probleem openen bestanden usb stick

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xcaroline

probleem openen bestanden usb stick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 22:24

hey hey !

ik weet niet of het hier goed staat, maar mijn bestanden(world) sla ik vaak op een usb stick,die ik gebruik op meerdere computers.

Nu heb ik gisteren de bestanden geopend op een computer waar alleen een word starters packet op zit. het bestand werd op een andere manier geopend. geen idee wat voor bestand het was maar het deed me denken aan het online openen wat je ook wel doet met bestanden in de mail. Ik moest het alleen lezen dus heb verder niks veranderd. Nu wilde ik later die avond op die zelfde computer het bestand weer openen maar lukt dit niet meer. de naam van de bestanden zijn veranderd in bbbbbbbbbbb.. thuis weer geprobeerd en weer kunnen de bestanden niet geopend worden. Er zijn nu meer bestanden dan ik had en de grote van alle bestanden is bijna gelijk geworden. Nu ben ik ook niet heel handig met computers.

Op de stick staat voor maanden aan school werk. Heeft iemand enig idee hoe ik deze bestanden terug kan krijgen of dat ze er nog ergens op staan.

Alvast heel erg bedankt.

chocobroodje

Re: probleem openen bestanden usb stick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 06:43

[STW]--->[HTT]

Quad

Re: probleem openen bestanden usb stick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:33

Je kan kijken of een programma als recuvah recovery iets kan vinden. Ga in geen geval de USB stick formatteren.

Je kan ook de stick op fouten controleren, in Windows rechtsklik je erop in deze computer, eigenschappen, en onder een van de tabjes kan je aangeven, het volume op fouten controleren. Vink de opties aan dat repareren toegestaan is, en laat de software zijn werk doen.

Ps: Misschien wat mosterd na de maaltijd, maar heb je geen back-up? En waarom een USB stick als primair opslag medium gebruiken in plaats van bijvoorbeeld diensten als Dropbox of Microsoft OneDrive?