Ik vraag mij af hoe andere het nou doen. Alleen wonend met een eigen paard. Ligt het alleen aan salaris? bepaalde manier van leven? of wellicht echt aan de plaats waar je woont?
Ik ben 23 jaar, heb een full time baan en krijg gewoon/normaal betaald.
Ik verdien zo rond de 1500 a 1600 netto per maand en mijn paard staat voor zo'n 280 p/m (voer inbegrepen) gestald.
Met het bedrag van 280 euro p/m mag ik echt in mijn handjes klappen hier in de stad. Paardje staat veel buiten, heb een goede bak etc. Goedkopere stal vinden is echt geen optie want die zijn er simpelweg gewoon niet.
Ik heb ook nog een bijrijdster voor 2 dagen in de week die betaald 50 euro dus blijft er nog 230 pm over.
Nou dat valt hartstikke mee kwa kosten voor een eigen paard denk ik zo.
Nou vraag ik me heel erg af hoe mijn paardliefhebbendelotgenoten dit nou financieel doen.
Hier in de stad ga je niet goedkoper kunnen huren dan zo'n 550 euro kale huur. Misschien 500 in een niet zo beste wijk zeg maar
Maar hoe doen andere het? Met een vaste lasten plaatje( gas, licht, verzekering, wegenbelasting, auto voor trailer etc) van 1000 pm en een paard van 300 pm ( ruim genomen) word het lastig rondkomen met een salaris van 1500.
Wie heeft dit probleem nog meer? En hoe lossen jullie dit op? Is de huur landinwaarts zoveel goedkoper of de stalling? Of Gaan jullie gwoon nooit meer uiteten of op vakantie? Of krijgen jullie misschien van je ouders nog wel is wat toegestopt? Ik ben heel benieuwd hoe andere het doen dus ik hoop dat er bokkers zijn die zo vrij durven zijn om er ook het e.a over te vertellen.
Alvast bedankt voor de reactie, of wellicht de gouden tip!
Haha

Het gaat hier over rondkomen, niet over overhouden?
Ik kon toen prima rondkomen.