Twijfel(werk) : wel of niet doorgaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElinaSK

Twijfel(werk) : wel of niet doorgaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 20:01

Hallo bokkers,

aangezien vele van jullie vaak goed advies hebben open ik een topic.
Ik heb met veel plezier ruim 3 jaar gewerkt bij hetzelfde bedrijf. Mijn laatste jaarcontract
liep af en ik zou er 3 maand uit. Prima, kan ik me focussen op school en daarna
weer flink aan het werk. Tot zo ver niks vreemds, totdat ik opeens werd gebeld dat ik
toch mocht blijven alles zou besproken worden en ik werd de volgende maand gewoon
weer opnieuw ingedeeld.

Echter het gesprek viel totaal anders uit, er werd me iets aangeboden wat ik geweigerd heb.
Imo kon dit niet door de beugel, hier ga ik verder ook niet op in maar het is niet iets netjes.
Hierna ben ik heel erg gaan twijfelen of ik na de 3maand (die ik er dus wel uit moet nu) weer terug wil.

Het werk zelf is leuk, maar de sfeer die ontstaat is minder.Je wordt vrij respectloos behandeld op sommige vlakken, maar er is ook veel vrijheid. Nu heb ik alle tijd om na te denken, maar wil toch jullie mening vragen wat jullie zouden doen. :o

Mungbean

Re: Twijfel(werk) : wel of niet doorgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:08

Mijn vraag is, wil je bij een bedrijfwerken dat jou blijkbaar niet genoeg waardeerd om je een vast contract aan te bieden nadat je volgens de flexwet niet meer op tijdelijke contracten verlengt mag worden?
Klinkt haast als een academische manier om regels te omzijlen (universiteiten doen er alles aan om niemand vast aan te hoeven stellen).
Ik zou die 3 maanden die je dan werkeloos bent ook gewoon werkoos melden en ondertussen ook op zoek gaan naar wat anders. Dan kun je na die 3 maanden altijd nog besluiten of je toch terug gaat of betere aan biedingen hebt. Als ze jou geen vastigheid willen bieden hoef jij imo ook niets te beloven toch?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:09

Baas die je er 3 maanden uitstuurt en dan weer terugneemt, zou ik niet voor willen werken.
Of ze zijn tevreden en bieden een goed contract aan, of niet tevreden en dan einde dienstverband.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 20:13

Het ligt allemaal heel vreemd daar. Ja ze zijn tevreden(zeggen ze). Maar vast contract nee . Niemand krijgt dat daar en idd ze doen er alles aan dit te omzijlen.

Aan de ene kant weet ik dat ik geen zin heb om voor zulke mensen te werken en nooit vastigheid heb. Maar daarnaast is studeer ga in september jaar 3 in en daarna afstuderen met redelijk uitzicht op een betere baan .

Vind het erg lastig...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:16

Niet moeilijker maken dan het is. Niets specifiek beloven en gewoon rustig om je heen kijken. Als je dan wat beters vind dan neem je dat aan.
Vind je niets dan hoef je daar ook niets over te zeggen en ga je weer terug tot je wel een betere kans ziet.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 17:32

Ik ben inderdaad ook aan het rondkijken naar iets anders. Nu woon ik nog thuis en is het niet een vereiste om te werken.
Maar aangezien er wel plannen zijn om samen te wonen ed. is het wel handig om straks weer wat te verdienen :) .

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:38

Ik ben dan toch wel benieuwd wat ze je aangeboden hadden, kan me er niets bij voorstellen :(:) Ik zou ook daar niet weer aan de bak gaan, maar het is een keuze die je geheel zelfstandig moet maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:40

ElinaSK schreef:
Ik ben inderdaad ook aan het rondkijken naar iets anders. Nu woon ik nog thuis en is het niet een vereiste om te werken.
Maar aangezien er wel plannen zijn om samen te wonen ed. is het wel handig om straks weer wat te verdienen :) .

Als hij je na 1 juli weer een contract aanbied moet hij zich houden aan de nieuwe wetgeving waarbij flexwerkers beter beschermd worden. Misschien dat hij daarom nu met een aanbod komt, vind het wel vreemd dat je zegt dat het contract niet netjes is. Werk is werk of je moet erg vervelend werk tegen een lager loon gaan doen.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 18:29

Esther43; dit is iets wat ik liever niet openbaar zet ik wil je het eventueel wel toelichten via pb.

bigone: ik denk dat je mij verkeerd begrijpt :). Het contract wat ik heb gehad is geheel wettelijk correct en het contract wat ik eventueel weer krijg per 1 juli zal dit ook zijn. Hetgeen wat niet netjes was, was hun manier om onder een vast contract uit te komen nadat mijn contract verliep. Dit aanbod was echt iets waardoor ik beledigd ben en ze mogen zich hun ogen uit hun kop schamen dat ze mij dit voorgesteld hebben...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:06

Per 1 juli zijn de regels wel veranderd, hiervoor mocht je in drie jaar drie keer een contract hebben en daarna nog maar twee jaar. Indien ze je voor 1 juli een jaarcontract aanbieden (wat dus niet kan) dan moeten ze je aannemen voor onbepaalde tijd(als ik het goed heb). Maar ik ben nu toch wel benieuwd wat ze je willen flikken dus licht je toe via pb indien je dat wilt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:07

Ik kan het wel raden hoor.
Waarschijnlijk raden ze haar aan om een uitkering aan te vragen voor 3 maanden om haar daarna onder een andere functie titel aan te nemen.
Zo doen ze dat ook bij de universiteiten.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 20:11

Ik ben er nu officieel voor 3 maand uit ... viel volgens hun nog net onder oude regeling en kan dan per juli weer beginnen mocht ik dit willen.

Sizzle ; het is een beetje een complex idee wat ik niet openbaar ga zetten. wil gerust pb'en. ze hebben in elk geval hun best gedaan iets "origineels" te verzinnen.