Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shenavallie schreef:Wat een vreemd verhaal... Ik weet niet beter of een mondelinge overeenkomst is bindend, JUIST in de makelaarswereld. Als jij namelijk mondeling hebt toegezegd dat je het huis gaat kopen en je ziet er achteraf toch maar vanaf, dan ben jij de verkopende partij een x-bedrag verschuldigd. Waarom zou het andersom dan ook niet rechtsgeldig zijn? Dat woordje "gegund" klinkt voor mij als een verkapte smoes om een hoger bedrag te krijgen voor het huis.
Brainless schreef:Shenavallie schreef:Wat een vreemd verhaal... Ik weet niet beter of een mondelinge overeenkomst is bindend, JUIST in de makelaarswereld. Als jij namelijk mondeling hebt toegezegd dat je het huis gaat kopen en je ziet er achteraf toch maar vanaf, dan ben jij de verkopende partij een x-bedrag verschuldigd. Waarom zou het andersom dan ook niet rechtsgeldig zijn? Dat woordje "gegund" klinkt voor mij als een verkapte smoes om een hoger bedrag te krijgen voor het huis.
Mondeling is juist niet rechtsgeldig in de makelaarswereld.
Verkopers hoeven niet met je bid akkoord te gaan.
Zodra je als aankoper een nieuw (tegen)bod doet, mag de verkoper de hele koop direct afblazen.
En alsnog verkopen aan een ander (evt voor een lager bedrag).
Ik snap echt dat dit heel vervelend is voor jullie, het is ook niet "netjes" als je al wordt gefeliciteerd, maar wettelijk is er echt helemaal niets verkeerd gegaan.
Wij hebben regelmatig meegemaakt dat een huis aan een ander (soms bekende van de verkoper) werd verkocht.
magicmist schreef:https://www.nvm.nl/nl-nl/columns/ilse_v ... n_ast.aspx
Lees dit. Helaas geld mondelinge overeenkomst dus niet
MyrtheJ schreef:Ik begrijp dat je boos bent. Ik heb geen verstand van huizen kopen en makelaars, maar ik vind het niet netjes dat je de makelaar met naam en toenaam noemt. Je had dit topic ook kunnen openen zonder namen te noemen. Ik heb geTEMd.
amies100 schreef:MyrtheJ schreef:Ik begrijp dat je boos bent. Ik heb geen verstand van huizen kopen en makelaars, maar ik vind het niet netjes dat je de makelaar met naam en toenaam noemt. Je had dit topic ook kunnen openen zonder namen te noemen. Ik heb geTEMd.
Ik had hetzelfde gedaan, ik vind het wel degelijk de makelaar te verwijten dat het huis mee heeft gedaan aan de open dag....
Corinax schreef:Ik dacht dat bij verkoop van een huis geen onderhandelingen meer mogen plaatsvinden met een andere partij als er reeds onderhandelingen zijn met iemand.
Dus nog los van het nog niet getekende contract mochten er dan helemaal geen onderhandelingen verricht worden met de andere partij.
Want er was in immers een verregaande onderhandeling gaande met jullie.
Tenminste zo dacht ik dat het zat.