Per 1 juni op straat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AmyJamess

Per 1 juni op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 21:21

Echt helemaal op straat komen te staan zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar het feit is wel dat ik per 1 juni mijn woning uit moet.
Het verhaal zit zo:
4 jaar geleden na het overlijden van onze vader ben ik samen met mijn broer samen gaan wonen in het huis van onze vader (ik woonde daarvoor bij een oom en tante) Maar na een half jaar ging het niet meer. Omdat wij allebei het het verdriet op onze eigen manier verwerkte en soms irritatie bij elkaar te weeg bracht en mijn broer wou gaan samen wonen met zijn vriendin ben ik het huis uit gegaan.
Ik kon een kleine woning huren van een oom van mij. De woning heeft een woonkamer, 1 slaapkamer en een hele kleine badkamer. Maar omdat er van beide kanten (mijn broer en mijn oom) allebei veel druk op mij uiten dat ik daar maar moest gaan wonen heb ik niet nuchter er over na kunnen denken en binnen een paar dagen ik daar dan zat. In het begin leek het allemaal mooi, we hadden een redelijke prijs afgesproken voor de huur, en als ik ooit zal verhuizen mocht ik de meubilair wat er stond gewoon meenemen.
Nou zijn er in de afgelopen jaren meerdere dingen voorgevallen, en heb regelmatig woorden met mijn oom wat meestal om de woning gaat (Zoals huur)
Nou kwam mijn oom in november met de mededeling dat ik per 1 juni de woning uit moet omdat het contract niet verlengd word.
Lekker optijd dus!
Omdat hij gaat verhuizen kan mijn contract niet verlengd worden (Kan wel maar dan ben ik meer dan 500 euro in de maand aan huur kwijt en dat is deze woning echt niet waard!)
Nu sta ik wel ingeschreven bij de woningbouw vereniging hier in hengelo en heb ik ook al een paar keer een flatje mogen bezichtigen.Maar is het gewoon niet makkelijk om aan een woning te komen. Nou ben ik er voor 2 weken terug achter gekomen dat ik alleen op woningen kan reageren waarbij de rekenhuur niet hoger dan 403.06 euro is(kom ik boven dit bedrag uit dan krijg ik geen huursubsidie). Deze woningen worden bijna niet aangeboden en als ze worden aangeboden moet je maar net het geluk hebben dat je uitgekozen word om te bezichtigen.
Om weer particulier te gaan huren sta ik ook niet om te springen. Door de slechte ervaring die ik met mijn oom heb gehad heb ik daar ook niet echt vertrouwen meer in.
En voor urgentie kom ik nooit niet voor in aanraking.
Mijn oom heeft wel gezegd dat ik met hun mee kon verhuizen als tijdelijk oplossing, maar dat wil ik absoluut niet! Mijn oom en tante hebben namelijk regelmatig ruzie en mijn oom heeft een beetje last van loze handjes. En ik kan gewoon niet met hun overweg.
Een andere tante waar ik wel goed mee overweg kan heeft ook aangeboden dat ik bij haar kan komen als tijdelijke oplossing. zij woont helaas in goor en is dat mij eigenlijk te ver weg. Ik werk in enschede en mijn pony staat gewoon in hengelo.
Ik begin langzaam wel een beetje zorgen te maken, ik weet niet of ik binnen 2 maand een betaalbare woning kan vinden.
Hebben jullie nog ideeën wat ik kan proberen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:23

Anti kraak :)

Of gewoon een studentenkamer?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 21:25

vuurneon schreef:
Anti kraak :)

Of gewoon een studentenkamer?

Antikraak wil ik niet, meestal kun je daar maar tijdelijk wonen, en ik wil graag een woning waar ik zeker de komende 5 jaar kan blijven zitten. Denk niet dat als ik op studente kamers reageer daar in aan raking voor kom aangezien ik geen student meer ben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:26

Je hebt wel de student leeftijd, dus ik zou het niet gelijk afschrijven. Anti kraak kun je soms best lang blijven; goede vriend zit al 5 jaar voor een habbekrats in een flat die gesloopt zou worden.

Schoonzus gebruikte anti kraak als tussen oplossing tot ze een huis kon krijgen via de woningbouw :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-03-15 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:27

Ja sorry..wil ik niet.....
Doe dat dan tijdelijk zodat je meer tijd hebt om te zoeken. Of tot die tijd bij je tante...
Lijkt me beter dan op straat terecht komen. Studentenkamer kan ook wel als je goed zoekt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:28

Ik zou anti-kraak ter overbruggingsperiode doen. Tot je iets beters vindt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:29

Anti kraak kun je ook gewoon zitten tot je 23 bent natuurlijk en dan gewoon meer keuze hebt ivm huursubsidie.

Waar een wil is, is een weg...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:32

Je oom was zeer ruim op tijd om het aan je te melden en het is aan jou om een andere woning te gaan zoeken, want je oom ging verhuizen.

Je kan moeilijk van hem verwachten dat hij er blijft wonen zodat je in deze huurwoning kan blijven voor de tussen jullie afgesproken prijs.

Je bent 22 en dus volwassen.............en ze zetten je niet zomaar op de straat, ze boden je aan dat je wel bij ze kan gaan wonen voor tijdelijk en ook bij je andere tante kon het.......dus............wast doe je moeilijk over? het is maar voor tijdelijk.

En er is heus wel een stal te vinden in de omgeving van je tante.

Ik vraag me af........je hebt ook recht op het huis van je vader, maar je bent eruit geknikkerd door je broer.........moet hij je dan niet uit gaan kopen? het huis is niet alleen van hem maar ook van jou.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 23-03-15 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 21:33

Antikraak is misschien een optie, maar zoveel worden zie ook niet aangeboden.
Ik ga in ieder geval wat informatie zoeken.
Ik ben net 23 dus duurt nog een jaar voordat ik 23 word maargoed :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:35

Lastig TS. Ik snap dat je sommige dingen liever niet hebt, maar ik denk niet dat je nu in de positie zit om kieskeurig te zijn. Antikraak zou kunnen, of zet een advertentie in de supermarkt dat je iets zoekt. Is dan vaak wel particulier maar je moet toch wat.

Wel fijn om te weten dat je in het uiterste geval toch bij een tante terecht kan. Is natuurlijk niet helemaal gewenst vanwege je paard en werk, maar beter dan op straat staan lijkt me.

En ik vind dat je een redelijke tijd hebt om een nieuwe woning te zoeken, vanaf november, das 8 maanden! Normaal heb je veel minder de tijd als je ergens weg moet.

Succes iig, hoop dat je iets kan vinden naar wens.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:37

Is het te overzien dat je een paar maand geen huurtoeslag krijgt? Want dan is dat misschien ook een optie door een spaargeld in te stoppen zodat je nu al op woningen kunt reageren waar je ook echt lang kan blijven wonen.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 21:38

Ragdollcat schreef:
Je oom was zeer ruim op tijd om het aan je te melden en het is aan jou om een andere woning te gaan zoeken, want je oom ging verhuizen.

Je kan moeilijk van hem verwachten dat hij er blijft wonen zodat je in deze huurwoning kan blijven voor de tussen jullie afgesproken prijs.

Je bent 22 en dus volwassen.............en ze zetten je niet zomaar op de straat, ze boden je aan dat je wel bij ze kan gaan wonen voor tijdelijk en ook bij je andere tante kon het.......dus............wast doe je moeilijk over? het is maar voor tijdelijk.

En er is heus wel een stal te vinden in de omgeving van je tante.

Ik vraag me af........je hebt ook recht op het huis van je vader, maar je bent eruit geknikkerd door je broer.........moet hij je dan niet uit gaan kopen? het huis is niet alleen van hem maar ook van jou.

Nee mijn oom is niet duidelijk geweest. Dat heb ik trouwens ook niet in OP gezet, maar in eerste instantie was het niet bekend dat hij ging verhuizen. Eerst was het dat mijn huurcontract afliep, ik kon dan nog wel blijven (Verlengen voor een jaar) maar moest ik meer huur gaan betalen. Sinds vandaag heb ik de medeling gekregen dat hij gaat verhuizen en dus het contract niet verlengd kan worden.
En in de OP staat waarom ik niet graag meega met hun, en dat is eigenlijk nog netjes omschreven.
En ik kan mijn pony niet verhuizen aangezien ik haar samen doe met een nichtje van mij.
Het was een huur woning waar mijn broer en ik inzaten dus hoefde hij mij niet uit te kopen.
Laatst bijgewerkt door AmyJamess op 23-03-15 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:38

In Alkmaar zijn veel kamers te huur, in Hengelo dan vast ook. Kijk op marktplaats, zoek in je sociale netwerk, maak een facebookpost.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:40

Anti kraak ik woon ook zo, heel erg goedkoop bij sommige heb je ook nog incl gas water en licht :D dat heb ik dus, ik zit bij camelot en hun zitten in heel nl misschien dat je je daar kan aanmelden?

http://www.cameloteurope.com

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 21:41

fohadie schreef:
Lastig TS. Ik snap dat je sommige dingen liever niet hebt, maar ik denk niet dat je nu in de positie zit om kieskeurig te zijn. Antikraak zou kunnen, of zet een advertentie in de supermarkt dat je iets zoekt. Is dan vaak wel particulier maar je moet toch wat.

Wel fijn om te weten dat je in het uiterste geval toch bij een tante terecht kan. Is natuurlijk niet helemaal gewenst vanwege je paard en werk, maar beter dan op straat staan lijkt me.

En ik vind dat je een redelijke tijd hebt om een nieuwe woning te zoeken, vanaf november, das 8 maanden! Normaal heb je veel minder de tijd als je ergens weg moet.

Succes iig, hoop dat je iets kan vinden naar wens.

Als ik niks kan vinden voor 1 juni in hengelo ga ik ook echt wel naar mijn tante in goor, dat heb ik ook al deels met haar besproken maar inderdaad liever dus niet vanwege werk en mijn pony.

vuurneon schreef:
Is het te overzien dat je een paar maand geen huurtoeslag krijgt? Want dan is dat misschien ook een optie door een spaargeld in te stoppen zodat je nu al op woningen kunt reageren waar je ook echt lang kan blijven wonen.

Nee, ik werk deels en zit in de bijstand, en de woning hier zijn best duur. En word in januari pas 23. anders had ik dat ook wel gedaan maar is voor mij op dit moment gewoon niet haalbaar

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:42

Nu snap ik het, dan zit er niets anders op dan toch bij die tante te gaan wonen. Het is voor tijdelijk.

Het is toch jouw pony en dus als jij verhuist neem je het mee, het is niet anders, een beetje sneu voor je nichtje, maar het is niet anders.

Ik hoop dat je snel een oplossing vind waarmee je wel happy bent.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 23-03-15 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 21:43

ariannexrich schreef:
Anti kraak ik woon ook zo, heel erg goedkoop bij sommige heb je ook nog incl gas water en licht :D dat heb ik dus, ik zit bij camelot en hun zitten in heel nl misschien dat je je daar kan aanmelden?

http://www.cameloteurope.com

Dankjewel! Ik ga eens kijken :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:43

En sites als kamer.nl? Je hebt er meerdere kan je op googlen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:44

Misschien klinkt het hard, maar je pony is nu even niet je grootste prioriteit. Daar zijn vast wel oplossingen voor te vinden. Het gaat er nu om dat je over 2 maanden nog een dak boven je hoofd hebt.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 21:44

Ragdollcat schreef:
Nu snap ik het, dan zit er niets anders op dan toch bij die tante te gaan wonen. Het is voor tijdelijk.

Het is toch jouw pony en dus als jij verhuist neem je het mee, het is niet anders, een beetje sneu voor je nichtje, maar het is niet anders.

Het is niet alleen mijn pony, hun betalen ook mee en meer dan mij. dus hebben hun net zoveel inbreng als ik.
Maar daarvoor komt wel een oplossing

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:49

via http://www.sjht.nl worden zowel kamers als zelfstandige eenheden aangeboden, de wachttijd is daar niet lang volgens mij. Ik woonde via hun in een 2 kamer appartement van 50 m2 aan de Langelermaatweg, voor 350e pm.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:49

Als ik jou was zou ik een andere of een tweede baan zoeken. Als je uit de bijstand komt is je loon beter waardoor je meer mogelijkheden hebt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:54

Het is natuurlijk fijn als je meteen een vaste plek vindt, maar tijdelijke woonruimte als overbrugging kan een prima optie zijn :j Uiteindelijk valt het ook best wel mee, verhuizen. Heb twee keer echt tijdelijk gewoond (een paar maanden) waarna ik nog een keer ben verhuisd, en het komt allemaal goed :)

Overigens heb je de https://www.sjht.nl/nl/ die zich op jongeren richt, niet specifiek op studenten, en waar je zeker kunt kijken. (Ah, Esme_ was me voor.)
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 23-03-15 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 21:54

Esme_ schreef:
via http://www.sjht.nl worden zowel kamers als zelfstandige eenheden aangeboden, de wachttijd is daar niet lang volgens mij. Ik woonde via hun in een 2 kamer appartement van 50 m2 aan de Langelermaatweg, voor 350e pm.

Bedankt voor de tip! Ik ga meteen kijken.

Roosch schreef:
Als ik jou was zou ik een andere of een tweede baan zoeken. Als je uit de bijstand komt is je loon beter waardoor je meer mogelijkheden hebt.

Ik ben al bijna 3 jaar aan het solliciteren en opzoek naar een 2de baan, helaas is dat nog niet zo makkelijk. ik word bijna alleen maar afgewezen.
Het liefst ga ik morgen nog fulltime aan het werk, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 21:57

Shadow0 schreef:
Het is natuurlijk fijn als je meteen een vaste plek vindt, maar tijdelijke woonruimte als overbrugging kan een prima optie zijn :j Uiteindelijk valt het ook best wel mee, verhuizen. Heb twee keer echt tijdelijk gewoond (een paar maanden) waarna ik nog een keer ben verhuisd, en het komt allemaal goed :)

Overigens heb je de https://www.sjht.nl/nl/ die zich op jongeren richt, niet specifiek op studenten, en waar je zeker kunt kijken. (Ah, Esme_ was me voor.)

Het verhuizen valt best mee ja, maar ik heb slechte ervaring er mee.
In het verlenden ben ik in 3 jaar tijd zo'n 15 keer verhuisd (pleegegezinnen en gescheiden ouders), daardoor kan ik er nu slecht mee omgaan.
Dus daarom wil ik ook liever een vast plekje voor de komende jaren.