Verkeerde postbezorging

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Verkeerde postbezorging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 14:06

Hopeloos.

Ik woon nu al 2 jaar in mijn appartement en in het begin kreeg ik van fysiotherapeuten, symposia's voor verpleegkundigen en verzorgenden en een website die naambadges maakt reclame en/ of post voor het verzorgingshuis schuin tegenover mij. Zelfs kerstpost voor mensen daar kreeg ik de kerstkaarten.

In het begin bracht ik het netjes naar de overkant met het vriendelijke verzoek om het adres te laten wijzigen. Later ook op de envelop geschreven als ik het bij hun in de brievenbus deed
Van de fysiotherapie krijg ik niks meer, heel af en toe nog iets van de symposia's, maar van de week was het weer raak met de naambadges :x

Heb er nu heel groot opgeschreven dat de afzender onbekend is, de geadresseerde is geen verzorgingshuis is en retour afzender :')

Zouden ze het een keer leren?

Ben ook een keer heel erg boos geworden via mail en op een poststuk zelf. Jaren terug woonden in onze appartementen mensen met een verstandelijke handicap. Maar nog steeds kreeg ik van de instelling zelf zo'n maandblad. Ik steeds teruggestuurd, uiteindelijk mailadres opgezocht vanuit het blaadje. Meerdere mails verstuurd want ik bleef hem ontvangen, boze mails gestuurd en uiteindelijk met een grote zwarte stift op het maandblad zelf gekalkt dat als ik er nog 1 zou ontvangen ik hen zou belagen met post.

That did the trick :=

Ga zo de reclame/ post van de nametags in de brievenbus doen en hem terugsturen. Hopelijk stoppen ze ermee.

Ja ik kan ze uiteraard linea recta in de papierkliko doen, maar zo blijven ze jaar in, jaar uit post sturen. Beter dat zijzelf het foutieve adres veranderen, dan komt de post tenminste op plaats van bestemming.

Rennie89

Re: Verkeerde postbezorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:22

Ach ik krijg nu ook na een jaar nog ontzettend veel post van de vorige bewoner en die daarvoor en nog een onbekend iemand :+ ik verzamel het en dan gooi ik het allemaal in. 1 x retour aft der in de bus. Meer man ik niet doen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:52

Ik woon nu 2,5 jaar hier en ik krijg nog steeds post voor de vorige bewoner. Ik heb alles altijd heel braaf teruggestuurd maar ben inmiddels haar adres kwijt en het zit me wel gesneden. Het is inmiddels ook geen oude post meer, ze gebruikt dit adres als haar rekeningadres en wat ze bestelt laat ze op haar eigen adres of een afhaalpunt afleveren. Ik maak het open, kijk of er geen deurwaardersgedoe bij zit en laatst kreeg ik dus een envelop dat haar een lening werd ontzegd vanwege BKR registratie. Als je een lening aanvraagt op je oude adres ben je echt zo dom.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:32

Op mijn oude adres kreeg ik ook steeds post voor dezelfde postcode maar andere letters en zelfde huisnummer. Superirritant, zeker ook voor die mensen denk ik dan. Ik heb meerdere malen gebeld en gemaild naar post nl maar nog steeds gaat het fout. De ene keer bracht ik het zelf naar het goede adres, de andere keer opnieuw in de brievenbus maar heb het ook wel eens weggegooid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:20

Pff zwaar irritant , ik krijg ook nog post van oude bewoner :=

Madelief kan zijn dat de machine het verkeerd leest , het zijn dus 1234 AB en 11 , maar dan 1234 AC en 11? Dan hoort machine het goed te lezen

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:30

Wij krijgen na 12 jaar nog steeds post van de vorige bewoner (uitnodigingen voor wandelvakanties in Duitsland, inclusief vacuüm verpakt vlees...). Maakt niet uit hoe vaak je schrijft, terugstuurt of de vorige bewoners erop wijst. Sinds een jaar gooi ik het linea recta in de vuilnisbak en sinds kort (afkloppen) krijgen we zelden meer post van deze organisaties.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:33

Al zet je erop 'overleden'... Helpt geen klap :+

Ik gooi het maar gewoon elke keer weer weg en ik moet zeggen dat het sindsdien rustiger is met de incasso brieven. De reclame meuk blijft wel nog komen en omdat het geadresseerd is heeft een sticker geen zin.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 28-03-15 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:34

Wij ontvangen al een jaar lang post van de vorige eigenaar van ons huis dat is niet zo erg maar hij kon het huis niet betalen.
Dus heeel veel post gehad van deurwaarders en de bank en hypotheek en creditcard en rekeningen enz.
En nog steeds krijgen we veel post na heel veel telefoontjes enz
Gelukkig hadden we zijn nieuwe adres dus de deurwaarder die kant op gestuurd

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:35

Wij krijgen ook na 5 jaar nog steeds post van de vorige bewoner.
Ook van de bewoner daarvoor en vorige week opeens van nog 2 onbekende mensen.

In het begin heb ik de post netjes doorgeschoven naar die jongen, want hij was een paar appartementen verderop bij zijn vriendin ingetrokken. Na een poosje was hij weer verhuisd en kon dat niet meer, paar keer teruggestuurd met retour afzender idd.

Tegenwoordig mik ik het gelijk in de oudpapierbak.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:40

Jeetje wat irritant TS. :roll: Ik zou knettergek worden.

In duitsland woont een familie met dezelfde achternaam, onze straat heet de wolfskuillaan en die van hun de wolfskûle. We wonen ook nog op hetzelfde nummer. :')

Als zij in Nederland een boete krijgen dan krijgen wij die opgestuurd. _O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:45

Ik heb vorig jaar een kerstkaart gekregen voor mensen die in mijn huis hebben gewoond, maar dat moet zeker al 5 a 6 jaar terug zijn geweest. Helaas stond er geen achternaam op. Vond het best banketstaaf stond iets op als van laat snel wat van je horen, hopen t contact weer op te pakken. Nou niet dus :')

Ik heb nog een aantal maanden Hart voor Dieren naar de vorige bewoner doorgestuurd. Na 5x maar eens er een briefje bij gedaan met het vriendelijke verzoek het adres eens aan te passen. Het is dat het een prut blad is, maar gratis leesvoer is nooit weg :D

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:47

Rebecca schreef:

Madelief kan zijn dat de machine het verkeerd leest , het zijn dus 1234 AB en 11 , maar dan 1234 AC en 11? Dan hoort machine het goed te lezen

Klopt, mijn letters waren CN en die andere BR. Het ligt ook niet heel veel uit elkaar, weet niet wat er dan fout gaat. Ik dacht dat de postbode gewoon niet goed las, maar als het met machines tot zo ver zelfs gesorteerd wordt zal dat het niet zijn.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:00

Zo krijg ik al 3,5 jaar lang aanmaningen en dreigementen van deurwaarders. De eerste maand heb ik het netjes afgegeven aan de zus van de oude bewoner met het vriendelijke verzoek om het adres te laten wijzigen. De paar maanden erop hetzelfde verzoek, maar steeds iets minder vriendelijk. Daarna ben ik het (wel na openen :+ ) retour gaan sturen. Na een jaar ben ik gaan bellen en mailen naar de instanties, dat die persoon er al lang niet meer woonde en dat ik het niet zo fijn vond om dreigementen van deurwaarders te krijgen. Dit zo'n driekwart jaar volgehouden, maar zij bleven ook volhouden. Laatste half jaar met dikke zwarte stift idd retour gestuurd en niet te vriendelijk dat ik er klaar mee was en dat ik in het vervolg alles weg zou gooien. Dat heeft blijkbaar geholpen, want ik ontvang de laatste drie maanden nauwelijks iets meer. Niet vriendelijk van mij, maar het is toch van den zotte dat je na 3 jaar heen en weer bellen, retour sturen, mailen en nog veel meer nog stééds dezelfde brieven krijgt en zij hun oogkleppen maar niet afzetten.

Wat ik me hierdoor alleen wel afvroeg: hoelang blijven instanties dreigen met deurwaarders tot er daadwerkelijk actie ondernomen wordt :'). 3 jaar lang dezelfde brieven en nooit heb ik hier een mannetje op de stoep gezien :').

Ik krijg ook af en toe nog weleens een reclamekaartje of een kerk-iets van oude bewoners, maar dat maakt me niet zoveel uit. Kan gebeuren. Maar serieus die instanties over dat geld wat die gast niet betaald had... Man, stelletje volhouders... En het grappige was dat de hardnekkigste brievenstuurders een bedrag van ongeveer 3 euro wilden incasseren _O-. Denk dat er al 100x meer geld verspild is aan brieven versturen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:07

madeliefw schreef:
[naam] schreef:

Klopt, mijn letters waren CN en die andere BR. Het ligt ook niet heel veel uit elkaar, weet niet wat er dan fout gaat. Ik dacht dat de postbode gewoon niet goed las, maar als het met machines tot zo ver zelfs gesorteerd wordt zal dat het niet zijn.

Ligt aan machine , zijn het ook grotere poststukken? .Magazines etc worden handmatig in de kast gegooid in sorteer centrum dan ligt het ook aan de sorteerder op het sorteer centrum. Als het alleen maar enveloppen zijn dan is het de machine en een kippige sorteerder

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 06:30

Ik ontvang ook nog steeds post vsn de vorige bewoner, woon er nu 2 jaar.
Ik open niets en gooi niets weg, strafbaar en vind ik toch een drempel. Ik stuur wel alles terug met soms minder vriendelijke teksten. Oja, en de door hem gewonnen chocolade van de Postcodeloterij heb ik opgekaand. :o

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 08:36

Ik kreeg van mijn vorige bewoners het verzoek om eventuele post bij mijn buren te brengen, want zij hadden contact met elkaar en zo kwam de post dan toch weer terecht. Prima, maar ik vraag mij echt af hoe goed het contact is geweest. Na tien jaar krijg ik namelijk nog steeds post van hen :+ Uiteraard gooi ik de post nu weg.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:36

Indien bekend stuur/geef ik het een tijd door aan de oude bewoners, daarna stuur ik het een periode retour en uiteindelijk verdwijnt het bij het oud papier, blijf niet bezig.
Bij ons huidige huis zit ik in de retour afzender, geadresseerde verhuisd fase.
, de weggooi fase volgt halverwege dit jaar, dan is de vorige bewoner een heel dik jaar verhuisd.
Hoewel ik officiele dingen dan nog steeds wel retour wil zenden
Heb hij het vorige huis wel eens post open gemaakt om het retour te kunnen zenden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:41

Ach, als je het echt helemaal zat bent kun je altijd nog in nieuwbouw gaan wonen wat net opgeleverd wordt :')
Ik had het in mijn studentenhuis ook... Maar ja, daar hebben zóveel mensen gewoond, onontkoombaar dus.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:47

Over verkeerde post gesproken: Ik heb twee jaar lang dubbele Playboy door de bus gekregen :')
Deden uiteindelijk goed dienst als cadeau voor mannen. Mooi compleet seizoen playboy inclusief extra uitgaven met een strik er omheen :') :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 17:17

Renee1991 schreef:
Ach, als je het echt helemaal zat bent kun je altijd nog in nieuwbouw gaan wonen wat net opgeleverd wordt :')
Ik had het in mijn studentenhuis ook... Maar ja, daar hebben zóveel mensen gewoond, onontkoombaar dus.

Ons huis (mijn ouders huis) was nieuwbouw en toch kregen we post voor een schijnbaar vroegere bewoner. Kan niet want het was daarvoor allemaal weiland, wij hebben het huis gebouwd zien worden :')

Heeft ook jaren geduurd voordat dat geregeld was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:30

Dat is helemaal awkward :') Hier gelukkig geen last van.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:04

Ik ben na een half jaar alles terug gaan sturen. De oude bewoners wonen 5huizen verderop maar als zij te beroerd zijn om het adres te wijzigen dan stuur ik het wel retour. Moet zeggen dat eigenlijk alleen de anwb het volhoud om de post te sturen naar het vekeerde adres.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:06

ik kreeg afgelopen week een kaartje voor de oude bewoners van ons huis. Wij wonen daar nu al 4 jaar...
Bleek een geboortekaartje te zijn. Helaas weten wij niet waar de oude bewoners naartoe zijn verhuist, wouden ze ons niet laten weten. Is echt vreselijk!

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:15

Wij kregen zo nu en dan post voor de basis school die hier vroeger heeft gestaan, en nu aan de overkant van de straat staat. Er staat altijd duidelijk dat het voor die school is en dan toch bij een gewoon huis in de bus doen.
Heel apart, eerste paar keer afgeleverd bij de school met de vraag het adres te veranderen. Daarna retour afzender, en tegenwoordig gooien wij het gewoon weg. Kan wel bezig blijven op die manier.

School staat al een aantal jaar waar het nu staat. En het huis waar we in wonen is 2 jaar oud. Wonen er vanaf het begin in het ook sinds die tijd krijgen wij post voor de school. Vraag mij af waar ze voorheen de post afleverden.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:24

Je moet iemand hebben die de retour brief leest en er iets mee doet, anders blijf je maar in een cirkeltje post sturen. En het kost toch energie die je aan betere dingen kan besteden...

Ik heb maanden post teruggestuurd, maar toen ik er een baksteen, gerold in al mijn reclame, aan ging hangen met de opmerking: "deze persoon is hier niet bekend", was het erg snel afgelopen, want toen keek iemand er naar.