Op zoek naar een nieuwe auto.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Op zoek naar een nieuwe auto.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 22:14

Gezien de planning is dat ik komende zomer naar mijn vriend ga verhuizen om samen te gaan wonen.
Is het wel handig als ik een eigen auto heb. Maar ja, er zijn zoveel verschillende auto's.
Dus nu is de tijd om eens rustig te gaan oriënteren, en ik dacht, wellicht zijn er bokkers met tips, of leuke auto's!
Ik ben aan het kijken voor een kleinere auto.
Bijvoorbeeld de Peugeot 108, renault Twingo, Opel Corsa, Adam of Karl, Toyota Aygo, Hyundai i10.
Nou zo kunnen we nog wel even door gaan.

Ik vind het maar lastig want er zijn zoveel verschillende auto's op de markt.
Ik wil dus een wat kleinere auto, ipc het idee van een boodschappen auto.
Maar omdat ik dus voor een nieuwe auto wil gaan, zit ik ook een beetje te denken aan de toekomst.
Als we kinderen willen, dan is het natuurlijk ook prettig als daar plek voor is in de auto, dus wat meer laadruimte is dan ook wel prettig.
Nou ken ik wel een paar van deze modellen, en gaan we ook zeker bij een aantal dealers langs om informatie in te winnen.
Maar wellicht hebben jullie ook leuke ideeën, en weten jullie voor en nadelen van bepaalde modellen.

hwn

Re: Op zoek naar een nieuwe auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:20

goh, die kleine autootjes hebben vaak meer laadruimte dan je zou verwachten, hoor. Mijn eerste autootje (Daihatsu Charade 1000cc, inmiddels niet meer op de markt) heeft heel wat zakken paardenvoer mogen verduren.

Van de merken die je opnoemt, heb ik enkel ervaring met Hyundai, maar dan wel de i30 Wagon, dus niet bepaald een kleine wagen, maar wel super tevreden over!

Als je denkt aan kinderen, zou ik wel een 5deurs nemen ipv 3deurs, anders is het vaak wat onpraktisch om die kleine in een kinderzitje te manouvreren.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:22

Wij hebben een Toyota Yaris gekocht, meer laadruimte dan een Aygo, stukje luxer en nog steeds zuinig :D Ik ben er erg gelukkig mee, met kinderen geen ervaring maar een kindje (denk 2 ook wel) zou prima moeten passen verwacht ik :j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:23

Ik denk dat je bij deze modellen als boodschappenauto / tweede auto wel goed zit, maar als gezinsauto zijn ze wel érg krap hoor, zeker als er straks een zitje in moet etc. Ik had laatst mijn moeder, zusje met baby incl zitje in mijn fiat 500 en met onze spullen in de koffer was de auto gewoon vol. Persoonlijk zou ik als gezinsauto toch groter zoeken, wellicht pas straks en nu één van deze modellen als overgang. Een vriend van ons is laatst vader geworden en hij heeft zelfs wat moeite met zijn Audi A4 (B6 model, geen stationwagen) omdat ze gewoon helemaal niet ruim gevormd is.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 27-03-15 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 22:24

Ik heb inderdaad liever een 5 deurs dan een 3 deurs, vergeten te vermelden.
Zelf rij ik veel Opel, Hyundai ook geregeld mee gereden en ook een tijd een Daihatsu gereden.

Veel modellen heb ik nog niet gezien, maar ik weet bijvoorbeeld dat de Aygo niet bijzonder veel laadruimte heeft. Daar past in de toekomst geen kinderwagen in volgens mij.
Moet er ook een beetje nog overdenken of dat echt een prio is.
De komende 2 jaar komen er sowieso geen kinderen, maar daarna, ja wie weet.
En wil ik dan na zo'n korte tijd de auto al inruilen, of spaar ik nu beter even door voor een wat duurdere en grotere auto. Lastig lastig lastig. haha

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:28

Ik heb eerder gekozen voor een Ford Ka. Heerlijke auto! Gewoon meer comfort dan de autos die je eerder noemde! Ik heb in alle door jou genoemde autos proefgereden. Voor de Ka reed ik in een Polo Sport en die was minder ruim dan de Ka! Nadeel vind ik dat het een 3deurs is! Wel reed ik makkelijk met mijn Nichtje en al haar spullen (kinderwagen luiertas enz) en uiteraard zij zelf in de maxicosi overal naartoe!

Voor een 5deurs is de Fiesta uiteraard net een klasse groter maar ook een topauto!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:32

Ik heb een diahatsu sirion gehad!
Net wat ruimer, kun je met 3 op de achterbank zitten en flink wat kofferbak ruimte in vergelijking met aygo e.d

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:05

Wat is je budget? Wil je per se een nieuwe of ook evt een jonggebruikte?
Wij hebben net een VW polo uit 2012, ideaal qua grootte. Als ik m vergelijk met de Up van mijn moeder dan is die van ons toch wel erg fijn, net even slagje ruimer ook al hebben we allebei een vijfdeurs. Hoewel de Up als auto voor erbij ook prima is hoor :)!