Afvalstoffenheffing bij gedeelde container.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Afvalstoffenheffing bij gedeelde container.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 14:08

Kreeg zojuist post van de gemeente, ik moet 136 euro afvalstoffenheffing betalen voor een periode van 10 maanden. Vastrecht van 90 euro en dan nog per lediging van de container.
Echter: ik woon in een complex met 30 appartementen en we hebben een gezamenlijke grote container die meerdere malen per week geleegd word. Op zich helemaal prima en goed geregeld, maar hier ligt ook regelmatig puin en grof vuil in. Hierdoor zitten er soms héél wat extra kilo's in waar ik op deze manier ook aan mee betaal. Ik zamel zelf plastic apart in (al is dat nog niet zo lang) en ben verder zuinig met afval. Oud papier is ook apart.
Nu vroeg ik me af of het zin heeft hierover bij de woningbouw moeilijk te gaan doen, of dat dat gewoon normaal is en er niks anders op zit dan gewoon te betalen?

tamary

Re: Afvalstoffenheffing bij gedeelde container.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:10

Je kan het niet bewijzen, en dan heb je idd pech.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:12

Ik neem aan dat deze bedragen per huishouden of per hoofd berekend worden, en niet per kilo? Dit is toch gewoon precies hetzelfde als bv die grote stortkokers voor een flatgebouw?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:23

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 17:25

Ik woon inmiddels in Haren, dus gemeente Groningen is niet bij mij van toepassing ;). Op de Haren-site kan ik niet zoveel specifieke informatie vinden.
@Sonja: Ik ken vooral de systemen met code/chip waarbij er per kg afval gerekend wordt. Ook wel zo eerlijk, aangezien ik zelf verwacht dat ik minder afval heb dan mijn meeste buren. Maar als ik gewoon moet betalen, dan doe ik dat ;).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:30

dan bel je toch maandag even met de gemeente?

Punt is dat er niet te controleren is in jullie geval wie hoeveel erin stopt. Dus je kan wel zeggen dat je weinig weg gooit, maar de hele toko kan datzelfde ook zeggen. Dus ja, je hebt pech.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 17:37

Zie trouwens op de Groningen-site dat Haren nog heel coulant is met zijn prijzen, hihi! Hier is het wel per kilo en wordt het per leging gedeeld door het aantal mensen/huishoudens inderdaad.

Brengt bijna de neiging bij me op om alles van mn werk mee te nemen en hier in de container te kieperen, hihi O:) . Maar dat is me toch teveel werk voor die 20 ct per kilo :j