Ff klagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Ff klagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 08:53

Weet niet of het hier goed staat

Ik word er gek van. Waarvan onze schuineburen. Heb het idee dat ze ons in de gaten houden. Kreeg net een facebook pb van een vriendin(noem haar. D) van mij( ze is ok vrienden met de buren). Of we ruzie hadden want er stond een status. En ze (d) het idee had dat het over ons ging. Ik vroeg d wat er stond. D stuurde dus die status naar mij. Ik dacht echt van Gaat dit over ons. Lijkt mij sterk
Er stond iets over. Buurtwacht. Dat de buurvrouw dan om half 11 thuis komt. Dat dan de gordijnen (weet niet waar/wie) dan dicht gaan en dan die persoon(en) naar bed gaan. En dat ze (buren)het ineens 'raar' vind dat het ineens niet gebeurd.
En om half 10 al donker is. Echt heel vaag. Ik durf nie eens meer naar buiten te kijken ofzo.

We hebben al een x tramelant gehad( buren zijn snel op der teentjes getrapt. Vooral de vrouw). Ik weet niet meer wat ik hier mee moet. Je weer niet over wie het gaat. En haar aanspreken daarover. Word geheid ruzie.
En laten rusten wil nog niet(ja wij gaan wel eens rond de tijd na half 11 na bed als ze thuis komt. En ja we gaan ok rond half 10 naar bed.
Pfff. Lastig

Collie2008

Re: Ff klagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:57

Wat dacht je van 'gewoon niets van aantrekken'?

Lekker boven staan, gluurburen heb je altijd. Voordeel is dat je waarschijnlijk nooit weken dood in huis zal liggen :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:59

Ik snap werkelijk waar niks van je bericht en ik snap werkelijk waar ook niet waar je je druk om maakt :+

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:03

uh lees je verhaal nog eens. Er is geen touw aan vast te knopen.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:06

Ik begrijp er vrij weinig van, maar voor zover ik het begrijp, gewoon proberen te negeren? Sommige mensen zijn nou eenmaal zo kinderachtig (zoals jouw buren blijkbaar) en daar kun je denk ik niet zo veel tegen doen. ;)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 09:07

:( Pff lastig soms om het goed te verwoorden. Terwijl ik het zelf wel snap

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 09:08

Ik wil er boven staan. Maar vind banketstaaf dat ze ons zwart maken. Via facebook( als het uberout over ons gaat) En wij worden dan bestempelt als gluurbuurt( oftewel. Buurtwacht)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:08

Je zou al kunnen beginnen met meer leestekens en goede zinsopbouw.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:11

Ik snap het hele bericht ook niet helemaal. Hadden de buren op Facebook gezet dat jullie eerder naar bed waren gegaan dan normaal ofzo? Zo begrijp ik het nu.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:14

Dus je schuin overburen maken zich zorgen dat het een uur eerder donker is en niet om half 11 naar bed gaat? Stuur ze een berichtje dat je de klok bent vergeten te verzetten :')

Een kennis van mij had ook een keer in de gaten dat zijn buren naar binnen stonden te gluren heel de dag. Toen heeft hij gewoon de tv zo verplaatst dat de buren mee konden kijken en p"rno opgezet :') de dag erna is hij gaan vragen of ze van het nieuwe uitzicht hadden genoten. Kregen ze spontaan een rode kop van :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:15

er is echt geen touw aan vast te knopen...

Jouw buurvrouw heeft op facebook gezet dat jullie uit het raam kijken als zij thuiskomt, en jullie daarna naar bed gaan, en nu durf je niet meer uit het raam te kijken? dat is wat ik er van maak.

het is maar waar je je druk om maakt zeg :')

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:16

Ten eerste is je verhaal nogal warrig. Maar goed ik begrijp dat jullie eerst de gordijnen rond half 10 of half 11 dicht deden en dan naar bed gingen, evenals de buurvrouw.
Buurvrouw impliceeert dat jullie dus de boel in de gaten hielden?

Maar ten tweede ben jij een algemeen berichtje van iemand op jou zelf aan het betrekken. Niet doen! Je kan je wel druk maken om iets wat iemand wel niet zou kunnen denken maar dat heeft i.m.o. weinig nut. Ten eerste weet je niet of het op jou betrekking heeft (iets met beren op de weg zien) en ten tweede moet je daar echt boven kunnen staan.
Pas als je zeker weet dat het berichtje over jou gaat en het negatief bedoeld is zou je de buurvrouw erop aan kunnen spreken, maar dan nog.....ik zou het laten rusten.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:19

je weet niet eens of het over jou gaat. waar maak je je dan in hemelsnaam druk om. Mocht het wle over jou gaan dan hebben je buren geen leven aangezien ze zich dan zdruk maken om het jouwe. Jij hebt ook geen leven als je je druk maakt om wat iemand eventueel over jou denkt wat je niet eens zeker weet.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:31

Ik snap er niks van maar ik begrijp eruit dat je niet eens weet of het over jou gaat. Ik zou zeggen, maak je niet zo druk.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 09:49

Mijn gevoel zegt dat het over ons gaat omdat we daar al eerder tramelant over hadden.
De buurvrouw kwam thuis van werken en toen de gordijnen dicht gedaan( Klinkt als : buurvrouw thuis. Wij naar bed)

Ik kijk niet meer zomaar naar buiten want ja de buurvrouw heeft dan het gevoel dat we bespieden. En want ik nooit doe is: als ze thuis komt. En ik sta voor het raam. Weglopen bij het raam )

Pff wil nie bestempelt staan als gluurbuur. Ze klaagt dan bij al de goeie buren. Mar ja. Ik sta ervok boven. Maar moest het ff kwijt. Aangezien dit vaker gebeurd. En sorry dat het verhaal niet duidelijk overkomt. Kan er niets aan doen. Want ik snap het wel .

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:52

Hilarisch die verschillende interpretaties :+

Ik snap nog steeds niet waar je je druk om maakt. Leef je eigen leven en gooi jezelf van Facebook af

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:03

Sorry TS, maar zou je eens willen beginnen met netjes te typen want er valt weinig van te begrijpen. :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:09

TS, bedoel het niet vervelend, maar ik lees jouw onderschrift over autisme. Kan het niet zo zijn dat jij zelf een misinterpretatie geeft over deze situatie? Dat je zelf verbanden legt die misschien niet echt kloppen of dingen ziet die niet zo bedoeld worden?

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:12

Fijn dat je buur op fb zet wanneer jullie thuis komen en zo. Vooral handig voor diegene met minder nette bedoelingen. Weten ze precies wanneer jullie het huis uit zijn. Misschien wordt het tijd voor raambedekking waar overbuur niet door kan kijken. Voor je het licht aandoet eerst de overgordijnen dicht en dan liefst overgordijnen waar geen licht doorheen komt. Dan kan ze daaraan in ieder geval niet meer zien wat jullie doen als je thuis bent.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:28

Maar, hoe oud ben je TS? Kan je dit niet gewoon beter met je ouders bespreken dan op bokt? Dit is één van de redenen waarom ik eigenlijk een hekel heb aan Facebook. Tevens weet je echt niet of het over jullie gaat, dus je bent hier wel een hoop energie aan het verspillen, je past zelfs je gedrag bij jullie thuis aan, aan een status van de buurvrouw die wel eens voor jullie zou kunnen zijn.. Vind je dat niet een beetje overdreven?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:33

Ik snap echt geen reet van je bericht :+

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:41

Hahaha sorry hoor maar waar mensen zich druk om kunnen maken _O-

Live and let live!
Als de buurvrouw zich druk wil maken om haar buren dan moet ze dat lekker doen. Niets van aantrekken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:07

Ik kijk ook regelmatig naar buiten.
En soms kijken er dan voorbijgamgers terug.
Als ik ze ken, zwaai ik even.

Zo lang je niet tussen de lamellen door naar buiten gluurt valt het wel mee.
En dan nog, probleem van je buren. Lekker laten gaan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:12

NIVEA, niet invullen voor een ander.

Je verhaal is niet te volgen. Jij denkt dat de buurvrouw denkt dat jij vindt, dat zij vindt dat ik -en vul maar in-.

Je weet niet eens over wie het gaat. Laat het los, leef je leven, niet het hare

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:27

Maar jij wil dus niet dat de buurvrouw over jullie klaagt op Facebook, maar andersom klaag jij wel over haar op Bokt? :+

Ik snap er ook niet zoveel van eigenlijk... Denk dat je bijna elke Facebookpost wel op jezelf zou kunnen betrekken als je dat zou willen...