Cursus medisch secretaresse LOI

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Cursus medisch secretaresse LOI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 19:01

Hallo,

Ik was een beetje aan het rond kijken op de site van loi.
Ik ben gediplomeerd secretaresse en werk op dit moment bij een bedrijf die cv ketels verkoopt.
Omdat werken in bijvoorbeeld de verslavingszorg mij erg aanspreekt, denk ik er over om een curus medisch secretaresse te doen.

Nu ben ik opzoek naar ervaringen, zowel van LOI als deze cursus :-)

Alvast bedankt

Groetjes Nienke

kimmysan

Re: Cursus medisch secretaresse LOI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:03

Ik heb zelf een tijdje op dit soort sites gekeken om mezelf te scholen, zodat ik tijdelijk iets anders kon doen. Na gegoogle ed kwam ik erachter dat de lesstof vaak verouderd is en dat je vaak niets aan je diploma hebt, dus dat heeft voor mij de doorslag gegeven om het toch niet te doen. Ik kon toen via google best veel vinden over ervaringen met de specifieke opleidingen, dus zou dat in ieder geval even doen!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:05

Heb een gedeelte van de cursus via school gedaan (medisch secretaresse). Zelf ben ik heel blij dat ik het niet afgemaakt heb (het medische onderdeel dan) maar de cursus die ik heb gehad, Medische Terminologie, was wel heel leuk. Veel leer en stampwerk, maar als je makkelijk leert is het absoluut te doen. Het is leuk om er bij te hebben!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 19:07

Oww oké, bedankt voor de tip.

Het is duur genoeg, dus wil er wel iets aan hebben natuurlijk.

Ik ga Google eens even na spitten

Leffroi, denk dat ik dan wel echt moet stampen en er goed mee bezig gaan. Maar het lijkt me erg leuk dus dan ben ik wel goed gemotiveerd.

Wat hield je tegen om t niet af te maken ?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:10

Mij hielden de kosten in eerste instantie tegen. Uiteindelijk ben ik blij, omdat dit toch niet iets is waar ik voor wilde gaan. Afraden zal ik het je zeker niet, maar voor mij kwam het dus voordelig uit. En met de medische terminologie heb ik op mijn huidige opleiding erg veel baat bij! :D

Wel heb ik de opleiding secretaresse afgemaakt, maar dan gewoon als directiesecretaresse :Y)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 19:15

Het lijkt mij nog steeds erg leuk haha , alleen wil ik wel waar voor mn geld natuurlijk.
Ik ben nu ook bij NHA aan het kijken.....

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:35

Als je ook daadwerklijk theorie in de praktijk kan toepassen, heb je absoluut waar voor je geld.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:39

Is er nog wel werk te vinden als medisch secretaresse? Alles wordt steeds meer digitaal in de zorg....

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 19:45

Dat weet ik eigenlijk niet.

Hoop dat hier secretaresses zijn in de medische sector......

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:27

NHA bevalt mij prima. Meerder cursussen bij gedaan en nu bezig met MBO 4 gehandicaptenzorg. Absoluut geen verouderde leerstof. Sterker nog, ik heb al een nieuw bpv boek gekregen en ook compleet herziene lesstof Nederlands. Examens maken bevalt mij prima. Beter dan ooit via de LOI, waar ik de lesstof niet goed vond aansluiten aan het examen en er studenten bleken te zijn die het examen voor de 3e keer deden. Huiswerk wordt snel nagekeken bij de NHA. AL met al bevalt het prima.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 20:31

Bedankt voor je reactie !

Waar moet je examen doen ?

Welke cursussen heb je nog meer gevolgd dan ? :)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:38

Ik heb bij de NHA ooit Praktijk Diploma Informatica gedaan (heb ook de Exin examens gedaan), praktische psychologie en pr en voorlichting.
Ik moet nog examen doen in Utrecht (kan 4 keer per jaar), maar tegenwoordig worden er veel examens op meerdere plaatsen in het land afgenomen. Dat kun je dus bij jouw studie even nakijken.

Bij de LOI deed ik ooit basiskennis boekhouden, handschrift verbeteren (voor de fun) en een aantal modulen van HBO Toegepaste Psychologie. Vooral van die laatste was ik diep teleurgesteld in de kwaliteit van de examens.

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:40

Ik heb de opleiding medisch secretaresse gevolgd. Niet via de LOI of NHA, maar gewoon via ''school'', dit is alweer een tijdje terug! Ik heb gelukkig werk gevonden met deze opleiding, maar het wordt inderdaad wel steeds minder. Veel in de zorg digitaliseert en er zijn steeds minder secretaresses nodig en dus ook minder vacatures...

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:48

Ik ben opgeleid als medisch secretaresse maar heb er nooit in gewerkt. De opleiding vond ik top, maar die heb ik via een reguliere avondopleiding (verkort) gedaan. Erg interessant, en ook nu heb ik er nog vaak wat aan. Na een korte stage vond ik het als baan dodelijk saai (sorry voor wie het leuk werk vind Y;( ) daarom heb ik wat anders gezocht. Maar wellicht zijn er ook leukere afdelingen dan waar ik destijds heb gewerkt ;) Via thuisstudie is een stuk moeilijker omdat je wel de motivatie moet opbrengen zonder medestudenten om je heen. Dat is niet altijd makkelijk.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 22:23

Bedankt voor jullie reacties :)

Ja het zal inderdaad moeilijk worden om werk te vinden, dat is ook wel iets waar ik over na denk.
Wat als ik een dure thuisstudie ga doen en dan geen werk vind....

Ben er nog niet helemaal uit, maar het lijkt me wel erg leuk en interessant :)
LOI ben ik inmiddels van af gestapt, ik neig dan meer naar NHA

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 10:49

Zijn er nog meer medisch secretaresses op bokt of mensen die ervaring hebben net loi of nha ? :)