VVE lozen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zunzuncito

VVE lozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 11:23

Ik ben er sinds vanmorgen helemaal klaar mee: onze (een x-aantal appartementen) 'vve Nederland behartiger' is waardeloos. Ze geven er niks om hoe lang het duurt om een reparatie te laten plaatsvinden, ze communiceren slecht en er wordt in het algemeen noppes gedaan tenzij ik ze achter de broek zit. Voor een organisatie die diensten verleend, mag wel wat meer service verwacht worden...denk ik dan...

Allemaal prima, dat gepiep van me, maar ik wil actie in de tent, en het liefst een vve belangenbehartiger-loze tent. Hoe werkt dit; heeft iemand hier ervaring mee?

Wij zijn, als eigenaren, zelf de vve en dat is ook zo bij de wet geregeld, maar hoe zit het dan met de organisatie die dingen voor ons regelt. Mag je het allemaal zelf regelen,...en vooral; hoe bevalt dat? Wij zitten trouwens met onze vve in een groter netwerk van andere vve's die gezamelijk elke jaar een bijeenkomst hebben.

Ik lees net dat anderen eerder ook opzeggen hebben geprobeerd (ook specifiek bij onze organisatie, helaas) en daar kwamen heel wat problemen bij kijken in voorgaande jaren, vooral bij de overdracht van documenten die niet werden verstrekt.

Hoe ik dit appeltje moet wassen heb ik al gevonden }:) , maar ik zoek de juicy details en ervaringen.

Prrrr

Re: VVE lozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:29

Een VVE is verplicht, en als je een eigenaar hebt die meerdere appartementen heeft en zijn stem op grond van die appartementen heeft ondergebracht bij een externe behartiger moet je er toch mee samenwerken...

De vraag is of de externe beheerder zoveel stemmen vertegenwoordigt dat je er daadwerkelijk aan gebonden bent, want dan gaat ook redelijkheid en billijkheid meetellen.

De link die je geeft is van toepassing wanneer de hele VVE het beheer uit handen heeft gegeven aan een derde partij, omdat er uit de eigen leden geen bestuur gekozen kan worden dat het allemaal zelf regelt. Uit je verhaal is me niet duidelijk welke situatie je precies bedoelt.

Overigens: om het geklungel met de VVE wilden mijn lief en ik per se geen appartement... het blijft een tijd en energie vretende aangelegenheid als het tegenzit (tot en met procedures met 14 partijen in de rechtzaal :=).

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 11:52

Hmm, ik denk dat wij het bestuur uit handen hebben gegeven aan deze partij idd. Ik ben bang dat onze adder onder het gras is dat alle andere vve's (17 in dit geval) er toe doen in ons geval (het 'bestuur' gaat over alle 18 vve's), terwijl ik dacht dat wij een op zichzelf staande vve waren met een aantal appartementen die zelf kunnen beslissen. Dat ligt dan toch een beetje anders waarschijnlijk..

Als ik het geld had gehad, was ik een huisje op de hei gaan kopen...maar ja...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:00

Dan moet je dus eerst uitzoeken of jullie als gebouw een eigen VVE hebben, en met die mensen kijken of je uit dat overkoepelende orgaan kan en wil stappen (kan ook nog best financiële consequenties hebben in verband met de financiële reserves, die moet je dan immers ook per VVE uitgesplitst hebben).

Hutje op de hei! Mooi plan :D