Powerbank voor iPhone

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Powerbank voor iPhone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:29

Hallo techneuten onder ons!

Ik heb vandaag bij de lokale Turkse elektronicawinkel een powerbank voor mijn iPhone gekocht. Gebruik het beestje al een tijdje en ik merk dat de batterij (vooral met het intensieve gebruik waar ik hem voor heb gekocht) het niet al te lang volhoudt. Als ik een dagje naar een andere stad wil of onderweg ben moet hij constant in vliegtuigstand, anders is de batterij te leeg om hem in leven te houden.

Goed, zo'n powerbank dus. Leuk en aardig. Zo'n gevaarte:
Afbeelding

Klein probleempje alleen. Ding hangt nu al een paar uur in de oplader en elke keer als ik hem in mijn iPhone probeer te stoppen om even te checken of hij het al doet laadt het kreng niet op. Moet hij eerst helemaal opgeladen zijn voordat ik hem kan gebruiken om mijn telefoon op te laden of heb ik gewoon een foutief modelletje gekocht?

Meer mensen met zo'n ding ook? :D

Destination

Re: Powerbank voor iPhone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:35

Ik heb ook een powerbank (wel een andere), maar als ik hem voor 50% heb opgeladen wil hij mijn telefoon ook al gewoon opladen, hoor. Misschien kan dat ding niet genoeg ampère leveren? Dus dat je telefoon 1 ampère nodig heeft en je powerbank maar 0.7 kan leveren oid?

http://www.pdashop.nl/product/519775/tp ... 1427571290
Zelf heb ik deze, werkt fantastisch en is supersnel! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:37

Er staat op dat hij 2600 mAh levert? Ik heb geen flauw idee. Als hij morgen nog niet werkt breng ik hem in ieder geval terug en bestel ik een andere online ofzo, want heb er geen zin in dat hij het helemaal niet doet :=

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:38

2600 mAh wil zeggen hoeveel hij kan leveren.
Bijvoorbeeld: mijn accu is 2000 mAh en mijn powerbank kan 10.400 leveren. Dat wil zeggen dat ik ongeveer 5 keer mijn telefoon er volledig mee kan opladen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:39

Hmm, dan vind ik het misschien toch de moeite wel waard om een wat duurdere te halen... Meerdere malen op kunnen laden klinkt mij echt als muziek in de oren haha

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:41

Haha ik vind het ook echt fantastisch _O-
Ik had vorige week vrijdag een concert in Amsterdam (woon in Groningen), dus om 14.00 weg ongeveer en rond 3.00 er weer. Kon toch maar mooi supersnel mijn telefoon weer opladen!

Edit: Hiervoor had ik een goedkopere van Duracell trouwens. Kon ook niet zoveel leveren en hij viel steeds uit met mijn telefoon (spanning klopte niet denk ik). Nu ik een iets duurdere en betere heb, gaat het een stuk beter.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:31

Hij zou het gewoon moeten doen dan hoor. Als hij weinig stroom levert laadt je telefoon gewoon langzamer op. Soms zit er een knopje op waarna hij pas je telefoon gaat laden.

Met 1000mA(1A) gaat het laden van je telefoon bijvoorbeeld sneller dan 500mA(0.5A). De nieuwste laders van huidige mobiele telefoons leveren zelfs 2100mA(2.1A) of nog meer.

Ik heb er zelf eentje die 14.000mAh bevat en 1000mA(1A) levert als ik telefoon oplaadt. Ik kan er dus ook meerdere keren mijn telefoon mee opladen. Ideaal. Ik vind zelf die van Xtorm het fijnst. :=

http://www.xtorm.eu/NL/power-banks

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:34

Ik heb een Anker. Ruim 10.000 ampere. Ik heb hem gekocht via amazon duitsland, maar die verschepen volgens mij niet naar Nederland. Heb hem laten bezorgen bij de ouders van een duitse collega, die hem dus weer mee naar het werk genomen heeft.

Maar werkt mega goed. Kan mijn iPad mini ongeveer 2 keer opladen of mijn iphone een keer of 5.

36 euro voor betaald.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 08:43

Ik heb een Xiaomi powerbank, ook 10,4Ah, gekocht voor iets van 17 euro bij DX.com. Ideaal apparaat!! :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:26

Ik heb zelf ook een Xiaomi powerbank aangeschaft, wel de grootste variant die van 16000mAh. €22 vond ik een prima koopje!

Die goedkope, vaak promotiemateriaal powerbanks zijn niet zoveel waard.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:34

Em, toen ik bij was in februari had ik ook eentje bij van Xtorm, heerlijk ding! Mijn iPhone 5s kan er 5 x mee worden opgeladen. Alleen mijn voordeel was dat hij in het kerstpakket van mijn moeder zat, dus dat scheelt aanzienlijk qua kosten natuurlijk :D

Maar ik vind het echt een aanrader! Je kan zelfs meerdere apparaten tegelijkertijd erop aansluiten, mocht je het nodig hebben :')

Ik had eerst ook een goedkopere, maar die hielden er altijd na een keer mee op..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:39

Probleem met on-officiele Apple producten is wel dat de capaciteit en kwaliteit vaak niet heel denderend zijn. Daarnaast kunnen de verschillende voltages die op non officiele producten zit nog wel eens wat problemen geven. Het probleem is daarnaast ook dat mocht er wat gebeuren (iPhone accu’s zijn helaas vrij fragiel) er met een B-merk apparaat zowel voor je iPhone als voor het ding zelf weinig te redden valt. Mocht het een merk zijn zoals Belkin (om even een voorbeeld te noemen) wat speciaal voor Apple producten spullen levert heb je meer kans qua garantie en dat het ook niet problematisch word. Plus dat dat over het algemeen best goed spul is voor het geld wat je ervoor betaald :)