meer.

Echter vroeg ik me af, zijn hier mensen die ideeën hebben wat voor soort foto's je kan maken voor dit soort doeleinden? Het is de bedoeling dat deze iedere dag op de website verschijnen onder "Gouda Vandaag" (of zo iets, nog niet geheel bekend maar in die richting).

Wat zouden jullie zelf in beeld brengen, wat voor soort dingen, gebeurtenissen en dergelijke?
Ben benieuwd of jullie mij verder kunnen helpen, het lijkt me namelijk erg lastig om minimaal 5 dagen per week met goede, leuke en sprekende foto's te komen.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen of advies geven.

Sofy

Re: Wat te fotograferen bij nieuw beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:52

Kun je hiervoor niet iedere dag gewoon een uurtje door Gouda heen lopen? Hetgeen wat je tegen komt en jou aanspreekt, zet je op de foto, en voila! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:54

Sofy schreef:
Kun je hiervoor niet iedere dag gewoon een uurtje door Gouda heen lopen? Hetgeen wat je tegen komt en jou aanspreekt, zet je op de foto, en voila! :)

Was ook het eerste wat ik dacht :j Rondje door Gouda door de binnenstad o.i.d. en zet op de foto wat je aanspreekt, hoeft niks groots te zijn qua evenementen maar kunnen gewoon kleine dingen zijn toch? Is er iets van een markt, ijssalon/ "ijsseizoen" geopend e.d?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:55

Inderdaad wat Sofy zegt.

Ik zou de foto's trouwens 'klein' houden. Dus geen hele straatbeelden elke keer maar ook een keer een foto van bv een Goudse Kaas, details van klederdracht als je dat tegen komt ipv een groep mensen in klederdracht enz.
Dit mixen met een soort van overzichtsfoto's bv als het stralend weer is van een vol plein met terrasjes, de kerk die mooi in het licht staat enz.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:02

Of een paar mooie narcissen in close-up, plassen bij slecht weer, etc...

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:55

Markante personen uit Gouda die iedereen kent.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 17:12

Bedankt voor jullie reactie's! Zo iets had ik zelf ook al bedacht. Maar was nieuwschierig of hier iemand met een ander (goed) idee kwam. Denk dat dit hem dan moet worden. Als iemand nog iets weet of andere ideeën heeft. Let me know

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:13

Ik volg iemand op facebook die dat ook doet. Echt elke dag een foto heeft hij wel van de stad. Bijvoorbeeld van de kerk gespiegeld in een waterplas, de andere keer van een voetbalwedstrijd, een opening van een winkel, een evenement en ga zo maar door *D.
Ik denk dat als je op een gegeven moment wat meer bekendheid krijgt onder mensen, ze je ook inlichten wanneer er speciale gebeurtenissen zijn in de stad, dan word het makkelijker.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:19

Zeker in gouda kan je alle kanten op. De grachten vanuit verschillende hoeken. Dan zijn er nog de kaas-waag, stadhuis, natuurparkjes, Station, weilanden iets buiten het centrum, monumenten, de algemene sfeer, winkelstraat, weersomstandigheden, drukte op plaatsen, rust, winkels die openen/ sluiten, sport evenementen, tour de france komt zo door gouda. Je kan daar Alle kanten op! :j

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 20:05

Bedankt! Ik ga eens proberen of het me op die manier lukt komende tijd. Moet vast goedkomen als ik deze tips opvolg hoop ik!