Maximale snelheid op rollerband snorscooter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verastar1

Maximale snelheid op rollerband snorscooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 17:09

Hallo,

Ik zit al heel internet af te sporen maar overal staat wat anders.
Vandaar de vraag hoeveel km een snorscooter mag als die op de rollerband komt. Hoe het zit met de correctie etc. En wanneer er een wok op je snor kan komen. En hoeveel zou je ongeveer kwijt zijn als er een wok op je snor komt want dan moet je opnieuw laten keuren en terug laten zetten etc.
:evaw:

2misty2

Re: Maximale snelheid op rollerband snorscooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:14

Ik ben laatst aangehouden. Ik reed 40. ( hij gaat 60 ) Hij mag maar 25. Correctie was 3km ofzo. Op de meter van de motor van de agent. Ik had geluk en hoefde niet meer naar de rollerbank. Ik heb hem afgevoerd.
Ik wil het risico niet nemen.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:15

Een snorfiets mag tot 35 kilometer per uur gaan op de rollerbank. Vanaf 35 kilometer per uur wordt een proces-verbaal opgemaakt. Let op, bij een eventuele radarcontrole wordt uitgaan van de snelheden die daar officieel gereden mogen worden. De maximaal snelheid voor een snorfiets is 25 kilometer per uur. Tel daarbij de wettelijke correctie van 3 kilometer per uur op en je kunt vanaf 28 kilometer per uur een proces-verbaal ontvangen.

Bron: http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?808

Opnieuw laten keuren is volgens mij €150,-. Ik heb recent een scooter gekocht en dit is wat de verkoper mij vertelde. Ik wilde de begrenzer er af hebben, wilde hij best doen, maar alleen keuren is dus al zo duur. En dan komt dit er nog bij:
Overschrijding van de max. constructiesnelheid van 45 km/h:

t/m 10 km/u: €60
11 t/m 15 km/u: €120
Meer dan 15 km/u: €250
Overschrijding van de max. constructiesnelheid van 25 km/h:

t/m 10 km/u: €60
11 t/m 15 km/u: €120
Meer dan 15 km/u: €250

Ik heb 't maar gelaten en nu gaat ie 45 km/u. Ik wil het risico niet nemen. Ook vanwege de verzekering niet. :)
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 02-04-15 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:19

Mijn snor ging 40 op de rollerbank enkele jaren geleden.
De boete was 45 euro en ik had het geluk nog geen week later door een moteragent van de weg getrokken te worden (reed gewoon netjes 25 in de binnenstad). Weer een boete van 45 euro en toen heb ik hem aflaten voeren.
Uiteraard nooit meer aangehouden terwijl de 2e agent aangaf mij niet van de weg gehaald te hebben vanwege mijn snelheid maar omdat mijn scooter een ik citeer: bakbeest om te zien was.