Graag wil ik jullie vragen of mij een beetje informatie te verstrekken over de 21 + test.
Eerst een beetje info over mezelf:
Momenteel ben ik 18 jaar, in juni word ik 19. Ik ben momenteel bezig aan een mbo 3 opleiding toerisme en dit verloopt tot nu toe goed. Mijn punten zijn goed, op sommige vakken bovengemiddeld en ik durf te wedden dat mn punten de toren uit zouden schieten als ik beter mijn best zou doen. Om heel eerlijk te zijn vind ik het MBO gewoon niet zo super uitdagend en dit is misschien ook de reden waarom ik me niet voldoende in heb gezet.
In ieder geval, ik heb nu heel wat jaren school achter de rug. Ik moet vanaf juli 2015 tot december stage lopen in belgie en hierop volgt weer een stage van 5 maanden die in het buitenland zal plaats vinden.
Als alles goed verloopt en ik mijn diploma haal wil ik eigenlijk heel graag eventjes een pauze van school hebben en even een tijdje flink werken en sparen aangezien ik nu amper de mogelijkheid krijg om te sparen...
Nu zijn de toelatingseisen tot het HBO minimaal mbo 4 en dit diploma zal ik helaas niet gaan halen. Een voormalige vriend van mij heeft toenertijd ook een 21+ test gehaald. Zijn resultaten waren erg hoog maar nu was deze jongen wel heel erg slim. Aangezien ik geen contact meer met hem heb en daarnaast ook niet veel qua meningen van andere over de 21 + test kan vinden probeer ik het via deze weg!
Wie van jullie heeft deze test gedaan? Zo ja, wat was jouw vooropleiding en had je veel moeite met deze test? Word er afhankelijk van de richting die je kiest een aanpassing gedaan op de test of zijn deze over het algemeen allemaal hetzelfde? En wat kan ik me erbij voorstellen?
Ik verwacht dat het vrij basis zal zijn zoals Nederlands, Engels, rekenen, topografie misschien ook?
En is er een mogelijkheid om je op deze testen voor te bereiden? Ik heb namelijk ergens gelezen dat als je hem niet haalt je het pas een jaar later opnieuw mag proberen en dit bespaar ik me dan natuurlijk liever!!
Alvast bedankt
!
Het ging bij mij om logica, een rollenspel, en een vraag gesprek. Verder een hele pittige vragenlijst die ik vooraf moest invullen. Die vond ik nog het lastigste
Maar dat is inmiddels ook alweer bijna 10 jaar geleden dus er kan veel veranderd zijn in de tussen tijd.
?