Ik vroeg me af of er postbodes zijn die bezorgen buiten hun eigenwijk? Dat je zelf eerst een half uur moet fietsen om bij het depoit te komen en dan te kunnen bezorgen in desbetreffende wijk.
Dat heeft mijn vriend gedaan. Waarom denk je dat het niet te doen is? Je moet alleen niet vergeten dat je een bepaalde tijd krijgt voor je wijk (exl de reistijd). Als je dat niet lukt binnen die tijd, moet je wel gewoon doorwerken (moet bezorgd worden) De overuren krijg je niet uitbetaald.
Anoniem
Geplaatst: 29-03-15 12:55
Het is niet zo dat ik denk dat ik het niet kan, het is ook wel positief, lekker extra beweging! Alleen je bent inderdaad wel extra tijd kwijt om er te komen en weer terug naar huis te gaan. Maar aan de andere kant dat heb je met andere baantjes natuurlijk ook. Als je om 11 uur de post op kunt halen, dan moet je gewoon half 11 weg.
Ik ben benieuwd of meer mensen zo iets doen en of het te doen is.
Grit
Geplaatst: 29-03-15 13:02
Natuurlijk is dat te doen, vrijwel iedereen heeft in eigen tijd "reistijd" nodig om op het werk te komen. Of het voor jou te doen is qua conditie en motivatie kun je alleen zelf bepalen.
flitzz
Geplaatst: 29-03-15 13:30
Ik vind het goed te doen. Ik woon in een andere gemeente dan waar ik de post doe bestellen. Ik fiets elke dag ongeveer 6 km om bij het depot te komen. Dan bestel ik bijna iedere dag 2 wijken soms 3 en fiets daarna weer mijn 6 km terug naar huis. Ik heb wel de mazzel dat het depot ongeveer 500 meter van stal is en dat ik daar mijn fiets die ik gebruik om de post te bestellen kan neer zetten. Ik doe meestal nadat ik klaar ben met werken mijn paarden verzorgen/ rijden.. Dus qua beweging kom ik niks te kort
Ja ik woon in een ander dorp maar fiets een kwartier om bij het depot van het andere dorp te komen en dan loop ik wel post in een wijk dichtbij het depot dus dat is wel fijn. Maar ik doe het alleen op zaterdag en dat is prima te doen. (als ik doordeweeks ook zou lopen zou ook te doen zijn)
Goldwynn
Geplaatst: 29-03-15 13:50
Een vriendin van mij loopt voor Sand. Die krijgt twee of drie keer per week een aantal bakken post thuis. Deze moet ze dan zelf sorteren en op de juiste volgorde leggen en dag dat daarna voor een bepaalde tijd moet dan alles bezorgd zijn.
De wijk die ze heeft is niet haar eigen wijk, maar wel enigszins in de buurt.