Klinkt als een raar probleem, maar ik merk dat het met een smalle maat 34 moeilijk is om aan leuke kleding te komen. Misschien ben ik de enige met het probleem, maar ik merk in de stad dat het vaak lastig is om leuke kleding te kopen. Broeken vallen vaak te ruim en moet ik soms op de kinderafdeling kopen en ook T-shirts lubberen snel. Vaak is maat 34 ook snel uitverkocht in winkels en veel internetshops verkopen vaak weinig kleren in maat 34 of beginnen vanaf 36. Voor mensen met een maatje meer zijn er veel speciale kledingwinkels, maar die zie ik nergens voor dunne mensen. Wellicht ben ik de enige met deze maat met een probleem en hebben jullie tips waar leuke kleding te koop is in maat 34?
Edc van Esprit en Esprit zelf heeft, voor zo ver ik weet, maat 34.
JoannevZ
Geplaatst: 02-04-15 23:12
Ken het probleem. Veel winkels beginnen vanaf 36 of zelfs 38. Vooral broeken zijn een ramp. Of ze zijn te ruim of te kort. Italiaanse boutiques hebben vaak wel stijlvolle kleding in maat 34, maar daar hangt dan vaak wel een minder tof prijskaartje aan.
Bunn
Geplaatst: 02-04-15 23:15
Ik vind Bershka, Hollister en Abercrombie altijd heel erg klein vallen. Maatjes beginnen ook klein. Misschien is dat wat voor je? En ASOS heeft volgens mij een petite collectie.
annick_lotte
Geplaatst: 02-04-15 23:18
Vaak hebben ze bij winkels zoals asos en volgens mij ook forever21 petite kleding. Dit is kleding die vaak tot kleiner gaat als "normale" winkels
Myrthe64
Geplaatst: 02-04-15 23:20
Only heeft broeken vanaf maat 32 volgens mij. Ik heb zelf maat 34 en lange benen waardoor de broek of te wijd of te kort is. Maar bij only hebben ze maat 34 en dan extra lang. Vind het hele fijne broeken!
Gianti
Geplaatst: 02-04-15 23:22
Bershka valt voor mij ook te groot.. Only vaak ook.. Wpsrit wel redelijk goed maar best rpijzig...
Goed zoeken... Ga vaak naar new yorker.. En via eBay.. Primark heeft ook 34.. Broeken moet je bij van die buitenlandse boetiekjes zijn.. Meestal rond 25 euro en passen echt mooi.. En Jane Norman van v&D heeft super leuke dingen die onwijs smal zijn
Science90
Geplaatst: 02-04-15 23:24
Jurkjes? Die vallen bijna altijd wel mooi en ik vind ze vaak mooier vallen op dunne mensen, dan op uhh... volle mensen...
Neus eens rond op Zalando bv.
Myrthe64
Geplaatst: 02-04-15 23:32
Ik denk dat als het mij past, dat het anderen dan helemaal past Ben 1,75m en weeg 50 kilo. Dus denk niet dat veel mensen echt dunner zijn dan ik
Edit: bij only broeken bedoel ik de extra smalle, extra lange, 34.
H&M, Bershka, Pull & Bear. Als je daar de broeken niet van past, is het misschien aan te raden om naar merkbroeken/kleding te kijken. Miss Sixty (bestaat dat nog?) en MET jeans hebben kleine maatjes! En ook erg goede kwaliteit.
ik ging altijd leuke rokjes kopen in de kinderkleding winkel. Maar dat was een heel durk merk kleding winkeltje en mijn bovenkleding kocht ik in een volwassen zaakje. Beide waren van de zelfde eigenaar, en zaten tegenover elkaar. De eigenaar hielp altijd zo leuk, ze liep altijd voor mij de kinderkleding winkel in, haalde leuke "volwassen"rokjes uit het rek en machte die met de bovenkleding en zo had ik hele leuke out fitjes.
Ik kan mijn kleding goed kopen op bonprix, ook een aantal broeken vandaan (merk Rainbow). Ik kies dan altijd de kleinst mogelijke maat en die is meestal goed en ik stuur gewoon retour wat niet goed was.
En mocht je veel geld hebben dan kun je natuurlijk altijd nog naar Parijs gaan , want in Frankrijk wonen tenminste nog kleine mensen . Wie weet ooit, als ik eens een hoofdprijs win, dat ik dan de winkels daar kan leeg shoppen!
Eelmo
Geplaatst: 03-04-15 10:33
Kijk voor broeken eens bij de WE. Vind ik zelf altijd hele fijne (spijker)broeken. Vanaf maat 26 (breedte). Ik draag zelf 27 en ze zitten als gegoten (zal ongeveer overeenkomen met 34/36 denk ik) Geen idee hoe ze qua lengtematen zitten trouwens (ik ben vrij lang).
Hvelreki
Geplaatst: 03-04-15 11:33
Springfield en Bershka vallen klein vind ik H&M vind ik net groot vallen. Ik heb daar nooit meer dan 36 terwijl ik in andere winkels vaak 38 heb.
Gianti
Geplaatst: 03-04-15 11:36
annick_lotte schreef:
Vaak hebben ze bij winkels zoals asos en volgens mij ook forever21 petite kleding. Dit is kleding die vaak tot kleiner gaat als "normale" winkels
Forever 21 heeft in de winkel helaas alleen s... En 90% van tijd is die uitverkocht
H&M en Only idd! Mijn broeken koop ik hier altijd bij een of ander zaakje. Broeken kosten ook maar 20 euro, maar ik trek ze aan en ze passen perfect. Voorheen was dit bij mij ook 34 en snap dus wel wat je bedoeld! Zit nu op de 36 en dat gaat toch een stuk makkelijker!
Wat leuk al die tips, komen ook een paar merken voorbij die ik helemaal niet kende! Fijn dat er trouwens meer dunne mensen zijn met hetzelfde probleem. Ik merk dat in veel winkels kleding vanaf 36 wordt verkocht en dat 34 vaak veel te ruim valt.
Topshop heeft perfecte broeken. Als ik niet zwanger ben zit ik nog onder een maat 34.. ik heb van broeken breedte maat 24. Verder slaag ik vooral op de kinderafdeling. Petite kleding klinkt leuk, maar das vooral voor kleine mensen (onder de 1.63) en dat ben ik niet. Op het moment ben ik 167cm en weeg 45 kilo (3 maanden na bevalling) dus kleding kopen voor mij is ook niet echt leuk.