Ik heb een vraagje over financien en verdeling binnen een relatie. Door onvrede van beide partijen over onze verdeling van kosten in de relatie, ben ik gisteren met een andere oplossing gekomen. In onze ogen is dit echt een redelijk ideale oplossing, maar ik vind het zo gek dat ik nog nooit van zo'n constructie heb gehoord, dat ik twijfel of ik nou niet iets heel belangrijks mis.
Wat we nu willen gaan doen is 1 grote gezamenlijke rekening openen en daar storten we beide precies de helft van al ons netto besteedbaar inkomen op. Dus ook de helft van bonussen, vakantiegeld en dergelijke. (en de helft van wat ik teveel opzij heb gezet voor de belastingdienst, voor de ZZP'ers onder ons)
Op deze manier is het altijd eerlijk verdeeld en hoeven we niet meer iedere maand uit te rekenen welk deel we naar rato gaan verdelen en per kosten bepalen wie wat betaald. Bovendien zal er altijd voldoende geld op de rekening staan.
Ook sparen we gelijk voor een eventueel volgend huis, vakanties en andere onvoorziene kosten.
Bovendien genieten we beide van de voordelen die we behalen; de bonussen, nieuwe opdrachten enz. (ik ben ZZP'er, hij is in loondienst).
We houden zo wel ons eigen geld om vrij te besteden.
Het enige nadeel wat ik hieruit haal is dat mijn vriend altijd veel meer "eigen geld" heeft in verhouding tot ik. Hij verdient een stuk meer. Betaalt ook meer met deze constructie natuurlijk, maar houdt ook altijd meer eigen geld over dus.
Is dit nou eerlijk, of hebben jullie meer een regeling die ervoor zorgt dat je beide ongeveer net zoveel overhouden aan eigen besteedbaar geld, onafhankelijk van wat je binnenbrengt?
terwijl mijn vriend altijd heel royaal in z'n geld zit. Maar goed, zowel de halftijdse job als de paarden zijn m'n eigen keuze, dan maar wat minder te besteden.
)
mijn vriend heeft altijd goed gewerkt maar het nergens aan uitgegeven, dus hij heeft een hele hoop spaargeld.

vind dat zo raar dat dat zo snel geroepen wordt.