Vervelende Collega

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Vervelende Collega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 16:57

Al bijna 2 maand loop ik stage bij een grafisch bedrijf samen met nog een klas genoot/vriendin. Daar zit nu ook 2 dagen (donderdag en vrijdag) in de week een jongen. Het was in het begin al een beetje een apart type. Beetje een mooiboy maar ook weer niet een jongen die je zou omschrijven als een swagger boy (die woorden gebruik ik normaal niet maar passen wel echt bij hem :') ) Nou ja fijn leuk dat er nog een stagair is. Ik had niets tegen hem tot een paar dagen terug. We moesten mappen ordenen in een magazijn en dat ging niet bepaald makkelijk al helemaal niet met mijn rekenkunsten. Op een gegeven moment wou hij er vandoor om een pauze te houden. Ik zei dus ''ach laten we dit even af maken is zo klaar'' maar hij ''nee, ik wil een pauze''. Ik zeg: ''je kan niet zomaar een pauze gaan houden'' hij: ''als ik een pauze wil houden ga ik pauze houden'' hij vlucht het magazijn uit en komt even later terug met de mededeling dat hij gevraagd had of hij een pauze mocht houden en of ik dan ook mee kwam. Ik heb toen nee gezegd omdat ik het werk af wou hebben en er alleen maar verwarring zou komen als je er nu bij weg zou lopen. Dus die jongen is hem gesmeerd en heeft me 45 min in het magazijn laten zwoegen terwijl hij pauze zat te houden. Komt de man aanlopen die ons aanstuurt bij die klus blijkt dat de jongen helemaal niet heeft gevraagd om pauze te houden en er gewoon vandoor is gegaan. Niet veel later na dat die man is geweest komt hij binnen om me nog even te helpen... ja leuk ik heb alles af en moet nog 4 mappen op een plank zetten lekker is dat. De hele tijd liep hij al te zeuren dat hij een pauze wou, dat het zo hard werken is en da hij wel hoopt dat hij een stage vergoeding krijgt want hij vond het werk zo belachelijk... ja juist, het hoort gewoon bij je werk hier op stage.

Nu net vroeg de vriendin of iemand mee ging thee halen. Ik besloot niet te gaan want iedere keer als ik op sta van mijn stoel moet ik naar de wc. Heel vervelend, het kan niet gezond zijn dat ik zo vaak moet. En als ik meer water ga drinken dan moet ik nog vaker dus ik schud mijn hoofd. Maar die jongen zag mijn nee schudden niet en het eerste wat hij doet na dat ze het vraagt is mijn naam roepen. Dat ik maar met haar mee moet omdat hij net al de hele tijd aan het werk is geweest. Ja hallo, hij is niet de enigste die aan het werk is. Ik ben ook wel aan het werk maar achter mijn laptop met een logo. Zit hij daarna te roepen dat ik een luilak ben. ''He luilak, luilak, luiererd'' De hele tijd door. Hoezo kinderachtig? Dus op dat punt besloot ik hem te negeren. Ik ben hem een beetje zat. Telkens heeft hij van die rare opmerkingen. Ik vind hem echt vervelend en ben blij als ik aan het einde van de dag naar huis toe kan, word zo moe van die vent. Ik wil ook niet vervelend lopen doen tegen mijn baas over hem. Vind dat zo 'klikken' en klikken hoort niet. Ben volwassen genoeg dat ik het zelf ook kan oplossen... maar hoe?!
Laatst bijgewerkt door Gydja op 26-03-15 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Suuskipje

Re: Vervelende Collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:01

Geef het gewoon straight forward aan tegen hem, van joh ik ben er niet zo van gediend dat je zo tegen mepraat. Je zal het misschien als geintje bedoelen maar ik voel me er niet fijn bij, Zou fijn zijn als je ermee op wilt houden :)
Als hij dan net zo lame gaat doen zoals hij nu tegen je doet zou ik het wel tegen je begeleider aangeven want je moet wel plezier op je werk behouden :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:02

Tja, zo te lezen gaat hij er zelf niet meer lang mogen werken als hij zo blijft doorgaan :7

Zeg hem gewoon dat je dat kinderachtige gedoe spuugzat bent, kan heel goed zijn dat hij dit doet om indruk op je te maken en zich niet realiseert hoe hij overkomt ;)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:03

Waarom ben je lui als je geen thee haalt? Als je geen thee wil dan haal je het toch niet? Of loop je stage als koffiejuf? :+

Ik moet trouwens ook elk uur naar de wc. Geen idee waarom.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:05

Je zegt volwassen genoeg te zijn, ik krijg het idee dat je eerder 12 bent. Laat die vent, het is jouw stage en die moet je goed uitvoeren. De leidinggevenden hebben vaak snel genoeg in de gaten wie er de kantjes af loopt.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 17:05

Ik zit er dus mee in de maag om het ''gewoon even'' tegen hem te zeggen. Heb geen zin in nog een vervelende opmerking -O-
Heb al eens gezegd dat ik hem niet leuk vond doen toen kreeg ik ook een vervelende opmerking naar mijn hoofd gesmeten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:06

Gydja schreef:
Ik zit er dus mee in de maag om het ''gewoon even'' tegen hem te zeggen. Heb geen zin in nog een vervelende opmerking -O-
Heb al eens gezegd dat ik hem niet leuk vond doen toen kreeg ik ook een vervelende opmerking naar mijn hoofd gesmeten.

Laat toch wezen, ene oor in en andere oor uit. Dit zijn zaken waar je later nog veel vaker mee te maken krijgt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:06

Als ie zo doorgaat is het straks doei voor hem.

Misschien is ie wel jaloers op jou, en doet ie daarom zo.
Al vraag ik me wel af hoe oud die jongen is..

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 17:07

bigone schreef:
Je zegt volwassen genoeg te zijn, ik krijg het idee dat je eerder 12 bent. Laat die vent, het is jouw stage en die moet je goed uitvoeren. De leidinggevenden hebben vaak snel genoeg in de gaten wie er de kantjes af loopt.

Nou dank je wel >;) ik laat hem toch ook maar ik kan het toch nog wel vervelend vinden.
Wie weet heeft hier een bokker een goudentip.

Ess_Ramona schreef:
Als ie zo doorgaat is het straks doei voor hem.

Misschien is ie wel jaloers op jou, en doet ie daarom zo.
Al vraag ik me wel af hoe oud die jongen is..

Die man die ons aanstuurde bij de mappen die had hem allang de deur gewezen maar hij is de baas niet dus kan hij niet doen vertelde hij me. Hij werkt op een andere afdeling. Mijn baas heeft het nog niet zo door geloof ik.
De jongen is 16.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:08

Gut zeg, als je je dit al zo aantrekt ga je het nog heel zwaar krijgen in die wereld :=

Let it go, gewoon negeren en gezellig doen met je andere collegas, je kunt niet met iedereen vriendjes zijn :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 17:12

Ach ja ik snap ook wel dat ik me er niet zo veel van moet aantrekken. En er zijn honderdmaal vervelendere dingen. Maar dan snap ik nog niet waarom hij zich zo kinderachtig gedraagt. Als hij echt indruk wil maken dan doet hij toch echt iets verkeerd :')

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:13

Nou nou, niet te betuttelend worden tegenover TS...

Er lopen nu eenmaal veel vervelende mensen rond op de wereld. Je kunt er vaak niks aan doen zolang ze geen regels overtreden. Ik vind best dat je je frustraties mag uitspreken hier als dat oplucht. Gewoon blijven volhouden daar en misschien maak je nog het zoete moment mee dat hij eruit gegooid wordt. :P

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:16

Ts, ik snap je wel. Dit soort gedrag is oa de reden dat ik destijds heel gauw gestopt ben met mijn hbo opleiding...Gedwongen worden samen te werken met mensen zonder motivatie is niet grappig. Geluk voor jou, je stage en prestatie daar zijn zoals ik begrijp niet van hem afhankelijk, dat is al heel fijn! Zelf dus lekker je best blijven doen en laten zien wat je kan en hem zoveel mogelijk links laten liggen. Niet meegaan in zijn gezeur, gaat hij echt over de schreef het aangeven bij je leidinggevende! Vraag je verder niet af waarom, wat hij wil etc, hij wil niets namelijk. Het is gewoon een ongemotiveerde gast zoals er zoveel rondlopen, nog teveel puber om zich te bekommeren over zijn toekomst en na te denken over meer dan zijn volgende pauze. Over tien jaar is het vast een hele leuke vent :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:18

Je bent zo te lezen nog jong en weet je? Het is een stage, je moet nog veel leren en dat is oke. Je kan hier prima met je stagebegeleider over praten :j het is niet klikken, maar vragen om handvatten hoe je hiermee om kan gaan.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:21

Ik snap best dat je je daaraan ergert, al helemaal als hij dan gaat roepen dat jij luilak bent (en natuurlijk de manier waarop) Ik kan daar ook echt niet tegen.. Kan best wezen dat je je dan aanstelt maar dat voelt toch gewoon niet fijn als je zo'n figuur de hele tijd om je heen hebt :n

Het beste is toch om het hem eens recht in zijn gezicht te zeggen, dat hij dit bij jou niet moet doen.. Zeker op zo'n moment dat hij iets aan het roepen is, dan moet je het niet negeren maar meteen zeggen dat hij daarmee op moet houden, dat je dat niet grappig vindt. En anders toch maar naar je baas, die hebben nou eenmaal meer overwicht.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 17:27

Kijk ik snap best dat ik me er niet veel van aan moet trekken maar vind het vervelend om te horen dat ik lui ben. Ben alles behalve dat!

volgende keer zal ik gewoon zeggen wat ik er van vind

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:38

Allereerst het is je stage, dus het is om voor je er erg in hebt.. Wees blij, sommigen van ons zitten jarenlang met zulke gastjes opgescheept..

maar goed, dat even terzijde..

eigenlijk gaat het dus alleen om banketstaaf opmerkingen vandaag..
Want een paar dagen terug drukt hij zijn neus bij het werk.. is natuurlijk niet jouw probleem (tenzij je dat ook graag zou willen maar niet durft te doen.. dan is het eigenlijk een beetje afgunst dat hij zomaar zoiets durft te doen).. Dat jij al het werk alleen moest doen... och, of je het nu alleen doet of met z'n twee, het is je werk van dat moment..

Het is ook niet jouw probleem dat zijn baas het ontdekt, noch kun je hem daarom 'vervelend' vinden natuurlijk. sterker nog, als de ander op zijn bek gaat door eigen toedoen, valt je eigen goede werk meer op moet je maar denken.. Minder kijken naar wat een ander fout doet en je gewoon concentreren op wat je zelf doet en dat goed doet. Des te meer zul je je onderscheiden.. Onderscheiden doe je nooit door je te lopen ergeren aan een ander.. want wat je voelt en denkt, straal je onbewust ook uit (en je wilt niet dat je baas het idee hebt dat je loopt te chagerijnen toch?).

dat iemand vraagt om even te helpen om mee wat te drinken te halen is ook niet vreemd.. blijkbaar had ze een tweede setje handjes nodig (anders is de reactie van de jongen onnodig, immers hij hoeft ook niet mee, het was dan een pauze verzoek).. Ook de opmerking die dan volgt of jij het wilt doen omdat hij net van zijn plek is geweest, valt ook nog binnen het redelijke. immers als er even geholpen moet worden, dan is het vrij logisch dat je dat om en om doet. En wat is er mis om dan even je blaas te legen.

Dus eigenlijk gaat het om de opmerkingen over luiheid.. waarom heb je hem dan niet gelijk gezegd dat je dat niet prettig vind en gevraagd of hij daarmee op wil houden?

Eigenlijk vind je deze collega nu dus vervelend vooral door wat er net gebeurd is.. Dat kan, dan loop je naar je baas en vraag je:

joh, heb je wat anders voor mij te doen, want ik heb een probleem met mijn collega.. Als hij dan vraagt wat er dan gebeurd is.. Dan kun je het altijd in het midden laten, iets in de trant van: hij maakte een paar banketstaaf opmerkingen waar ik niet van gediend ben en geen zin heb om met hem daarover een discussie aan te gaan.. Als je baas dan precies wil weten wat er gebeurd is, dan valt het niet onder klikken, hij vraagt je er immers direct naar.

als je besluit dat te doen, moet je ook wel echt zeker weten dat de jongen in kwestie ook niet om wat voor reden een bezwaar tegen jou kan hebben.. Immers voor iedere vinger die wijst, kunnen er wel eens 10 terug wijzen.. Daarom is het vaak beter om de wijste te zijn en je gewoon niet te ergeren aan kinderlijke opmerkingen..

jij wilt een 10 voor je stage, of een cijfer daar zo dicht mogelijk op.. dat jong valt niet onder je stageopdracht, dus lekker links laten liggen zou ik zo zeggen.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:42

Het is en blijft een jongen, die vinden het alleen maar leuk om te jennen.

Gewoon lekker negeren, houdt ie er vanzelf mee op.
Hij wil niet fatsoenlijk werken? Hoort ie vanzelf wel van zijn leidinggevende, die heeft het ook gauw genoeg door en krijgt hij daar wel een sneer van.

Lekker zelf aan je eigen werk bezig gaan, jij moet je stage voor jezelf halen, niet voor hem, toch?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 17:47

Ik ga meestal samen met haar thee halen. Gewoon voor de gezelligheid. Als ze extra handen nodig haf had ik natuurlijk wel geholpen :D

zal me er wat minder van aantrekken. Ik overleef het allemaal wel. Het is gewoon fijn ommijn frustratie van me af te schrijven

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:47

Zit je niet wat snel op de kast?? Misschien vind hij dat wel leuk. Sta erboven laat die knuppel je dag niet verpesten

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 17:51

Tabaluga12 schreef:
Zit je niet wat snel op de kast?? Misschien vind hij dat wel leuk. Sta erboven laat die knuppel je dag niet verpesten

Misschien wel... trek me nog al snel aan wat anderen vinden of zeggen. Moet ik niet doen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.