ervaring gezocht met een elektrische fiets

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

ervaring gezocht met een elektrische fiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 19:32

Ik zoek een elektrische fiets die met gemak 25 km met ondersteuning haalt (of meer) in een prijs rond de 1000 euro. Wie heeft ervaring met deze fietsen.
Op internet nu een paar Union fietsen gezien die 999 euro kosten, ik kan hier alleen geen reviews over vinden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:37

Mijn moeder en tante hebben er een, ze vinden ze zwaar trappen en als je stil staat ook zwaar in de hand en zwaar draaien qua stuur :o

Mijn tante is er zelfs al 2 x mee gevallen en mijn moeder klaagt alleen maar, beide willen weer een gewone fiets :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:40

Heilig! :j ik heb ook een fiets van onder de 1000 euro (is er niet meer) en doet het al jaren goed :j ben er echt dolblij mee. In de binnenstad of met wind mee haal ik de ondersteuning er af en fiets het iets zwaarder dan mijn lichtgewicht fiets maar nog steeds prima. Draaicirkel is iets groter maar daar wen je aan :)

Ik heb echter wel een gewone lichtgewicht fiets erbij :) dus die pak ik voor kleine afstanden of bij goed weer.

Aan de hand ook geen probleem; als het nodig is kan ik ondersteuning krijgen tijdens het lopen met de fiets aan de hand :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-03-15 19:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:40

De eerste keer dat ik eropzat zei ik 'als ik ga trappen voelt het alsof mn paard op hol slaat' maar het is echt chill, wel is de fiets inderdaad heel zwaar aan de hand.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:41

Mijn oma heeft er eentje. Zij kan er hartstikke goed mee overweg en fietst met mooi weer afstanden van 40 km erop. Ik heb er zelf ook op gefietst. Prima te doen vind ik en zeker niet zwaar trappend of zwaar in de hand. Zal wel per fiets verschillen. Ik zou ze sowieso even uitproberen als dat kan.

bryce27

Re: ervaring gezocht met een elektrische fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:43

Ik ga na de examens paard inrijden 1 uur fietsen.
Lees dus even mee, misschien wel handig om dan een elektrische fiets te hebben.
Scheelt me een hoop energie denk ik.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 19:48

ja, maar wat voor een merk, type uitvoering voldoet dan aan mijn "eisen"?

- 25 (+) km per uur, met het gemak van gewoon fietsen
- motor in voorwiel geen probleem
- 7/8 versnellingen in naaf
- 53 cm frame maat (of meer)
- 36 V accu, redelijke actieradius
- rond de 1000 euro
Laatst bijgewerkt door ChristaMoor op 26-03-15 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:49

Max prijs?

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 19:49

1000 euro
Voor deze prijs heb ik een Union Galaxy, of een Union Nyala
Laatst bijgewerkt door ChristaMoor op 26-03-15 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:53

Uitproberen. Ik heb een elektrische fiets, mijn moeder ook, maar we gingen allebei voor een totaal andere. Dus gewoon een fietsenmaker binnenlopen, bij de meeste kan je ze gewoon uitproberen. Verschillen tussen een motor achter, voor of in het midden (al denk ik dat de laatste buiten je prijsklasse valt) zijn erg groot, evenals het soort ondersteuning (vermeerderen van kracht, of vermeerderen aan de hand van rotaties, kort gezegd). Dus echt, ga naar een fietsenwinkel, vertel hem je wensen en stap gewoon eens op een paar van die dingen.

Ik sfeer erbij, heb een hekel aan fietsen, maar zo is het wel te doen.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 19:59

Lalidan, dit klopt inderdaad. Ik heb zelf een Gazelle gehad, alleen tweedehands gekocht en nu een kapotte accu. Deze fiets heeft in de korte tijd dat ik hem had al 2 keer bij de fietsenmaker gestaan. Heeft een motor in het voorwiel en ondersteuningssensor op basis van trapkracht. Deze fiets was wel geweldig om op te fietsen. Met de inspanning waar je normaal 15 km mee haalt haalde ik op deze fiets 25 km. Twee weken geleden gefietst op eentje met ondersteuning op de omwenteling van de pedalen. Dit laatste beviel me helemaal niet.

Ik kan in de winkel waar de Union te koop staat(n) proefrijden en dit ben ik ook van plan. Alleen met een proefrit, weet ik niet of er bijvoorbeeld kinderziekten in zitten, of dat de accu;s lang mee gaan etc. Dan zou ik hier graag willen horen. Ervaringen dus, vooral op technisch gebied :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:06

Ik heb een Bikkel. super fiets! 7 versnellingen, en ook kun je de ondersteuning instellen van 0 tot 10.
Op een lange rechte weg in de 7e versnelling op standje 10 haalt hij makkelijk de 25+ km/u
Ben er super blij mee. Ik heb hem hier bij de plaatselijke fietsenwinkel vandaan, 2e hands gekocht.
Proefgereden op deze en nog een andere, maar deze beviel me beter, en nog steeds.