Studie commerciële economie deeltijd. Ervaringen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Studie commerciële economie deeltijd. Ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 18:04

Wie o wie doet of heeft de opleiding Commerciële economie gedaan?

Een korte uitleg in welke situatie ik nu zit. Geen geschikte baan voor deze opleiding dus ik zou nog opzoek moeten en ik ben heel erg benieuwt wat de ervaringen zijn!

En dan vooral de deeltijd variant. Wat voor baan hadden jullie naast de opleiding en was het te doen?
Hoeveel uur werk erbij ? Waren de opdrachten goed te combineren op het werk ? Kwam er veel marketing bij kijken ?

Alvast bedankt ! :D

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:46

Ik studeer deeltijd CE aan de Haagse Hogeschool (jaar 4).

Bij ons is het zo dat je pas in jaar 3 aan je werkervaringsverplichting/stage moet voldoen, wat inhoudt dat je pas in jaar 3 een relevante werkplek dient te hebben, genoeg tijd om te zoeken dus.
Je woont in Zeeland zie ik, helaas weet ik niet hoe het daar op de Hogeschool is geregeld.

Ikzelf had een eigen bedrijf wat als stageplaats kon dienen, dus als je ambities hebt als zelfstandig ondernemer, dan kun je dat ook inbrengen.

Mijn klasgenoten werken gemiddeld 32 uur per week. Of de opleiding goed te combineren is hangt een beetje af van je baan en hoeveel je zelf aan kan. In mijn klas zijn er zelfs mensen met een gezin en ik ben chronisch ziek, ik denk dat het pittig is, maar waar een wil is...

Het is een opleiding met veel marketing e.d., maar ook veel (bedrijfs)economie. :)