Probleempje in Word met paginanummering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Himyar

Probleempje in Word met paginanummering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 11:29

Ik heb twee secties, bij de tweede sectie wil ik beginnen met nummers op de pagina. Echter alleen op de eerste pagina krijg ik een nummer en dat is notabene nummer 0.
Ook geprobeerd een voettekst neer te zetten, maar deze is ook alleen zichtbaar op de eerste pagina van sectie 2.
Normaal blijft de nummering vanaf de eerste pagina van de tweede sectie netjes doorlopen op alle pagina's en begint de nummering nooit met nummer 0.
ik krijg het niet goed |( .

Himyar

Re: Probleempje in Word met paginanummering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 12:10

In het begin heb ik wel een aantal pagina's uit een ander Word document gekopieerd en in mijn nieuwe document geplakt. Zou het daar aan kunnen liggen?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:17

Oh dat herken ik maar al te goed!
Ben al vanaf m'n middelbare school carrière bezig om dat voor elkaar te krijgen, dat de paginanummering pas na het voorblad begint... Nu ben ik bijna klaar met m'n MBO en ik ben er nog steeds niet achter _O-

Schreef vroeger altijd met de hand de paginanummers er maar bij.
Tegenwoordig maak ik een verslag vanaf het punt waar de paginanummering moet beginnen, en de rest (Voorblad, titel) maak ik in een ander word bestandje en print ik apart uit. :=

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 12:23

De laatste tijd ging het steeds redelijk goed met de secties en pagina nummers.
Ik denk dat de pagina's die ik heb gekopieerd en geplakt de boel in de war schoppen. In mijn inhoudsopgave worden ook alleen deze pagina's meegenomen en niet de rest. Maar het is zoveel tekst, dat ik het niet nog een keer ga typen allemaal. Ik heb het met voetnoten en al er in geplakt.
Er zal overal wel een goede verklaring voor zijn, maar soms is het net of Word een eigen leven leidt.
Ik ben bezig met mijn H.B.O. afstudeerscriptie, dus het moet er allemaal wel perfect uit zien :(.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:30

Gewoon bij Invoegen, paginanummer en dan opmaak paginanummers en dan kan je kiezen; paginanummering doorlopend vanaf vorige sectie of Paginanummering beginnen bij .... (bladzijden) en daar kan je ook kiezen uit 0. Dan begint het op de allereerste bladzijde (voorblad) of vanaf bladzijde 1 of verder.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:32

heb je geen vrienden die met IT bezig zijn? die kunnen je vast helpen! Ikzelf moet ook altijd een vriend bellen als ik een probleem daarmee heb :')

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 12:37

Nee, ik zou zo niemand weten die hier veel vanaf weet.
Ik heb de paginanummering er in gezet, maar de nummers zijn, behalve op pagina 0, niet zichtbaar.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 12:47

Ik heb het nu omgedraaid, de nieuwe tekst onderin het document van de oude tekst geplakt. Het oude document had al een goede paginanummering. Nu nummert deze netjes door op de nieuw ingeplakte pagina's, alleen al het nieuwe wordt niet opgenomen in de inhoudsopgave.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:13

Heb je dat paragraafteken (omgekeerde P) al eens aangeklikt? Je kunt dan precies zien waar je sectie-eindes staan. Dubbelklik dan even op je voettekst en je ziet per pagina welke sectie het is, en of de functie "zelfde als vorige" ingeschakeld is..

Ik wil er anders wel een blik op werpen voor je?

Geodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:35

Heel recent toevallig ook voor het eerst moeten doen en opgezocht. Bij mij is het een Engelstalige en vrij moderne versie van Word, maar hopelijk kom je er zo ook uit ?

Ga met cursor op einde van de laatste pagina die je NIET genummerd wil hebben.
Page lay-out -> “breaks” -> Next Page -> Nu heb je 2 secties gecreëerd.
Ga op de eerste pagina van je tweede sectie staan. Oftewel, de eerste pagina die je WEL genummerd wil hebben.
Insert -> Page number -> Format page numbers -> Start at “1”
“Link to previous” uitschakelen door er 1x op te klikken.
Op de eerste pagina’s (sectie 1): Pagenumbers -> Remove page numbers

Als je bovenin, waar je ook je lettertype enz kunt wijzigen op het "pilcrow" teken klikt, kun je zien waar je sectie begint/ophoud. Dit geeft nl alle "verborgen" opmaak van je document weer. Kun je ook gewoon weer uitzetten door er nogmaals op te klikken.
Edit: Dit pilcrow is de omgekeerde P waar mijn voorganger het over heeft.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 23:47

Ik zie jullie reacties nu pas, bedankt! Ik zal het morgen gaan uitproberen, duik nu mijn mandje in.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 09:11

Het lijkt er nu meer op. Ga nog even verder ermee om het echt allemaal goed te krijgen.
Ik zou het dolgraag naar je toe willen sturen imd, echt heel aardig aangeboden, maar ik mag de informatie in het verslag niet met anderen delen helaas.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 09:25

Nog iets anders, ik heb ergens stijlen/titels/koppen gebruikt waar ik dat niet wil. Als ik "onder water kijk" en dan die tekens daarvoor weg haal, verspringt en verschuift er van alles dat niet moet verspringen. Ik weet niet hoe ik daar nu vanaf kom zonder dat de boel verschuift, maar het verpest nu mijn inhoudsopgave :( .

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:42

Als je die titel selecteert en er de goede stijl van maakt? Heb je ook dat vakje met snelstijlen bovenin? Dan gewoon "Titel van hoofdstuk twee" selecteren, en er de goede stijl van maken. Soms staat je gewone tekst ook ineens in stijl, dan moet je daar weer even normaal van maken. Kun je hier wat mee?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 10:04

Ik wil daar geen stijl hebben, want het staat in een tekening die ik heb gemaakt van de project tijdlijn. Maar als ik die stijl probeer weg te halen, wordt mijn tekening een puinhoop :( .

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:07

Moet het worden uitgeprint?
Zo ja kan je ook de pagina's waar je geen nummer op wil hebben openen in een ander bestand en los van elkaar afdrukken. Dan moet je ze daarna bij inbinden bij elkaar voegen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:09

Miss_Lizje dat is echt enorm omslachtig, kan véél makkelijker. En volgensmij is dat gedeelte TS al gelukt, toch?

TS: je zou kunnen proberen om de stijl weg te halen en dan de tekst weer de opmaak van de stijl te geven, handmatig. Anders wordt het denk ik de tekening aanpassen/opnieuw maken, of in de inhoudsopgave die koppen handmatig verwijderen..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:15

Ik weet dat het enorm omslachtig is, echter weet ik uit ervaring dat niet iedereen een Wordwonder is en er misschien niet de tijd is(denk aan deadlines) om dan alles te moeten uitvogelen. Wanneer het opnieuw maken van de tekening meer tijd kost dan even het voorblad via een ander bestand te printen en het toch in gebonden versie moet worden ingeleverd, waarom dan niet even op die manier?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 10:49

Bedankt voor het meedenken. Ik ga aan het eind mijn Word verslag toch naar Pdf printen en voordat ik dat doe, probeer ik de inhoudsopgave handmatig wat mooier te maken. Als het eenmaal in Pdf staat kan er niets meer mee gebeuren en kan (hopelijk) niemand meer zien dat het in Word niet helemaal lekker ging. Ik heb nu alleen nog ongelijke koppen. Bij sommige is de tekst een stukje naar rechts gesprongen, weg van het paragraaf nummer. Bij andere is de tekst wel achter het paragraaf nummer blijven staan. Komt doordat ik van stijl ben veranderd, omdat die eerdere stijl door de inhoudsopgave niet werd herkend en daarom niet opgenomen. Er staan nog resten van de eerdere stijl en die krijg ik niet weg.
En ja, met de paginanummering is het goed gekomen *\o/* _/-\o_ *\o/*