Waarom doen jullie je boodschappen bij de AH?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

paardrijmiep

Waarom doen jullie je boodschappen bij de AH?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 16:57

Hallo mede bokkers!

Voor een werkstuk van school moet ik weten waarom mensen nou juist bij de AH hun boodschappen doen.

ik moet het consumentengedrag beschrijven in mijn branche.

zouden jullie me daar mee kunnen helpen?

groeten

Yvankaxx

Re: Waarom doen jullie je boodschappen bij de AH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:01

Omdat deze het dichtst bij zit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:02

Dat vraag ik mezelf ook regelmatig af.

Maar gemakzucht denk ik. Zit letterlijk om de hoek.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:02

Ik vind de Ah een fijne overzichtelijke winkel, ze hebben er voor mij alles en de ah zit overal.

Ik hou niet van iedere keer een andere supermarkt, weer me spullen moeten zoeken, wanneer je in een andere plaats de ah aandoet vind je ook zo weer alles.

Ah heeft daarbij goede aanbiedingen zoals de hamsterweken en naast merken ook altijd een zelfde product in een goedkoper huismerk.

brood en groente is een uitgebreid assortiment net als het vegetarische aanbod en biologische producten wat voor ons ook van belang is.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:03

Dichtbij en ik weet waar alles ligt dus het boodschappen doen gaat lekker snel.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:03

Voor mij is het omdat het van de supermarkten hier in de omgeving degene is waar je de beste parkeergelegenheid hebt. Bij de andere is het moeilijk parkeren.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:05

Bij mij ook omdat ie dichtbij zit :') Ik heb alleen een fiets, dus wil liever niet te ver voor boodschappen. Verder zaten hier eerst alleen nog een jumbo en plus in de buurt, kwa prijs maakt dat maar weinig verschil. Maar sinds kort zit hier ook een lidl, en ik shop sindsdien bijna alleen nog maar daar. Dat merk ik wel echt in mijn portemonnee! Ik ga alleen nog voor bepaalde merken (bv. good noodles, die vind ik echt veel lekkerder dan de goedkope merken) naar de ap.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:05

Omdat ik in een straal van 5 minuten lopen vier Albert Heijns kan bezoeken. Lekker makkelijk en ontzettend dichtbij dus.

Hoewel de Plus voor mij het meest dichtbij is (overkant van de straat), sla ik die wel heel bewust over. Verschrikkelijke vestiging (voorraad is ieder moment van de dag op, onvriendelijk personeel, veel te krap ingericht, vervelende klanten :+ ). Maar Albert Heijn kies ik niet bewust, dat is gewoon de volgende supermarkt die ik tegenkom als ik Plus oversla.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:06

Veel keus, en als je goed bij de aanbiedingen blijft en ook het eigen merk koopt, het goedkoper is dan andere supers :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:08

Ik heb de lidl er tegenover, maar ben gewoon te lui om eerst naar de lidl te gaan om daar het goedkope spul te halen en dan naar de AH voor de rest. Voor die paar euro meer haal ik alles wel bij de AH :P

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:08

Nou, de AH ligt in het winkelcentrum waar ook de slager en de bakker etc. zit. Ik haal graag vlees van de slager (deels) en brood van de bakker. De andere optie is de Jumbo, die is goedkoper, maar daar zit geen bakker of slager in de buurt (zit qua afstand voor mij net zo ver weg als de AH). In hetzelfde winkelcentrum als de AH zit ook de Emtée, maar ik word altijd misselijk van de lucht die in de Emtée hangt, ik vind het daar echt stinken en word gewoon letterlijk niet goed..... Dus daar kom ik liever niet.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:10

Ik doe er maar soms boodschappen, en ik doe er graag boodschappen omdat het daar veel lekkerder is en meer hebben

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:13

Omdat de enige winkel is die in de buurt zit en waar we op de fiets heen kunnen. De rest zit allemaal minimaal 10 a 15 min met de auto ah is 5 min fietsen

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:13

Omdat hij aan het eind van de straat zit waar ik woon, gemakzucht dus. Kan het lopend af.

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:14

Omdat hij 50 meter van mn huis zit. Anders is het weer 10 minuten met de auto.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:14

Dichtbij, goed assortiment en kwalitatief goede producten. Ook wel gewenning, ik ken het assortiment goed en weet precies welke producten ik lekker vind. Vooral gemakzucht dus denk ik...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:16

Omdat hun vegetarisch assortiment super is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:18

Het is het dichtste bij en ze hebben er in principe alles. Wel is het zo dat ik de groente van de AH niet zo geweldig vind, daarvoor ga ik soms naar de Lidl en in ons AH filiaal zijn regelmatig veel producten op helaas (tref nog al ns lege schappen). Mijn favoriete cruesli en chips haal ik bij de Jumbo, maar die zit een stuk verder weg dus doe ik niet teveel boodschappen (wil niet zo'n eind met zware tassen fietsen)
Dus de keus voor AH is in eerste instantie gemakzucht.

marrlinde

Dichtbij, grootste assortiment (AH XL), goedkoop als je de juiste merken en aanbiedingen kiest. En een aantal jaar geleden ging ik er ook sneller heen omdat het een "meeting point" bleek voor in de buurt wonende vrienden, ik kwam altijd wel minimaal twee vrienden/bekenden tegen, haha.

Anoniem

Omdat ik denk dat sommige producten daar beter zijn. Of dat echt zo is eet ik niet.
En omdat er soms bonus aanbieidngen zijn van 1+1 gratis.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:20

Omdat het een fijne winkel is en mijn halve vriendengroep er werkt :').

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:23

Omdat ik er (nog) werk en dus over mijn gekochte boodschappen een bepaald bedrag terugkrijg haha

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:26

Ik vind het een fijne winkel met een groot genoeg assortiment. Ook de keuze van huismerk en basic merk vind ik erg fijn. De kwaliteit van deze producten is ook goed. De indeling voelt logisch aan, en hier baseer ik ook mijn lijstje op. Meestal ook goede aanbiedingen. In verhouding ben ik bij een jumbo of een plus vaak duurder uit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:30

Ze hebben daar alles. Puur uit gemakzucht dus. Ik wil niet naar 3 winkels voor mijn boodschappen.
Eigen merk is ook erg goed bij AH.

soloroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:46

Ik doe alleen boodschappen bij de AH doordat ze een bepaald glutenvrij en lactosevrij merk hebben die de jumbo niet verkoopt :) De rest van mijn boodschappen is gewoon bij de Jumbo. Alleen voor dat ene merk kom ik bij de AH.