Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 06:09

Fijn dat je wat hebt gevonden, Lianne!

Spannend, Rebecca!

Ariannexrich, tuurlijk mag dat! Kan me voorstellen dat je wel erg toe bent aan een eigen plekje voor jullie twee, als je nu nog met andere bewoners te maken hebt. Hebben jullie al iets op het oog dat het kan gaan worden?

Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:48

Nee nog niet we zijn nog aan het rondzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:16

Welkom Arianne!

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 08:17

Lange dag numero 2! vandaag.
Gister de hele dag bezig geweest en 's avonds met m'n vriend naar de bouwmarkt geweest om verf uit te zoeken en te kopen.

Vandaag weer met veel spullen in de auto naar ons nieuwe huisje. Vandaag helpt mijn schoonvader schilderen en mijn moeder schoonmaken. Rond etenstijd weer thuis, dan nog koken en eten en hup, nog door naar m'n paard. En morgen begint het hele riedeltje weer opnieuw, vanaf 6.30 uur, maar dan wordt het echt de grote meubelverhuisdag.

Iedereen die vandaag ook weer aan de slag gaat: Succes!

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:25

Veel succes vandaag!

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:38

Succes RiannaB! Wij gaan zo ook weer aan de klus, maar hebben geen haast, dus even op ons gemak ontbijten. Deze week zijn we vrij geweest en weer lekker veel kunnen doen. Langzamerhand gaat het steeds meer worden zoals wij willen, en van de rest weten we nu iig goed hoe we het willen.

Vanmiddag nog wel de dierenarts, mijn jongste paard loopt al 2 weken niet lekker. Hoop dat er niets ernstigs uit komt... Ze is toch al een brokkenpiloot, we staan meer stil dan dat we rijden,

Ondertussen loopt het gewone leven ook door, het is wel een heel geplan zo. Huishouden, paarden, werken, verjaardagen, cursussen, ons huidige huis staat nog te koop, lekker druk :-).

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:41

Wat is verstandiger, een goedkoper huis en opknappen of duurder en helemaal klaar?
Ik kan echt tegen het klussen op zien omdat ik weinig zelf kan.

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:52

kohtje schreef:
Wat is verstandiger, een goedkoper huis en opknappen of duurder en helemaal klaar?
Ik kan echt tegen het klussen op zien omdat ik weinig zelf kan.


Dat is een afweging die alleen jij kan maken. In jouw geval kan een goedkoper huis duurder uitpakken omdat je alles moet laten doen. Maar soms kan je een huis een stuk goedkoper kopen en dan ben je goedkoper uit dan met een kant en klaar huis. Maar meestal (als je zelf niet handig bent) kan je beter een huis kopen wat af is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:54

Veel klusplezier vandaag RiannaB

Hmm Kohtje , als je een goedkoper huis oplapt en met winst verkoopt die winst kan je op duurdere huis niet meer maken

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:55

Dat ligt eraan wat je belangrijker vind! Ik denk dat een kant en klaar huis goedkoper en makkelijker is:)

Waarom wij voor een opknaphuis hebben gekocht: dan kunnen we het helemaal naar onze zin maken!

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:58

Rebecca schreef:
Hmm Kohtje , als je een goedkoper huis oplapt en met winst verkoopt die winst kan je op duurdere huis niet meer maken


Winst?? Vaak stop je er veel meer geld in dan dat je er met de verkoop weer uit haalt.
Ik ben met mijn vorige huis er enorm bij ingeschoten met de verbouwing. Het huis inderdaad wel duurder verkocht maar mijn verbouwingskosten er niet uit. Dus alsnog verlies gemaakt.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:59

Rebecca schreef:
Veel klusplezier vandaag RiannaB

Hmm Kohtje , als je een goedkoper huis oplapt en met winst verkoopt die winst kan je op duurdere huis niet meer maken


Het is de bedoeling om er minstens 40 jaar te wonen hoor. Haha

Anoniem

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:01

Ik kijk teveel tv denk ik _O-


Nee volg je hart dan , doe wat hij wil. Als je er 40 jaar wil wonen dan wil je het wel eigen hebben

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:01

Maar je doel is niet om het met winst te verkopen maar om fijn te wonen neem ik aan? :)

Edit: op een huis kun je verliefd worden en dan maakt het niet uit wat je rationele keuze wAs

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:02

Wat ook een afweging is: Bij een duurder kant en klaar huis is de investering in 1 keer groot. Bij een goedkoper opknaphuis is de investering lager en kan je de kosten spreiden. Het ene jaar de badkamer, volgende jaar de keuken etc.
Maar als je alles in 1 keer wilt (laten) doen. Dan heb je kans dat je duurder uitkomt dan het kant en klare huis.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:06

Het ligt er ook aan hoe snel mijn huis verkocht is en hoe snel ik er uit moet. Heb een kant en klaar huis gezien waar ik echt niets aan hoef te doen.
Het is vaak extreem, of alles moet gedaan of niets.
Ik woon nu in een heel oud huis en er komt nooit een eind aan het opknappen .
Ik zie wel wat er op mijn pad komt.

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:18

kohtje schreef:
Het ligt er ook aan hoe snel mijn huis verkocht is en hoe snel ik er uit moet. Heb een kant en klaar huis gezien waar ik echt niets aan hoef te doen.
Het is vaak extreem, of alles moet gedaan of niets.
Ik woon nu in een heel oud huis en er komt nooit een eind aan het opknappen .
Ik zie wel wat er op mijn pad komt.


Misschien kan je nog wel leuk onderhandelen op dat kant en klare huis?
Ik had ook een huis gezien waar niks aan gedaan hoefde te worden maar die mensen wilde bijna niet zakken op de vraagprijs. Ik vond dat gewoon teveel. Ik heb nu een goedkoper huis gekocht waar ik nog wel het een en ander aan moet doen en dan kom ik op dezelfde prijs uit. Maar nu heb ik wel bepaalde dingen nieuw die daar al 10 jaar oud waren. Het is en blijft een persoonlijke afweging.

moonsparkle
Berichten: 21733
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:21

Wij wouden eerst ook een huis dat af was, maar dan werden de mogelijkheden minder door t budget. Daarbij waren de huizen die af waren eigenlijk vaak helemaal niet onze smaak. Dat is ook nog belangrijk om naar te kijken, want het moet wel jouw thuis gaan worden. Nu hebben we een huis gekocht voor 135.000 met 60m2 tuin op het westen en 115 vierkante meter woon oppervlakte. We doen redelijk veel zelf de grootste kosten zijn de stucadoor en een nieuwe keuken.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 21:52

Korte samenvatting van vandaag:
Ik. Ben. Gesloopt.
:Z

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:20

Wij gaan morgen laminaat kijken bij de gamma.
Lijkte me een pure hel op tweede paasdag maar die aanbiedingen gelden alleen morgen nog. Dus we moeten wel haha.

We weten alleen ook niet zo goed waar we het in de tussentijd moeten laten haha want we weten nog niet eens wanneer we in het appartement kunnen haha

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:39

Als je je erop instelt dat het druk wordt dan overleef je het wel :)! En als je dan op de kassabon de korting ziet dan vergeet je de helse drukte prompt.
Kan je het in je huidige huis kwijt? Of bij familie in de garage of zolder? Wij hadden onze halve inboedel op een gegeven moment bij m'n schoonouders staan :o

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 06:52

Sterkte vandaag in de drukte, Zwitsal. Korting op laminaat scheelt een hoop geld!

Anoniem

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 07:35

Succes! Geld besparen mag wel wat tijd kosten :) , al zou ik direct bij opening gewoon naar binnen stormen . Scheelt weer wachten


Hopelijk snel wat leuks online bij de woningbouw ( elke week staat het aanbod online , moet maar net wat bij staan. ) over 9 dagen gaat mijn voorrang status iN , 17 mei word ik 23 zo moet wel snel de toko kunnen verlaten

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 08:28

We spreken ook nog eens op een lekker druk tijdstip af. 3 uur vanmiddag haha.
Kwam gewoon niet zo goed uit om eerder te gaan. We worstelen ons er wel doorheen.
Korting is 30% en nu gratis thuisbezorgd. Dus wel echt de moeite waard.

Rebecca: zoek je via woningnet oid? Kn welke regio?
Ik sta ook ingeschreven bij woningnet amsterdam en utrecht, wat compleet kansloos is want zodra ik fulltime werk ga ik gelijk over de inkomensgrens heen en tegen de tijd dat ik daar kans maak op een woning (over een jaar of 8 ) slaat het helemaal nergens meer op haha.
Maar ik laat me gewoon ingeschreven staan, for you never know..
Misschien gaat dan net een relatie uit of raak ik mn baan kwijt oid waardoor ik opeens mn huis uit moet.
Maar ik heb al wel eens zitten zoeken via die sites maar pff. Best wel veel leuke woningen maar dan mag je op 2 per week reageren oid en dan reageren er nog 400 andere mensen per woning. Vreselijk.
Hoop dat je met je voorrang meer succes hebt!!!

Anoniem

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 08:34

Plaatselijke woningbouw , is maar net wat er vrij is. Woning wordt gesloopt volgend jaar dus krijg een voorrang status en verhuis bonus , zo is wachten voor me :)