Rooktabletten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BLAF

Rooktabletten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 16:18

Ik hoop dat het topic hier goed staat, anders mijn excuses.

Eind juni gaan we weer ringsteken en als thema hadden wij het heksenthema bedacht. Nou leek het ons super leuk om een heksenketel die rook produceert mee te nemen op de kar, maar dan kom je al gauw uit bij een rookmachine en die zijn niet aangesloten op accu's. Dus dat is niet zo handig voor op de kar...

Nu zaten wij zelf aan rooktabletten te denken. Ik heb gelezen dat dat die ongeveer 45 tot 60 seconden branden. Deze wil ik dan in de heksenketel leggen.

Zijn er mensen die rooktabletten hebben gebruikt tijdens het ringsteken of de rooktabletten ergens ander voor hebben gebruikt? Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Misschien hebben jullie ook nog andere ideeën waaraan ik nog niet heb gedacht?
Laatst bijgewerkt door BLAF op 01-04-15 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Rintah

Re: Rooktabletten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:20

je kan kijken of je ergens droogijs kan krijgen. heb je iig geen kans dat er wat in de fik gaat :) en het gaat waarschijnlijk langer mee als zo'n tablet.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:24

Droogijs is denk ik ook een betere optie. Gaat ook wat langer mee.

Zou niet weten waar in Nl je dat kan halen :)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:27

genoeg webshops te vinden, maar in minimumhoeveelheden van zo'n 5 kg _O- _O- beetje afhankelijk van je budget of dat haalbaar is voor jullie :)

BLAF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 17:35

Bedankt voor jullie informatie! Ik heb net even opgezocht wat droogijs is :P .

Zoals ik het lees moet het droogijs met warmwater vermengen en krijg je dan een mistachtig idee. Dit betekent dan wel dat wij warm water moeten meenemen op de kar. Er zit ook nog wel een kostenplaatje aan €34,73 per 10 kg.

Ik vind het wel een goed idee. Ik zit dan alleen met het water dat ik warm moet houden op de kar en de kosten.

Mochten jullie nog meer ideeën hebben dan hoor ik ze graag!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 23:46

Warm water kan heel goed met een thermoskan;) klein waterkokertje mee en je kan daarnaast ook nog weer warm water bijmaken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:16

Hoeft niet eens echt warm te zijn hoor. Gewoon normale temparatuur rookt het ook als een tierelier. Het is gewoon veel en veel kouder dan koud water, dus roken doet het echt wel.

Ken je niet iemand die in een ziekenhuis of in het onderzoek werkt. Welke regio zit je?

Bij ons komt er bijna dagelijks een doos met droogijs door het lab.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:26

Let met droogijs wel even op dat je het niet in een afgesloten ruimte bewaart, maar in een goed geventileerde ruimte. Het verdringt namelijk de zuurstof in de ruimte en zou niet zo fijn zijn als iemand daardoor tegen de vlakte gaat.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 04:55

En dat je het niet in een afgesloten verpakking laat opwarmen :=

BLAF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 22:40

Bedankt voor de tips en tricks!

@Shiloh Koud water is ook prima dus! Het natuurlijk niet de bedoeling dat het hele dorp onder de rook komt te zitten :=

Ik ken niemand die in het ziekenhuis werkt of met droogijs. Ik woon in de regio Drachten. Ik moet van te voren nog maar even experimenteren hoe het precies werkt. :Y)

@Firegirl Dat had ik inderdaad gelezen ja, maar bedankt voor de waarschuwing!

@Picobello Juist dan gaan we dat niet doen. :D