En weer zo'n saai dagje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JSeine

En weer zo'n saai dagje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 11:55

Ja, de titel zegt het al.. een verveeldagje!

Ik zal eerst even vertellen waarom:
Gisteren heb ik bij de dokter te horen gekregen dat ik een ontsteking in mijn voet heb zitten. Heeeeerlijk :( Ik mag wel wat lopen maar moet vooral de voet niet teveel belasten. Ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan voor een buitenmens die 24/7 met haar paarden bezig zou willen zijn :') En het kan nog wel een aantal dagen duren zo.. Ik zeg top |o ! Zometeen ga ik de paardjes maar even buiten zetten en voor school bezig, want daar heb ik nu zeeën aan tijd voor de komende dagen! +:)+ Net zoals mijn oma lekker de hele dag lastig te vallen (ik zit doordeweeks bij mijn oma)

Gaan jullie nog iets leuks beleven vandaag? Of zijn er meer mensen die net zoals mij de hele dag lekker lopen te sikkeneuren omdat we weinig kunnen doen?

:wave: :wave: :wave: :wave:

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:11

Beterschap!

Ik zit nu op school, en ga na school aan school werken en vanavond even langs de ruitersportzaak en paardrijden.

Misschien kun je ook leuke series kijken?

chamion
Huisheks

Re: En weer zo'n saai dagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:17

Ah, ook al een thuiszitter wegens voetproblemen, waar heb jij precies last van? Ik heb een voorloper van hielspoor (Plantaire fasciitis) ik mag wel nog van alles doen maar door de pijn wordt ik wel flink beperkt. Helaas is dat erg lastig want ik moet meer bewegen omdat ik moet afvallen maar juist omdat ik weer actiever wordt is de ontsteking begonnen.

Huisarts heeft wisselbad aangeraden voor mijn voeten en ik moet zeggen tot nu toe werkt het goed.
Elke ochtend eerst 5 minuten in vrij warm water (rond de 40 graden) daarna maximaal 1 minuut in koud water (liefst ijswater) en dat minimaal 3 keer herhalen.
Mocht het over 6 weken niet weg wezen moet ik aan injecties denken voor mijn mijn voeten om de ontsteking te behandelen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:30

Beterschap!
Ik zit ook thuis deze week. Maandag geopereerd aan m'n hand. Alles wat ik normaal graag doe (sporten, koken) kan nu niet. Ben vooral series aan het kijken en lezen :)! En elke dag even naar buiten, lekker frisse neus halen is ook fijn.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:37

Beterschap!
Thuis zitten is vervelend, ik weet er inmiddels alles van ik heb op 18 augustus 2014 mijn peroneus pezen over de enkel geluierd, inmiddels 2x geopereerd en nu ben ik aan het revalideren van de laatste operatie. Normaal ben ik gek op wandelen, ik liep gemiddeld zo'n 5 à 6 KM per dag, nu hinkel ik van de bank naar het toilet en terug.
Ik probeer mijn tijd te verdoen met thuiswerken, bokken, tv series tot in den treuren volgen en ik hou me bezig met het bedenken van het avondeten.
Ik had verwacht het schrijven van (korte) verhalen wel weer op te kunnen gaan pakken maar juist nu heb ik door de verveling en het niks mee maken op een dag gewoon 0 inspiratie, dus we laten dat maar liggen.

Hopelijk ben jij weer een beetje rap op de been TS, kun je weer lekker veel aan de slag met je paardjes.

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 13:38

Ess_Ramona schreef:
Beterschap!

Ik zit nu op school, en ga na school aan school werken en vanavond even langs de ruitersportzaak en paardrijden.

Misschien kun je ook leuke series kijken?

Dankje!
Kan ik wel eens gaan doen ja! Dankjewel voor de tip! Maar nu eerst maar even wat verslagen af gaan maken.....

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 13:39

chamion schreef:
Ah, ook al een thuiszitter wegens voetproblemen, waar heb jij precies last van? Ik heb een voorloper van hielspoor (Plantaire fasciitis) ik mag wel nog van alles doen maar door de pijn wordt ik wel flink beperkt. Helaas is dat erg lastig want ik moet meer bewegen omdat ik moet afvallen maar juist omdat ik weer actiever wordt is de ontsteking begonnen.

Huisarts heeft wisselbad aangeraden voor mijn voeten en ik moet zeggen tot nu toe werkt het goed.
Elke ochtend eerst 5 minuten in vrij warm water (rond de 40 graden) daarna maximaal 1 minuut in koud water (liefst ijswater) en dat minimaal 3 keer herhalen.
Mocht het over 6 weken niet weg wezen moet ik aan injecties denken voor mijn mijn voeten om de ontsteking te behandelen.

Ik weet niet precies wat het is, weet wel dat ik er knettergek van word! Ik ben zelf ook bezig met afvallen, wordt m nu ook niet helemaal met men zere poot :')

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 13:41

Plien91 schreef:
Beterschap!
Ik zit ook thuis deze week. Maandag geopereerd aan m'n hand. Alles wat ik normaal graag doe (sporten, koken) kan nu niet. Ben vooral series aan het kijken en lezen :)! En elke dag even naar buiten, lekker frisse neus halen is ook fijn.

Dankje! Eerst nu maar wat verslagen af maken en dan wordt het voor mij denk ik ook maar series kijken en lezen! Ik kom ook wel buiten gelukkig, paarden naar buiten doen, beetje borstelen etc.. Gelukkig heb ik twee hele lieve meiden die wekelijks komen lessen bij mij en daarnaast ook even mijn paarden wil trainen voor me!

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 13:43

AmyII schreef:
Beterschap!
Thuis zitten is vervelend, ik weet er inmiddels alles van ik heb op 18 augustus 2014 mijn peroneus pezen over de enkel geluierd, inmiddels 2x geopereerd en nu ben ik aan het revalideren van de laatste operatie. Normaal ben ik gek op wandelen, ik liep gemiddeld zo'n 5 à 6 KM per dag, nu hinkel ik van de bank naar het toilet en terug.
Ik probeer mijn tijd te verdoen met thuiswerken, bokken, tv series tot in den treuren volgen en ik hou me bezig met het bedenken van het avondeten.
Ik had verwacht het schrijven van (korte) verhalen wel weer op te kunnen gaan pakken maar juist nu heb ik door de verveling en het niks mee maken op een dag gewoon 0 inspiratie, dus we laten dat maar liggen.

Hopelijk ben jij weer een beetje rap op de been TS, kun je weer lekker veel aan de slag met je paardjes.

Dankjewel!
Het is inderdaad vervelend en helaas is er dan ook weinig te beleven aan. Idd, schoolwerk, bokken, lezen en tv series zijn er dan ook voor mij. Hopelijk is de ontsteking gauw weg, want ik ben echt geeen stilzitter haha!

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 13:43

Oh en jullie ook allemaal beterschap gewenst! :) :)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:50

ik ken het ik zit nu al zo,n 3 maanden thuis geloof ik , ik zit thuis vanwege darm klachten die soms zo erg zijn dat ik krom loop van de pijn
ze zijn het nu aan het onderzoeken maar hier in het ziekenhuis in Zoetermeer hebben ze tot nu toe nog niet echt iets nuttigs gedaan , morgen moet ik er weer heen en dan vragen om een second opinion naar het sophia kinderziekenhuis in rotterdam

oh en over dingetjes doen ik lees nu bijvoorbeeld heel erg veel speel spelletje op de ds de wii
maak hele puzzel boekjes heb heeeel veel topics op bokt door gelezen
oh en als je netflix hebt ik raad je de serie the mentalist zeke aan het is een geweldige serie

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 13:55

maatje987 schreef:
ik ken het ik zit nu al zo,n 3 maanden thuis geloof ik , ik zit thuis vanwege darm klachten die soms zo erg zijn dat ik krom loop van de pijn
ze zijn het nu aan het onderzoeken maar hier in het ziekenhuis in Zoetermeer hebben ze tot nu toe nog niet echt iets nuttigs gedaan , morgen moet ik er weer heen en dan vragen om een second opinion naar het sophia kinderziekenhuis in rotterdam

oh en over dingetjes doen ik lees nu bijvoorbeeld heel erg veel speel spelletje op de ds de wii
maak hele puzzel boekjes heb heeeel veel topics op bokt door gelezen
oh en als je netflix hebt ik raad je de serie the mentalist zeke aan het is een geweldige serie

Oei, niet fijn! Sterkte!

Puzzelboekjes! Dat vind ik een hele leuke tip! Was ik vroeger hartstikke dol op, toch maar weer eens oppakken! Dankuuu!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:58

Plien91 schreef:
Beterschap!

Hee, Plien! Wat heb jij voor operatie gehad? Lekker handig zo met de verhuizing...
Ik ben ook aan mijn hand geopereerd (vorige week) en kan er ook nog niet zoveel mee. Boring....

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:26

asje :D oh en kleuren voor volwassenen is ook heel leuk

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:32

Beterschap!
Ik heb iedere dag wel zo'n dagje. Ik zit al 3,5 jaar thuis wegens gezondheidsproblemen.
De hele dat aan het wachten tot een van mijn huisgenoten mij naar mijn paard kan brengen. Want door de gezondheidsproblematiek heb ik zelf mijn rijbewijs niet kunnen halen.
Ik ben normaal gesproken een 24/7 bezige bij die vanalles maakt en doet en gaat paardrijden. Zolang het maar actief en cratief is.
Momenteel moet ik mijn pap koelen met series kijken (zit momenteel aan het einde van seizoen 6 NCIS), Katten knuffelen (doe ik anders ook wel graag :p ), gamen, bokt, lezen, dvd's bekijken en dingen bedenken die ik kan doen :').

Kleuren voor volwassenen heb ik ook gedaan maar ben niet zo'n rustig type en kan dat wegens mijn gezondheid niet lang doen (lees 10 min max).

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:37

Zit ook thuis, dinsdag voor de derde keer aan mijn knie geopereerd. Hopelijk de laatste keer want thuis zitten is ook niks voor mij :n

Succes allemaal!!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:23

JSeine schreef:
chamion schreef:

Ik weet niet precies wat het is, weet wel dat ik er knettergek van word! Ik ben zelf ook bezig met afvallen, wordt m nu ook niet helemaal met men zere poot :')

Zit het op 1 bepaalde punt in je voet en trekt het door naar je tenen en omhoog?? En doet het vooral in de ochtend pijn en wanneer je weer moet gaan lopen na een tijdje te hebben gezeten (vooral na al een tijd op je hoeven te hebben gestaan) En voel je er niks van als je voeten in de lucht hangen?

Dan is de kans groot dat je hetzelfde hebt als wat ik heb...
En probeer gewoon die wisselbad tip van mijn HA, baat het niet dan schaad het niet in dit geval.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:26

Beterschap TS

Hier vroeg op, hoefsmid is geweest voor 8 paarden, daarna weer al gevoerd, en nu zit ik me thuis ook te vervelen :P

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 17:00

@chamion klinkt wel hetzelfde jaa!

Bedankt voor de tips allemaal! Ga ik zeker wat mee kunnen haha!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:00

Als je je verveelt, ik heb nog een rapport wat gemaakt moet worden :+?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:03

Veel beterschap en sterkte met thuis zitten. Ik weet wat je doormaakt ik ben ook een bezig bijtje en afgelopen zomer moest ik na een operatie aan mijn blinde darm ook 2 weken thuis zitten en absoluut niet bij de paarden komen (ivm, die wonden van de operatie en mijn allergie voor paarden) heb ik toen stiekem wel 1x gedaan.. :')

Lekker wat tijdschriftjes lezen, alles op orde maken waar je anders nooit aan toe kwam (als je iets te binnen schiet op een lijstje schrijven!), en veel visite uitnodigen thuis. Ik had er zo'n hekel aan om alleen te zijn he :=

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:11

Beterschap allemaal!

Ik meld me hier ook maar, al 4 weken thuis |(
Heb een zware hersenschudding dus ik kan vrij weinig helaas.
Series en films zijn echt een aanrader!

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:15

Hier ook wisselend thuis zitten.. BEU ben ik het !!! Laatste 2 weken probeer ik zo nu en dan te werken, maar na 2 dagen werken, moet ik zo'n 7 dagen platte rust hebben om ervan te recupereren voor ik iets of wat functioneer.. (wat niet gaat ..). Dus chronisch moe/pijnlijk en ziek hier bijgevolg,

Heb met vanalles problemen haha. Te veel operaties, te veel operaties die ik uitstel ook vooral.. Paardrijden is zoo poedersuiker fijn :') Daarom heb ik het maar even gelaten voor wat het is :+

Ik kijk uit naar de examens, dan heb ik geen les meer en werk ik hopelijk ook even niet.. Eindelijk rust :j