Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 10:07

Goed dat je dat zegt, Jennyj01. Mijn vader kan wel een soort bestelbus gebruiken van zijn werk, maar wij zaten ook al te twijfelen of een verhuiswagen niet beter zou zijn. Gezien alle kasten alleen al.. Kleinere spullen in dozen kunnen we best zelf heen en weer rijden, maar het zijn de meubels en kasten die vooral het probleem zijn..

Anoniem

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:18

Ik ga eens kijken , die verf die hier erop zit ja mwah dekt slecht en de deur lak wil eraf . Goedkope van de karwei :P , daar kan ik nu beter in investeren voor de toekomst . Volgende huis wil ik minimaal 10+ jaar in wonen :)

Probleem met verhuizen is dat ik geen vrienden heb , vader rijdt dan 2 mensen met problemen rug en been mijn broer migraine en word hem snel teveel. Busje huren is niet eens duur. .

Bank gaat toch mee voor in de poezen kamer :) , enige wat nu mist is eenhuids

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:21

Met vrienden en familie kan het super gezellig zijn. Met professionele verhuizers loopt het gewoon. Flinke hoeveelheid verhuisdozen regelen. Echt alles in dozen inpakken. Duidelijk erop waar het heen moet. En dan de verhuizers lekker hun ding laten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:47

Kost wel wat , ik heb niet zoveel inboedel maar wat ik heb is nog best zwaar. Vakjes kast is 60 kilo en die gaat niet uit elkaar := , zal eens kijken wat het kosten zal ik reken op een 200 euro al snel

Sikkens word natuurlijk verkocht bij een zaak in ouderlijk dorp ,bezorgde daar vroeger de krant

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:49

Ik meld me ook. Ik vier kerst in een volgend huis.... maar ik weet nog niet waar. :=

Ik moet mijn huidige huisje uit per 1 januari, omdat dan de maximale huurtermijn is verstreken.

Ben nu 1,5 jaar samen met mijn vriend, we gaan van de zomer een paar maandjes proefsamenwonen en dan besluiten of we echt samen willen wonen (is voor mij 60 km verderop, dus ontdekken of ik daar kan aarden, en hij heeft bindingsangst, dus kijken of hij mij aankan :') ).

Het lastige is dat zijn huidige huis ongeschikt is om permanent in samen te wonen (te klein voor ons samen) en de logische stap gezien leeftijdsfasen is dan een huis kopen. Spannend!

Maar als het allemaal niet zo succesvol verloopt ga ik nog een poosje ergens iets voor mezelf huren geloof ik

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:53

Rebecca schreef:
Kost wel wat , ik heb niet zoveel inboedel maar wat ik heb is nog best zwaar. Vakjes kast is 60 kilo en die gaat niet uit elkaar := , zal eens kijken wat het kosten zal ik reken op een 200 euro al snel

Sikkens word natuurlijk verkocht bij een zaak in ouderlijk dorp ,bezorgde daar vroeger de krant


Denk niet dat je het met €200 red. Ik was bij een studenten verhuis bedrijf een €600 kwijt. Maar daar zat wel een verhuisvergunning (€180) en een verhuislift bij. De vergunning is voor het vrijhouden van parkeerplaatsen voor de lift en verhuiswagen. Ligt natuurlijk een beetje aan waar en hoe je woont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:56

Jennyj01 schreef:
[naam] schreef:
Kost wel wat , ik heb niet zoveel inboedel maar wat ik heb is nog best zwaar. Vakjes kast is 60 kilo en die gaat niet uit elkaar := , zal eens kijken wat het kosten zal ik reken op een 200 euro al snel

Sikkens word natuurlijk verkocht bij een zaak in ouderlijk dorp ,bezorgde daar vroeger de krant


Denk niet dat je het met €200 red. Ik was bij een studenten verhuis bedrijf een €600 kwijt. Maar daar zat wel een verhuisvergunning (€180) en een verhuislift bij. De vergunning is voor het vrijhouden van parkeerplaatsen voor de lift en verhuiswagen. Ligt natuurlijk een beetje aan waar en hoe je woont.

O.o ik woon op begane grond , 1 slaapkamer en ja dat is het wel :') Is 'maar' 10 a 11 km naar ouderlijk dorp

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:57

Verhuizen hebben wij wel gedaan met hulp van mijn vader die een grote bus had geregeld en een paar sterke kerels. Maar we moesten ondanks de grote bus toch 3x heen en weer. Scheelde dat we maar 1,5km verderop zijn gaan wonen. Kan me ook goed voorstellen dat mensen een verhuisbedrijf inschakelen!

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:10

Als je verhuisvergoeding krijgt, vooral lekker een verhuizer inschakelen zou ik zeggen! :j

Heb hier ook verhuizers gehad - ik had niet heel veel spullen, maar het was wel 1 trap af, en drie trappen op. Geen idee waar ik de mensen vandaan had moeten halen, en alles apart huren (in elk geval een busje, evt een lift) was niet eens zo gek veel goedkoper. Dus leve de verhuizers - dat ging allemaal heerlijk gemakkelijk en het is ook nog eens verzekerd :)

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:13

Leuk ik ga meelezen! Ons huis is verkocht en we hebben een ander huis gekocht waar we 8 juni in kunnen. In ons huidige huis blijven we tot 11 juli om zoveel mogelijk te verbouwen als we er nog niet wonen! We gaan een hoop doen aangezien het euh nogal gedateerd is om het maar zo te zeggen!

- nieuwe keuken
- nieuwe badkamer en 2 aparte toiletten
- nieuw installatiewerk (leidingen, elektra, wasmachine en droger op andere plek)
- alles schilderen of behangen
- keuken hal en beneden toilet nieuwe vloertegels
- een aantal wandjes slopen en weer wat andere erbij maken
- nieuwe vloerbedekking op de trap
- de tuin laten we nog maar even voor wat het is en gaan we verder voor sparen, maar er zal in ieder geval gesnoeid worden!

Het gaat om een hoekwoning aan de rand van Deventer/Diepenveen trouwens :)

We gaan onze leuke lieve gave maisonette uit 1912 in de buurt van het centrum zeker missen, maar een grote tuin en wat meer ruimte lijkt ons helemaal heerlijk!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:36

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Ben wel benieuwd, kan je een funda linkje pb'en? Flinke klus voor de boeg dus, succes alvast :)!

Kirrr

Berichten: 6194
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:56

Wow Reusje, veel werk nog!

Wij hebben de vorige keren gewoon de trailer en jeep gebruikt voor de verhuizing. Hebben ook gekeken voor een verhuisvrachtwagen, maar dat kwam toch wel te duur uit naar mijn zin.
Nu deze keer zullen er niet veel meubels mee moeten :D
Zijn niet eens zeker dat ons vrij nieuw bed wel past op de 'slaapkamer'.
Zit onder het dak en is wrs net niet breed genoeg doordat de muren schuin lopen.

Hopelijk gaat het wel, want wil het bed echt niet weg doen. :')

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:18

Verhuizen hier zelf gedaan in een klein Fiatje. :D
Was veel heen en weer rijden maar het lukt wel.
Voor de bedden en andere echt grote dingen heb ik iemand gevraagd met een bus met aanhanger. Maar die heeft maar 2 keer hoeven rijden. De rest hebben we allemaal zelf gedaan.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 17:13

Leuk, Reusje0504! Dat wordt nog een hele verbouwing, zo te horen.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 17:26

Afbeelding
Volgens mij willen onze katten ook graag verhuizen :D
Tinypic draait de foto weer eens verkeerd.

Anoniem

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:17

Dichtplakken maar

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:48

Ik ga in juni verhuizen :).

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:06

Ik meld me ook. Wij krijgen morgen de sleutel van onze eerst koopwoning/droomhuis en zaterdag gaan we verhuizen :) Daarna moeten we nog flink klussen! Bijna klaar met inpakken, alleen laatste dingen nog. :)

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 19:14

Klinkt goed! Ik ben wel benieuwd hoe jullie droomhuis eruit ziet :D

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:18

Je hebt pb met linkje :)

BarryPlopper

Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zwartsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:28

Afbeelding

Dat word mijn nieuwe verblijf. Zal morgen wat meer foto's maken

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:04

Gaaf een woonboot!

Anoniem

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:07

Gaaf Niels!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:17

Ik ben bijna klaar met verhuizen. Ik verhuis van Wateren in Drenthe naar Oisterwijk in Brabant. Elk weekend in de afgelopen twee maanden steeds met een auto vol er heen gereden. Ik ga bij mijn vriend in en samen zijn we ook nog op zoek naar een andere woning dus hopelijk verhuis ik binnenkort weer. Vandaag hier mijn laatste werkdag gehad. Aankomende dagen laatste dingen pakken en weggooien en zaterdag ga ik officieel over met de pony's en de kat.

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:24

Ik meld me ook! Wij trekken in juni bij mijn moeders vriend in!
Heb 19 jaar hier gewoond, maar omdat ons huis dik 2 jaar te koop heeft gestaan zijn we er allemaal wel klaar voor. Zie er ook al helemaal naar uit om alles in te richten en spulletjes te kopen enzo :)
Het is natuurlijk wel raar, we hebben hier heel veel meegemaakt, dat laat je toch wat achter je.