Afvalstoffenheffing studentenhuis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Afvalstoffenheffing studentenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 18:54

Hoi,

Vandaag kreeg ik een zorgwekkende brief binnen van de gemeente. Afvalstoffenheffing. En niet te zuinig ook... 140 euro.

En je raad het al.... Wij moeten het betalen volgens de huisbaas -O- contract nagekeken, afvalstoffenheffing staat inderdaad niet beschreven. Kak...

Maar, nu komt het:
We moeten voor 4 personen betalen terwijl er maar 3 wonen! Er blijkt nog iemand te staan ingeschreven terwijl diegene al 2 jaar niet meer hier woont.
Wij zijn niet van plan om voor iemand te betalen die hier niet woont, en volgens mij is dit gewoon laksheid van de huisbaas geweest :\

Kan ik hier wat mee?
Ik ga al kijken naar kwijtschelding, kan me herinneren dat dat kan als student zijnde, maar dat weet ik niet zeker.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:56

Hier in mijn complex (800 man) zijn er ook een aantal die een brief hebben gekregen a 200 euro. Zij gaan kwijtschelding aanvragen. Lijkt me dat dat bij jou dan ook kan als student?

Thats_Me

Re: Afvalstoffenheffing studentenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:07

Kwijtschelding krijg je niet altijd, dan mag je geen spaargeld etc hebben. je kunt het altijd proberen maar ook voor studenten zijn ze streng. Helaas spreek ik uit eigen ervaring ook al was dat wel een paar jaar geleden.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 21:09

Dan heb ik al een probleem want ik heb een redelijke spaarrekening :+ zag ook dat ik veel bewijs moet hebben, ook van huisgenoten. Dus gaat lastig worden...

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:10

Ik werd voor meerpersoons huishouden aangeslagen en woon alleen. Ik heb direct bezwaar gemaakt en ben een week geleden in het gelijk gesteld :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:13

Eerst door de GBA een onderzoek in laten stellen in verband met de onjuiste inschrijving. Daarna een bezwaar aantekenen bij de gemeente en vermelden dat er een onderzoek loopt. Ik vind het nogal meevallen hoor ik ben in mijn eentje iets van 240 euro kwijt.
Over kwijtschelden weet ik niks. Dat is denk ik overal verschillend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:14

Muurp schreef:
Dan heb ik al een probleem want ik heb een redelijke spaarrekening :+ zag ook dat ik veel bewijs moet hebben, ook van huisgenoten. Dus gaat lastig worden...

Meestal kan je dit ook in termijnen betalen

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 21:15

Dit is voor een kwartaal purny :) van 01-08 tot 31-12. Dus da's imo niet niks...

Ben al met de huisbaas in conclaaf voor de onjuiste inschrijving. Stond laatst ook al een deurwaarder voor die 'persoon' aan de deur :n

We betalen sowieso in termijnen, anders lukt het niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:19

Joh, maakt niets uit! In Groningen betaal je hetzelfde tarief voor 3 tm 7 personen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:21

Dan is het inderdaad veel geld. Maar ik zou zo snel mogelijk dat onderzoek in laten stellen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:41

Ik heb dat ook een keer gehad, stond een tweede bij mij ingeschreven terwijl ik er alleen woonde. Via de gemeente (ook Groningen ;) ) ook een adresonderzoek (heette dat geloof ik) in laten stellen en die persoon is op een gegeven moment uitgeschreven, toen kreeg ik een correctie. Ook al maakt het voor de afvalstoffen niet uit, zou het toch even doen want je kunt er gezeik mee krijgen. Zeker gezien er al deurwaarders voor die persoon staan :=

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 08:43

@vuurneon; dat had ik ook al gezien inderdaad :+ Maar ben er alsnog niet blij mee...

De huisbaas gaat contact opnemen met iemand van de gemeente hierover. :) Erg fijn!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:46

Dat kwijtschelding moeilijk is heb ik overigens ook ondervonden. Maakt niks uit dat als je schuld en sparen tegen elkaar wegzet je in de min komt, omdat je spaargeld hebt is het gewoon betalen..

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 08:54

Dan ga ik het niet eens proberen... Veel te veel gedoe en de kans dat het lukt is dus nihil..

Bedankt voor de reacties, scheelt weer een hoop onnodig werk!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:56

Overigens blijven wij ruim een jaar na het adresonderzoek ook nog gewoon post van deurwaardes krijgen, t is helaas geen magisch middel :') zelfs de politie kwam tot 2 keer toe langs om hem 'een lift te geven'. Maar je kan iig aantonen dat hij weg is, dus druipen ze snel af en geven ze het hopelijk door aan hun bedrijf.
(kun je nagaan, want bij het kadaster staat het huis ook al lang en breed op onze naam. Wij hebben een koophuis en worden nog steeds gestalkt door brieven :+ )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:37

Je huurbaas is niet verantwoordelijk dat iemand zich niet correct heeft laten inschrijven.
Wat je wel kunt doen is naar de gemeente stappen en aangeven dat er blijkbaar iemand op het adres ingeschreven staat die er niet woont. Komt er een soort van "opsporingsbevel". Uiteindelijk wordt die persoon wel uitgeschreven door de gemeente.

Wij hadden het ook aan de hand, na de aankoop van onze woning bleek het vorige gezin zich niet uitgeschreven te hebben. Ineens woonden we volgens de gemeente met 7 personen daar ipv met 2 personen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:45

Neonlight schreef:
Je huurbaas is niet verantwoordelijk dat iemand zich niet correct heeft laten inschrijven.
Wat je wel kunt doen is naar de gemeente stappen en aangeven dat er blijkbaar iemand op het adres ingeschreven staat die er niet woont. Komt er een soort van "opsporingsbevel". Uiteindelijk wordt die persoon wel uitgeschreven door de gemeente.

Wij hadden het ook aan de hand, na de aankoop van onze woning bleek het vorige gezin zich niet uitgeschreven te hebben. Ineens woonden we volgens de gemeente met 7 personen daar ipv met 2 personen.

Op deze manier zijn hele huishoudens onvindbaar voor allerlei instanties.
Wordt vaak gedaan als er een berg schulden zijn.
Gemeente mag nl niet zomaar zelf uitschrijven en moet een onderzoek gaan instellen waar iemand heen verhuisd is en moet dan ook nog opnieuw worden ingeschreven in de "nieuwe" gemeente.
Uiteindelijk worden ze er geen cent wijzer van, maar dat is een heel ander verhaal.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:48

Klopt dat dit vaker gebeurd, maar het is wel de enige manier om iemand van je adres te krijgen als diegene zich zelf niet uitschrijft bij de gemeente (of inschrijft bij een andere gemeente).

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 11:50

Het gaat hier om een Duitser, dus dat maakt het ook al lastiger :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:52

Shoot,
Inderdaad opnemen met de Gemeente en een adres onderzoek opstarten.
Weet je als het een 65+ was stoppen de SVB en ev de pensioenverzekeraar hun uitkering en dan zijn erg snel de rapen gaar. }>

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:16

Dat wist ik weer niet, maar het zal in dit geval niet van toepassing zijn, of het is een wel heel lang zittende student. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:50

Insteek is dat je kan wel verstoppertje spelen maar je wordt er letterlijk geen cent wijzer van.