profielwerkstuk , is dit al eens gedaan , ervaringen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

faunty

profielwerkstuk , is dit al eens gedaan , ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 20:00

hoi ,
volgend jaar moet ik een profielwerkstuk maken , nu ben ik alvast een onderwerp aan het bedenken .
nu hebben wij hier op stal een paard die eigenlijk 'ontrainbaar' lijkt , het is niet duidelijk wát nou precies goed werkt . nu wil ik later osteopathie gaan studeren en leek het mij leuk om voor biologie een soort profielwerkstuk over zeg maar een goede trainingsmethode voor dit soort paarden te vinden .
en dan als expiriment en litratuur . dit natuurlijk in samenwerking met de eigenaar , ruiter , en osteo.
nu was mijn vraag , is dit al eens gedaan of hebben mensen ervaring met een profielwerkstuk over paarden ?

groetjes faunty

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 23:24

Het maakt toch niet uit of het wel of niet al eens is gedaan? ;)
Als jij dat interessant vindt kun je er gewoon je profielwerkstuk over doen hoor :) Je kunt vast genoeg begeleiding hierbij krijgen van je docent of andere mensen in je omgeving.
Wellicht kom je dan wel op methodes die voor dit paard goed kunnen werken.

Mintgroen

Re: profielwerkstuk , is dit al eens gedaan , ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 01:20

Lijkt me een super goed onderwerp! Juist iets gaan onderzoeken wat dicht bij jou staat en een niet te groot onderwerp! Ik zeg, doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 01:25

Ik denk dat als je wilt weten of het een goed onderwerp is, je dit even aan je docent moet vragen. Wij hebben namelijk geen inzicht in de eisen die jouw school stelt aan je profielwerkstuk en wat je er precies voor moet doen.

Houd er wel rekening mee dat dit een erg tijdrovend project kan gaan worden. Mijn profielwerkstuk was 'alleen' literatuur en geen fysiek onderzoek en daar heeft al 150+ uur in gezeten. Je moet het wel met je andere vakken kunnen combineren in een relatief kort tijdsbestek.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 01:25

Leuk, ik denk eigenlijk niet dat je hier veel begeleiding in kan krijgen vanaf school. Meeste docenten op school wete niks van paarden. Maar in ons wereldje is er genoeg te vinden, leuk als je er goedkeuring voor krijgt!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 01:27

Emmaa_ schreef:
Ik denk dat als je wilt weten of het een goed onderwerp is, je dit even aan je docent moet vragen. Wij hebben namelijk geen inzicht in de eisen die jouw school stelt aan je profielwerkstuk en wat je er precies voor moet doen.

Houd er wel rekening mee dat dit een erg tijdrovend project kan gaan worden. Mijn profielwerkstuk was 'alleen' literatuur en geen fysiek onderzoek en daar heeft al 150+ uur in gezeten. Je moet het wel met je andere vakken kunnen combineren in een relatief kort tijdsbestek.

Maar als het een onderwerp is wat je echt interessant vindt... Is beter dan zoveel tijd steken in een minder onderwerp..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 01:28

Mirjamsel schreef:
Emmaa_ schreef:

Maar als het een onderwerp is wat je echt interessant vindt... Is beter dan zoveel tijd steken in een minder onderwerp..

Is ook wel zo, maar het is wel 'maar' je profielwerkstuk op de middelbare school. Als jij overuren moet gaan draaien op een moeilijk te behappen onderwerp terwijl je klasgenoten de laatste paar dagen een paar alinea's uitpoepen kan dat nogal demotiverend werken.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 07:51

Dankje voor de superfijne reacties ,
Ik wilde graag weten of het al eens op deze manier gedaan was en hoe die mensen het vonden , vandaar die vraag .
Tijdrovend vind ik niet erg , de paarden staan aan huis .

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:45

Ik heb mijn profielwerkstuk over Parelli gedaan, geen enkele docent met kennis erover helaas. Toch een docent gevonden die me wilde helpen en hij vond het helemaal geweldig en interessant :) Tijdrovend was het niet echt, maar ik vond het wel leuk om te doen.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 19:20

Kies een wat minder breed onderwerp. Focus je op 1 of 2 aspecten in jouw onderwerp. Ik denk dat je onderzoek daar ook sterker van wordt. Kan er iets dieper op in gaan en waarschijnlijk is je conclusie ook duidelijker.

Je gaat het jezelf anders zo lastig maken, ook als het onderwerp je ligt. Geloof me, been there, done that. Dat wil je niet in aanloop van je examen, mondelingen en andere belangrijke momenten.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 19:26

Dit is inderdaad te breed. Heb ik ook ervaring mee. Ik zou naar 1 aspect kijken. Desnoods alleen osteopathie bij een normaal paard en daar veranderingen van bekijken ofzo. Tis echt onmogelijk om zoveel verschillende aspecten te onderzoeken en daar dan een zinnige conclusie uit te trekken.