Middelbare school gezocht die mee wilt doen aan onderzoek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_suus19_

Middelbare school gezocht die mee wilt doen aan onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 13:34

Voor het afstuderen voor mijn master heb ik 50 tot 100 adolescenten (mensen in de leeftijd 12 - 18 jaar) nodig die een vragenlijst in willen vullen. Het invullen duurt ongeveer 1 lesuur, daarna krijgen de deelnemers nog twee keer een uitnodiging om een vragenlijst thuis in de vullen (deze is wat korter en kan in hun eigen tijd).

Zijn er hier mensen die op een school werken of bij een (sport)vereniging met kinderen in deze leeftijdsgroep, en mij willen helpen?

Onder de deelnemers wordt een bol.com cadeaubon verloot, en iedereen krijgt na afloop wat lekkers.

Ik ben nog hard op zoek naar scholen, dus hopelijk zijn er hier op bokt nog mensen die mij kunnen helpen. Onderzoek doen is belangrijk en nodig!

Het gaat om het volgende:

De disciplinegroep Ontwikkelingspsychologie van de Universiteit Utrecht is bezig met onderzoek naar persoonlijkheid en gedrag bij middelbare scholieren. In dit onderzoek wordt gekeken naar de relatie tussen kenmerken van jongeren (zoals persoonlijkheid) en de invloed hiervan op de ontwikkeling van gedrag, gevoelens en sociale relaties.

Het onderzoek
De uitvoerende onderzoekers van de Universiteit Utrecht, zijn op zoek naar jongeren tussen de 12 en 18 jaar (middelbare scholieren van het vmbo, havo en/of vwo). Het onderzoek zal bestaan uit vragenlijsten die door de scholieren zelf worden ingevuld. De afname van deze vragenlijsten duurt ongeveer een lesuur, in overleg met de school wordt besloten in welk lesuur dit zal plaatsvinden. Minimaal twee personen uit ons onderzoeksteam zullen naar de school komen om de vragenlijsten in dit lesuur af te nemen. Na ons bezoek zullen de scholieren per email nog tweemaal een online vragenlijst toegestuurd krijgen, die zij in hun eigen tijd, dus niet op school, kunnen invullen (één en twee maanden na ons bezoek).

Deelname
Als u als school wilt deelnemen aan dit onderzoek, betekent dit concreet dat we u vragen om per klas één lesuur beschikbaar te stellen. Het aantal deelnemende klassen is afhankelijk van de beschikbaarheid en mogelijkheden bij u op school. Ouders worden - in overleg met u door middel van een brief of email - op de hoogte gesteld. Vanzelfsprekend kunnen zij ervoor kiezen hun kind niet aan het onderzoek deel te laten nemen. Ook de jongeren zelf kunnen er op ieder moment voor kiezen niet (langer) mee te doen aan het onderzoek.

Wat krijgt u terug voor deelname?
Als school draagt u bij aan de uitbreiding van wetenschappelijke kennis op het gebied van de ontwikkeling van jongeren. Daarnaast heeft het ook meer directe implicaties voor het welzijn van de adolescenten. Zo zullen we bijvoorbeeld gaan meten welke aspecten van zelfcontrole belangrijk zijn voor het functioneren van jongeren. Deze kennis kan vervolgens gebruikt worden voor de ontwikkeling van trainingen. Na afloop van het onderzoek kunnen wij een overzicht met de onderzoeksresultaten aanbieden en bij interesse kunnen wij langskomen op school om hierover een presentatie te geven. De deelnemende scholieren krijgen een kleine beloning aan het eind van de papieren vragenlijst (in de vorm van iets lekkers) en maken kans op een mooie cadeaubon als ze alle vragenlijsten invullen.
Laatst bijgewerkt door _suus19_ op 02-04-15 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Re: Middelbare school gezocht die mee wilt doen aan onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:47

Kan je dit niet beter met scholen overleggen ? Even rondbellen en bespreken of mailen ?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 13:58

Doe ik ook hoor :)
Maar veel scholen geven aan een vol programma te hebben, al aan veel onderzoeken mee te doen etc. Dus het is vrij lastig om te vinden. Op deze manier kunnen docenten als ze geïnteresseerd zijn dat zelf aangeven, maakt het bereik iets groter.

Bij mijn bachelorthesis had ik hetzelfde probleem, berichtje op bokt deed toen wonderen, vandaar dat ik nog eens een poging waag.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:57

PLaats het hier eens:

[STW] Juffen en meesters verzamelen!

Ik zal er zelf even over nadenken, ik geef les aan de leeftijd die jij zoekt, echter zoals je zelf al aangeeft; het programma is gewoon erg vol en ik weet niet of ik een les kan missen.