Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Smaakt heerlijk, super gezond, lekker snel klaar en drinkt heel makkelijk weg.
Het is dus prima om je dag pas te beginnen qua eten bij de lunch, als je dan 's middags maar niet 3 zakken chips gaat wegwerken, maar dan gewoon een extra volwaardige maaltijd eet.
Jezzi schreef:Als jij niet houdt van ontbijten, dan hoef je niet perse te eten 's ochtends.
Waarom ontbijten wordt aangeraden is omdat mensen anders vaak later op de dag meer honger krijgen en dan gaan snackenHet is dus prima om je dag pas te beginnen qua eten bij de lunch, als je dan 's middags maar niet 3 zakken chips gaat wegwerken, maar dan gewoon een extra volwaardige maaltijd eet.
Uiteindelijk móest ik wel beginnen met ontbijten 's morgens toen ik geopereerd werd, en van daaruit is er gelijk op toegezien dat ik dat wel bleef doen, ook ivm medicatie destijds. Inmiddels hou ik dat al bijna een jaar vol en ik voel me wel degelijk fitter, heb nu ik gezonder eet (dus geen junkfood 6 dagen in de week
) ook minder snaai-trek alleen de knop omzetten is wel een lastig iets. Kon het zelf ook nooit, voor 11 uur kon ik niks eten en überhaupt al niks drinken maar nu merk ik het wel aan m'n lichaam en m'n energiepeil als ik dus niet eet 's morgens. Al is het inderdaad een kleine fruitsmoothie, een yoghurtje, breaker of een mueslireep; iets is beter dan niets! Narita schreef:Ik maak altijd een mugcake, erg lekker!
Recept: 1 geprakte banaan, 4 eetlepels havermout, 1 ei, honing, en dan zelf evt. dingen toevoegen zoals chocoladestukjes, bosbessen, rozijnen, stukjes appel etc. Dit allemaal in een grote mok mixen en dan 2 min in de magnetron en je hebt een mugcake

Anoniem schreef:Jezzi schreef:Als jij niet houdt van ontbijten, dan hoef je niet perse te eten 's ochtends.
Waarom ontbijten wordt aangeraden is omdat mensen anders vaak later op de dag meer honger krijgen en dan gaan snackenHet is dus prima om je dag pas te beginnen qua eten bij de lunch, als je dan 's middags maar niet 3 zakken chips gaat wegwerken, maar dan gewoon een extra volwaardige maaltijd eet.
Ontbijten is juist een belangrijke maaltijd van de dag. Zoals Renee_S ook al zegt; je spijsvertering komt op gang, wat zorgt voor verbranding in je lichaam; dus energie. Dus nee, niet prima om je dag pas te beginnen door je lunch als ontbijt te zien, leuk voor eventjes, maar als je dat jaren achter elkaar doet ga je je behoorlijk beroerd vinden.
TS; de knop is vrij lastig om te zetten; been there done thatUiteindelijk móest ik wel beginnen met ontbijten 's morgens toen ik geopereerd werd, en van daaruit is er gelijk op toegezien dat ik dat wel bleef doen, ook ivm medicatie destijds. Inmiddels hou ik dat al bijna een jaar vol en ik voel me wel degelijk fitter, heb nu ik gezonder eet (dus geen junkfood 6 dagen in de week
) ook minder snaai-trek alleen de knop omzetten is wel een lastig iets. Kon het zelf ook nooit, voor 11 uur kon ik niks eten en überhaupt al niks drinken maar nu merk ik het wel aan m'n lichaam en m'n energiepeil als ik dus niet eet 's morgens. Al is het inderdaad een kleine fruitsmoothie, een yoghurtje, breaker of een mueslireep; iets is beter dan niets!

Anoniem schreef:En er blijkt ook uit een hoop onderzoeken dat je ontbijt uitstellen/dusdanig lang uitstellen dat het eigenlijk 'overslaan' wordt ook weer niet heel geweldig voor je is![]()
TS, ik zou gewoon proberen (ja lekker makkelijk, "gewoon") om toch kleine hapjes naar binnen te werken; al is het een breaker, iets zoets, voor mijn part begin je met een danone toetje
Zo hebben ze het bij mij ook moeten aanleren

Renee_S schreef:Dat is niet helemaal waar. Ontbijten brengt ook je spijsvertering op gang, want deze gaat op rust als je slaapt. Daarom moet je als je gaat dieeten ook per se ontbijten.
Dit hoeft dan ook niet gigantisch veel te zijn, maar wel even iets om je spijsvertering wakker te maken. En daarvoor is een reep, fruit of yoghurt heus wel voldoende.