Slaaphouding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Slaaphouding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 03:44

Ik ben echt mega geïnteresseerd de laatste tijd in welke houding(en) mensen slapen. Ik zoek er veel over op op internet. Dat iedere houding iets zegt over je persoonlijkheid geloof ik niet. Ik vind het gewoon mega boeiend in welke posities het lichaam in rust is.
Hier komen m'n eigen:
- Op m'n buik of zij met m'n armen gekruist tegen m'n borst (dus handen op schouders)
- Op m'n buik of rug met m'n vuisten naast m'n hoofd
- Benen meestal iets opgetrokken maar niet bijzonder veel of zo.
Zo ik ben begonnen, nu jullie }>

Amyyy

Re: Slaaphouding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 04:07

Ik lig heel vaak op mijn buik met een been opgetrokken en mijn handen onder het kussen. Als
ik op mijn zij lig heb ik mijn armen altijd over elkaar (lekker warm denk ik), en mijn knieen opgetrokken (beter voor mijn rug).
De laatste is heel raar maar mijn voeten liggen dan zoals ik zou liggen op mijn buik, maar ik lig op een heup en mijn bovenlijf is weer verder gedraaid en dan lig ik plat op mijn rug. Helemaal gedraaid dus haha!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 04:29

Mooi tijdstip om hierover te beginnen :')

Ik geloof ook niet zo in die persoonlijkheidsdingen. Geloof meer dat het gewoon is hoe iemand gebouwd is. Ik lig nooit op mijn buik in bed. Krijg giga last van mijn nek, mijn borst, mijn onderrug... Na een paar seconden al. Op het strand lukt het nog wel eens, zonder kussen en met een harde ondergrond, maar bed is een big no-no. Terwijl een vriendin er juist bij zweert, tja...

Ik lig vaak:
- Op mijn rug, uitgerekt, armen uitgestrekt of 1 over m'n buik
- Op mijn zij, beneden-hand ( :+ ) onder het kussen, andere arm voor me. Benen allebei opgetrokken of 1 opgetrokken, 1 lang.
- Zij zowel links als rechts

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 04:46

Ik slaap op mijn zij,maar half verdraaid naar mijn buik. Het liefst een been opgetrokken. Mijn armen doe ik niks bijzonders mee,ik strek ze niet en doe ze niet over elkaar,ik hou ook niks vast. Ze liggen gewoon braaf gebogen in mijn buurt :P
Vroeger sliep ik graag op mijn buik met mijn armen onder me gedraaid zodat ik niet met mijn volle gewicht op mijn borsten leun. Maar op de een of andere manier is dat de laatste tijd niet meer mijn slaap houding. Op mijn rug heb ik nooit kunnen slapen,dat voelt zo gespannen.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 05:32

-zij beide kanten. Hand onder mijn kussen en beide benen opgetrokken
-buik met armen naar voren
-buik met handen naast je hoofd als vuisten
-buik met armen helemaal gestrekt langs je lichaam :P

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 05:53

Zij naar buik gedraaid met 1 ben opgetrokken. 1 hand onder kussen. Andere hand ergens waar hij vind dat ie liggen moet.

In welke positie ik ook lig. Ik heb altijd 1 ben opgetrokken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 06:20

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 06:28

Ik slaap altijd op mijn zij.
Op mijn rug krijg ik nacht merries. Op mijn buik nekklachten

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:10

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:15

Ik lig altijd op mijn zij en vaak dan ook nog als een baby opgerold. In ieder geval altijd mijn knieën gebogen en wat opgetrokken. Eerst kon ik alleen maar op mijn linkerzij in slaap vallen nu ook wel op rechts.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:17

Ik slaap meestal:
- op mijn zij en dan met 1 hand onder mijn kussen en met mijn andere hand houd ik de deken tegen me aan.

- op mijn rug met mijn linkerbeen gestrekt en mijn rechtervoet tegen mijn linkerknie. (Als een flamingo eigenlijk :') )

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:17

Ik lig ook in foetus houding :) trek mn benen wel echt helemaal op, lug dus een soort can opgekruld als een hond. Arnen vouw ik naam me toe met 1 hand onder mn hoofd.
Geloof trouwens niet zo in die persoonlijkheids dingen. Zoy betekenen dat ik altijd zorgen heb :=

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:18

Ik val altijd op mijn rechterzij in slaap, een of beide benen opgetrokken en deken om me heen gewikkeld (die houd ik dan ook vast met mijn handen tegen mijn borst) maar niet over mijn hoofd. :D regelmatig draai ik mezelf als een mummy in mijn deken in mijn slaap, vind ik fijn blijkbaar, mijn vriend wat minder als die er is. :+

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:24

Plat op m'n buik, armen langs mij heen. Soms op mijn zij, knieën opgetrokken. En armen voor de borst gekruist. Maar 85% van de tijd op m'n buik, hoofd altijd naar links :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:31

Ik lig altijd in de foetus houding :j

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:33

Op mijn buik met 1 been opgetrokken, handen onder mijn kussen.

Kan ook op beide zijden in slaap vallen, dan beide benen opgetrokken en handen onder kussen.

Of ik slaap in de armen van mijn vriend.
dan lig ik op mijn zij met mijn hoofd op zijn borst en armen gekruist voor mijn lichaam.
Meestal 1 been opgetrokken en 1 been gestrekt.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:52

Op mijn linker of rechterzij: half op mn heup, beetje doorgaand op mn buik, 'onderste been' gestrekt en andere been opgetrokken. Onderste arm onder kussen en de andere... Geen idee eigenlijk. Kuiltje in mn kussen maken voor m'n oor omdat die anders zeer gaat doen (ivm mislukte operaties). Soms gewoon de 'foetus' houding :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:02

Ik kan op alle manieren in slaap vallen, en lig 's nachts ook volgens mij in alle mogelijke posities. :')
Maar deze blijft favoriet, links of rechtsom. En dan niet met m'n handen onder het kussen maar 1 hand onder m'n buik en die ander onder m'n opgetrokken been.
Afbeelding

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 09:30

Bedankt voor alle reacties, wat fijn dat ze allemaal zo serieus zijn!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:47

Captain schreef:
Ik kan op alle manieren in slaap vallen, en lig 's nachts ook volgens mij in alle mogelijke posities. :')
Maar deze blijft favoriet, links of rechtsom. En dan niet met m'n handen onder het kussen maar 1 hand onder m'n buik en die ander onder m'n opgetrokken been.
[ Afbeelding ]

Dit dus *\o/*

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:08

Ik lig ook altijd in foetus houding. En dan gebruik ik mn deken als knuffel :+ Heb m dus ook altijd vast.
Met mn benen klem ik mn deken zegmaar. Zodat mn onderbeen zonder deken ligt en mn bovenbeen in de deken. Soms strek ik mn onderbeen ook wel ns en dan lig ik dus net als dat plaatje van Captain. Maar nog wel mn deken knuffelend :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:07

Ik slaap altijd op mijn linkerzijde, armen voor me gekruist en benen een beetje opgetrokken :).

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:33

Het ligt er een beetje aan hoe moe ik ben.

Meestal val ik in slaap op mijn rechter zij en mijn armen in een willekeurige houding. Daarna draai ik door naar mijn buik omdat dat gewoon zo lekker ligt <3 Soms word ik wakker op mijn rug en dan ben ik ook echt uitgeslapen. Als ik nog op mijn buik lig ben ik vaak nog erg moe als ik dan wakker word.

En de aller fijnste: op mijn buik met de beentjes in de lucht :+ Daar is mijn vriend alleen niet zo blij mee omdat er dan een tochtgat onder de deken ontstaat doordat ik in mijn slaap een tentje bouw :') Zo lig ik ook alleen als ik echt dood op ben.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:37

Ik lig veel op mijn linkerzij. Althans, zo slaap ik in.
Ik draai veel, en duw vriendlief altijd naar de kant, zodat ik het bed voor mijzelf heb }> .

Ik kan ook heerlijk op mijn buik slapen, beentje opgetrokken en knuffelen met mijn kussen.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:37

Altijd op mijn linkerzij in de foetushouding :)